CLOSED: CLOSED: (Vernonia species) looking for

Anderson, IN(Zone 6a)

Looking to add these to my garden , Can do postage or?
Thank you for looking!!

Kiowa, CO(Zone 5b)

If you don't find any let me know...I added veronia narbonences (not sure I spelled that correctly, sorry), this past summer but didn't get flowers, should next season tho....Also Veronicastrum, white and purple......( veronicatrum is a veronica on stilts....lol...pix is veronica)....

Thumbnail by warriorswisdomkathy
Anderson, IN(Zone 6a)

With me we are back to common,, You are showing or talking about Speedwell? Like Longifolia? How tall does this get?
Your offer looks good to me like it might fit into some tall plants '
Vernonia; Ironweed
Veronica Speedwell
Mid summer blooms?


Tall Ironweed
Vernonia gigantea A place to have a look see...

This message was edited Jan 13, 2013 9:27 PM

Anderson, IN(Zone 6a)

Or perhaps you may of meant this;New York Ironweed
Vernonia noveboracensis
Hey Allright !!! ,, you have given me something to do and guess at..lol



Ever tried Latin ,while studying Chinese history. good grief lol

This message was edited Jan 14, 2013 12:02 AM

Kiowa, CO(Zone 5b)

Oh, gosh I'm sorry to confuse you..lol. What I meant on the veronicastrum is it's also another tall us. native, the flowers are very similar to Veronica spicata, but veronicastrum is 48+ tall. That particular Veronica is probably the tallest that I have found, (hasn't been on the market as a plant yet, but got seed from T&M seeds more than 10 years ago and now is not even available), have some if you wanna try.

And yes That's the veronia I have....lol. Like I say, I'll collect seed this summer.

Anderson, IN(Zone 6a)

Thank you !!! Always kind and generous you are... and polite with a good sense of humor too!!!!! and I want to try ... We can work out the details ,
Enjoying^_^

(Pam) Warren, CT(Zone 5b)

I have the white veronicastrum and love it, but didn't think to save seeds this year :(
(Pic with sedum and Agastache Golden Jubilee)

Vernonia is intriguing, it was available in a coop last year but I didn't do it. Hmmm... Any pics?

(Pam) Warren, CT(Zone 5b)

2nd try

Thumbnail by Pfg
Anderson, IN(Zone 6a)

From the look of the plants there, that must be a" high and dry setting"
Thanks for pics "LOVE EM"!!!!!

(Pam) Warren, CT(Zone 5b)

Yes, it's a sloping rock wall. But the veronicastrum isn't fussy. I also have it on the flat in richer soil, with Hydrangeas

Thumbnail by Pfg
Anderson, IN(Zone 6a)

Sure cheers up gray cold winter day!!!

Kiowa, CO(Zone 5b)

Pam...remind me about your veronicastrum come spring....we might have to do some trading. I'm thinking I have the blue and the pink, new and didn't bloom last summer cuz of the drought tho...

Thumbnail by warriorswisdomkathy
Anderson, IN(Zone 6a)

It is pretty way out west"isn't it? Reminds of places i lived years ago etc Utah , and traveled past..

(Pam) Warren, CT(Zone 5b)

Ok, added to the list.

(Pam) Warren, CT(Zone 5b)

What a gorgeous view!

Kiowa, CO(Zone 5b)

Thanks to both of you...lol, it's not my pix tho....shhhh. When at my daughter's house I use their's ...lol. (Yup, all pix of the mountains are here in Colorado). I told my daughter the other day they need to get some new ones this summer....lol. How bad is that?

Greensboro, NC(Zone 7b)

We're you all still looking for ironweed seed?

Anderson, IN(Zone 6a)

ME lol ♪♫♫♫♪♪♪ OH look what I Found !!! ^_^^_^

Greensboro, NC(Zone 7b)

Too bad thAt packet of seed I have for you just sitting on my desk is sealed up tight. :D

Can't find my stamps. Auughhh!

Anderson, IN(Zone 6a)

Too Too cruel !!LOL I have pay pal ... How much ya need ..

Sierra Foothills, CA(Zone 8a)

Heh, heh....

Sierra Foothills, CA(Zone 8a)

Quote from Pfg :
Yes, it's a sloping rock wall. But the veronicastrum isn't fussy. I also have it on the flat in richer soil, with Hydrangeas


Pam, that is a very pretty picture. Some day I may grow them.

Middle, TN(Zone 6b)

I have Ironweed seeds if you are still looking for them?

Greensboro, NC(Zone 7b)

Carole I am sending some in a package I have already prepared for Ju. ;)

Unless he needs more!!!

Middle, TN(Zone 6b)



This message was edited May 7, 2013 2:37 PM

Greensboro, NC(Zone 7b)

jahahahhahaha

Anderson, IN(Zone 6a)

Okay what did I miss?

Middle, TN(Zone 6b)

I think she was laughing at me. ^_^

Greensboro, NC(Zone 7b)

Yes, indeedy. I was. ;)

Sierra Foothills, CA(Zone 8a)

OK, Amanda! Will you save some for me? Along with those asclepias seeds that you reserved for me? Thanks! ^_^

Greensboro, NC(Zone 7b)

Yes dear Evelyn. I have seeds for you - and one day soon the Alternanthera 'black knight' rooted cuttings that you asked for like, five years ago (okay maybe 2).

Anderson, IN(Zone 6a)

AUCTION MUSIC 5,10 15 20 25 ..♪♪♪♫♫♪♪♪ 50 year $ bill !!!!

Anderson, IN(Zone 6a)

I thought I would of gotten at least a tee hee ..?

and; THANK YOU ALL !!!

Sierra Foothills, CA(Zone 8a)

^_^

Post a Reply to this Thread

You cannot post until you , sign up and subscribe. to post.
BACK TO TOP