Photo by Melody

The scoop on 'Audubon Workshop'

bookmark
  Company Profile  
Audubon Workshop

Mailing Address:
5100 Schenley Place
Lawrenceburg, Indiana 47025 (United States)

Phone: 513-354-1486
Fax: 513-354-1487

» E-Mail them

Add to Bookmarks
» Visit their website
Recent reviews:
Past month Past 6 Months Past 12 Months
Positive 0 0 0
Neutral 1 1 1
Negative 0 1 2
This company is affiliated with Gardens Alive!

This company specializes in:

Other helpful information:

  Feedback History and Summary  
25 positives
7 neutrals
13 negatives

Comments:

RatingAuthorContent
Neutral mniesenqcom
North Oaks, MN
(1 review)
April 17, 2014
It is vitally important that we know if plants are treated with neonicotinoids or neonics as they will kill the bees yet this catalog does not mention this fact at all. Those neonics stay in the perennials (the roots) year after year if they were treated systemically with neonics, so that every year the flowers will have the neonics in them, thus these bee loving plants will not serve as a food supply to the bees but rather a death supply. I emailed Audobon Workshop to find out this vitally important information and am awaiting their reply.
Negative rrjune
New Berlin, WI
(1 review)
December 23, 2013
I ordered a birdbath water heater for my wife on 12/10 and was given a delivery estimate of 12/27 to 12/29. That was reasonable given the timeframe. Today, 12/23, checked the order status as sometimes companies will give conservative time estimates. I found the item had not even shipped and would not arrive until February. They did not notify me or ask if I would consent to wait as this goes beyond 30 days. I cancelled the order and found it elsewhere. What really upsets me is the poor customer service in not notifying me. Additionally, I believe the FTC 30 day rule applies here: http://www.business.ftc.gov/documents/bus02-business-guide-m...


Company representative comment on January 2, 2014:
On Jan 2, 2014 12:10 PM, Audubon Workshop responded with:

Thank you for your posting and I apologize for the delay in the shipping of your order. One of our customer service representatives will contact you for your account information and check on what happened with your order.

Negative fanofherky
Oakland, IA
(4 reviews)
May 2, 2013
Ordered four items on March 5th, 3 items arrived today with one item backordered. One item, Hello Yellow Butterfly weed, grown in their BioPot arrived desiccated with little sign of life. I have placed in water, but have little hope for a healthy revival. (I will wait further results before contacting the company for return) One item, Gay Butterflies Butterfly Weed shipped bare root appears very healthy. A potted plant, Ruby Slipper Oakleaf Hydrangia, hade several branches broken off on arrival due to poor packaging, but appears healthy. The backordering of a honeysuckle vine has me concerned.
Company representative comment on May 8, 2013:
On May 8, 2013 8:23 AM, Audubon Workshop responded with:

Thank you for telling us about the problem with your order. One of our customer service representatives will contact you for your account information.

Negative FriedCat
Castro Valley, CA
(1 review)
April 21, 2013
I ordered 2 plants at the end of March. When I saw a ship date window that stretched from 4/14 to 5/6, I had my misgivings. When I received an order update 4/21, moving my ship date to 5/6 to 5/26, I called to cancel my order. If there was an indication on the web site that stated something about these long ship windows and delays, then I'd order (or not) accordingly, but I would simply say that they failed to set my expectations. I'll probably never know about the quality of their plants...sorry.
Company representative comment on May 8, 2013:
On May 8, 2013 7:51 AM, Audubon Workshop responded with:

Thank you for telling us about the problem with the ship time of your order. I apologize for the delay. One of our customer service representatives will contact you for your account information.

Negative labelboy
Bellevue, NE
(1 review)
June 19, 2012
On 3/2/12 I ordered 7 plants from the Audubon Workshop hoping to have them in time for a garden walk in June. I kept on checking the status of my order only to find the ship date moved back. I made 2 telephone calls to the company and was told that they would put a rush on the order. It is now 6/19/12 and I just received a E-Mail notice that the last of my order has been canceled because the plants are not available. So I got 0 plants from my order made in March.

Company representative comment on July 18, 2012:
On Jul 18, 2012 4:15 PM, Audubon Workshop responded with:

We apologize we were unable to fill your order. One of our customer service representatives will contact you for your account information and find out what happened with your order.

Positive vthokie
Winchester, VA
(1 review)
April 19, 2012
On 3/13/12 I placed an order for a Fragrant Cloud Honeysuckle vine. Ever since I was a wee lad, I've always loved the smell of honeysuckle. On 4/13/12 I received a shipping confirmation with estimated delivery date of 4/16, a tad optimistic I thought, since it was shipped via USPS. The order arrived today, 4/19......I was reluctant to open the box after reading on Dave's Garden where Audobon is affiliated with Plants Alive ( now THERE'S a misnomer!); however, I was pleasantly surprised when I found a plant in amazingly good shape. A sip of water and it perked right up.
Unlike Spring Hill Nursery, Audobon seems like an ok place to order.
Company representative comment on April 21, 2012:
On Apr 21, 2012 12:43 PM, Audubon Workshop responded with:

Thank you for sharing your experience with us. We always do our best to ship nice healthy plants. Happy Gardening to you and enjoy the scent of your honeysuckle.

Positive bgkoskie
San Angelo, TX
(1 review)
April 14, 2012
Posted on April 10, 2012, updated April 14, 2012
I should have read these reviews first before ordering 7 white dwarf butterfly bushes. I ordered them in February and was told the shipping date would be the end of March. Then I received several emails moving the shipping date to the end of April/first of May. I have emailed the company twice asking that they ship the plants because I was planting everything but was holding planting some waiting for the order from Audubon. Their response to my first email was that the order was shipping the first of April. I have not received them and their emails still tell me it will be the end of April first of May. I did not get a response from my second email. I will never order from Audubon again because of this problem.
On April 14th, 2012, bgkoskie changed the rating from negative to positive and added the following:

After posting my previous comment, my order was shipped the next day and I received it today. They items were packed well, arrived healthy and in good shape and I think all 7 will do well. Thank you.
Company representative comment on April 10, 2012:
On Apr 10, 2012 9:53 AM, Audubon Workshop responded with:

Thank you for posting and we apologize for the confusion over the ship time. One of our customer service representatives will contact you for your account information and give you a date on when your order will ship.

Neutral cantstandthis
Central Square, NY
(1 review)
March 6, 2012
I have been waiting for a Nuthatch Nestbox my mom ordered for me and it still hasen't been shipped yet. The estimated delivery day keeps changing in the order status. I wonder what is taking them so long to ship the nestbox out. I wonder if it will be shipped out at all.
Company representative comment on March 13, 2012:
On Mar 13, 2012 11:56 AM, Audubon Workshop responded with:

We appreciate you letting us know about the problem with the ship date. A customer service representative will contact you and check on this for you.

Negative cjparker
Kennewick, WA (Zone 7a)
(11 reviews)
August 7, 2011
Posted on July 19, 2011, updated August 7, 2011
Posted on June 29, 2011, updated July 19, 2011
I got an end-of-season email that advertised 10 chokecherry trees for $10. Wow, great deal, and the shipping was cheap, too.

Along come the chokecherries, and they look pretty good for a buck a tree. I set them out in the shade until I could get them planted. Good thing I waited, because a day later I got a postcard in the mail that said my order was canceled because chokecherries are prohibited in this state. The local extension service tells me they are on a "prohibited" list because they could bring a fungus that could damage the fruit crops! Did I mention that I live next to an 80 acre orchard?

I called customer service for what I thought would be a simple request for a refund. They won't issue one because of a canceled order with one of their "sister" companies. I don't have any idea what they're talking about, but sending plants to a state where they are illegal, and then refusing to refund the money FOR ANY REASON is just plain bad business. I'm letting my state Dept of Agriculture know, and I'm filing a complaint with the BBB.


On July 19th, 2011, cjparker added the following:

I got an email requesting my order number the day after I posted this negative experience. Now, weeks later, I haven't heard a word from Audubon Workshop about the plants they shipped into Washington State in violation of state regulations. They haven't refunded my money or issued me a credit. They haven't sent an email. They haven't explained why plants that are prohibited here were sent to me and received BEFORE I got a postcard that "canceled" my order. And since my order was "canceled", why was my card charged in the first place. This whole experience has left a bad taste in my mouth. If I hadn't proactively called my local extension service, I would never have known that the chokecherries shipped to me could have endangered the fruit orchards in my area.
On August 7th, 2011, cjparker added the following:

I received a refund for the chokecherry trees, including shipping, in early August.
Company representative comment on July 19, 2011:
On Jun 30, 2011 11:10 AM, Audubon Workshop responded with:

Thank you for letting us know about these problems with your order. A customer service representative will be contacting you for your account infomation and find out what it going on with your order and refund as well as check the legality of the trees.


On Jul 19, 2011 4:20 PM, Audubon Workshop added:

There was a reply sent to you on July 7 and your refund was also issued on that same day. As far as being able to order the trees, that was a glitch on our website, this should have not happened and we apologize for the trouble.

Neutral Adelphus1
Montclair, NJ
(1 review)
June 24, 2011
Posted on June 24, 2011, updated June 24, 2011
Posted on June 10, 2011, updated June 24, 2011
I ordered the "$100 for $20" special at the end of May. Back then the estimated delivery date was set between June 6-24th but it's been creeping later and later since. Today it says it won't ship until June 24th or as late as July 15th! That's way too late for planting stuff, and it could end up coming even later than that.

I tried the customer service but aside from an auto-response, I haven't heard back and the date continues to move. I can't imagine what state those poor plants will be in by the time they get to me, if they get here at all. :-(

Neutral until I see the condition of the plants; again, if they come at all.
On June 24th, 2011, Adelphus1 changed the rating from neutral to positive and added the following:

After talking to customer service they sent my plants straight out and they came in good condition. My advice to others is if your shipping dates start drifting too far, post a comment about it here.
On June 24th, 2011, Adelphus1 changed the rating from positive to neutral and added the following:

After talking to customer service they sent my plants straight out and they came in good condition. My advice to others is if your shipping dates start drifting too far, post a comment about it here.
Company representative comment on June 13, 2011:
On Jun 13, 2011 4:21 PM, Audubon Workshop responded with:

Thank for for letting us know about your shipping date changing, A customer service representative will be contacting you for your account information to check on delivery of your order.

Positive ycn4chin
Dickson, TN
(29 reviews)
June 3, 2011
I ordered two varieties that I have never seen in my local nurseries: Mexican Flame vine and Mayan Gold Trumpet plant. I asked that the plants be shipped the end of April/beginning of May to escape the late frosts. Plants were shipped per my request. The packaging was great! The plants were healthy , well-rooted plugs, in sturdy six packs with the soil still moist. The price was great for three of each variety. They are growing well, and I expect them to bloom by the end of June. I would order again from Audubon Workshop.
Company representative comment on June 3, 2011:
On Jun 3, 2011 11:53 AM, Audubon Workshop responded with:

Thank you for sharing your experience with our company. We do our best to make sure our customers are satisfied and happy with their orders. Have a great day!

Negative jennFE
Philadelphia, PA
(1 review)
May 11, 2011
I ordered three lobelia cardinalis 'Fried Green Tomatoes' PPAF. I got them in the mail today. All three were tiny, moldy, and one has severe root rot. It will be a miracle if they survive. Terrible plants for $12.99 ea. I feel VERY ripped off. I will not order from this company again.
Company representative comment on May 12, 2011:
On May 12, 2011 7:59 AM, Audubon Workshop responded with:

Thank you for your feedback. We apologize that the plants you received were not viable. We would be happy to reship some new plants to you. A customer service representative will be contacting you for your account information.

Negative mares13
Waukegan, IL
(1 review)
April 15, 2010
Posted on April 13, 2010, updated April 15, 2010
I ordered some tender coreopsis, z7-8 for my zone 5 area, to use as an annual. I ordered in March to take advantage of their special. I received the plants 1 week later! I called and complained and was told to just put the plants in a dark garage and keep moist. I fully expected to get the plants no earlier than mid May, since they state that they pay attention to zones and weather conditions before shipping. I now have to try to nurture these tiny plants for 6 weeks before I can plant them, and pray that I don't kill them! On top of everything else I am having surgery tomorrow and may not be 100% for a while. This was my first attempt to buy a live plant online and may be my last. The one good thing is that the plants were healthy. I am not very happy with the current outcome.
On April 15th, 2010, mares13 added the following:

On April 15 I received the 2nd half of the order: 1 broken dried out tiny seedling of a bleeding heart, and 1 dried out root of another type of bleeding heart. I paid $40 for just these 2. To be fair I did get a full refund without hassle. I don't know if I will ever try mail order plants again after this.
Company representative comment on April 13, 2010:
On Apr 13, 2010 4:46 PM, Audubon Workshop responded with:

Thank you for you feedback. We do ship our items in a timeframe as recognized by the USDA, however as it is zip code specific certain elevations and microclimates are not recognized. Feel free to tell the agent when ordering the next time to adjust your ship date to accommodate your needs, and as long as we are shipping that item somewhere in the US, we can ship it to you earlier or later than we suggest. Please let us know if you plants do not survive as we do offer a lifetime guarantee

Positive cattjovi
Richmond Hill, GA
(15 reviews)
March 3, 2010
My friend ordered with them and bought a few plants for me. Plants arrived healthy and we're well packaged. I was really surprised when I read they were associated with Garden Alives. Our experience with this order was excellent.
Positive MorsisX
Lockport, IL (Zone 5b)
(27 reviews)
June 10, 2008
One of three Garden's Alive companies that I have had a pleasant experience with (the others are Brecks and Michigan Bulb).

The flowers for the hummingbird hanging baskets were potted, alive and are growing. Bird supplies I have ordered were as described and in perfect condition.

Always use a coupon.
Positive chatnoir
Downers Grove, IL (Zone 5a)
(5 reviews)
April 29, 2008
Decided to take a chance with the $25 coupon, also took advantage of a buy-one-get-one-free special. Plants were held until the right time for me to plant. I was very impressed with the packing - special plastic snap together containers for each plant. The plant themselves were a nice size and seem quite healthy. I would purchase from this company again.
Positive gardenlady123
Plainwell, MI (Zone 5b)
(5 reviews)
April 27, 2008
I recieved a coupon for free 25.00 worth of free plants and ordered two arrowwood verbernum. They emailed me and let me know they were shipped... Thet arrived in great condition. The soil was moist. There is great roots and the shrubs were a nice size for mail order, I got them in the ground and a week there is already growth on them!! Very satisfied. I have ordered from them before and will in the future. Ronna Bonneau
Positive reeann55
Smyrna Mills, ME (Zone 4a)
(5 reviews)
April 19, 2008
I received a coupon in the mail and decided to try them out. I ordered some ground cover plants and was pleasantly surprised. They were well packed in pots and the soil was still moist, even though it took me 2 days to get to the PO to collect them. Plants look nice and healthy and should do well.
Neutral blueeyeskms
Waverly, KS (Zone 5b)
(29 reviews)
February 16, 2008
After receiving the catalog for a few years and thinking it was too good to be true ($25 coupon), I decided to give them a try last year. I placed my order in February 2007 and received it in May. I ordered 1 each of Keys of Heaven, Red Dragon Periscaria, and Variegated Weigela. All items were extremely small upon arrival but I planted them promptly into my flower gardens. I waited and waited for the items to grow but they never did. I e-mailed the company and they have scheduled them to re-ship this spring. I am posting my rating as a neutral and I will change it to either a positive or negative depending on the condition of the replacements when they arrive.
Company representative comment on August 1, 2008:

On Aug 1, 2008 3:25 PM, Audubon Workshop added:

D-mailed Customer on 4/22/08 - as of today have received no response.

Negative stanlesmith
Plover, WI
(11 reviews)
May 27, 2007
SInce I've ordered bird food from this company and was pleased, I thought I might try the plants, especially when a $20.00 coupon was included on my last catalog. So far I've received half of my order, 2 different iris and some Autumn daylilies. They are incredibly tiny, tiny, tiny, and barely alive. It's been 2 weeks and the rest of my order still hasn't arrived. I don't feel the plants I did get were a good value for my money, all things considered, they should have been embarrassed to send such poor specimans in the first place. I hope I get the rest of my order soon, but I certainly will not order from them again.
On June 16th, 2007, stanlesmith added the following:

The rest of my order finaally arrived, everything was very brown and dry. I don't hold out much hope for them. Judging from the other comments I've read on this company, ordering from them is a crapshoot.
Positive tesslynn
Colorado Springs, CO
(8 reviews)
May 20, 2007
I placed my first order with Audubon Workshop for a butterfly bush garden. It arrived packaged nicely, plants were healthy, hardy looking, and all went into the ground the following day. But we had a doozie of a snow storm that weekend and I thought I would lose the whole "crop", but I only suffered 1 casuality, a pink butterfly bush. I immediately emailed that I had one black shriveled up plant and they replaced it pronto. The replacement is in and the whole garden pkg is growing nicely. I was happy with the product, service and replacement. So I would be happy to recommend this company!!!
On August 25th, 2007, tesslynn added the following:

Ok, folks, just wanted to update and say, the plants fared extremely well. This is CO, and plants get freezed out, hailed out, or fried out. So if plants make it through a growing season favorably, then I am pleased. They were slow to take hold but have made tremendous strides this month and are gorgeous. Even the replacement plant grew huge. So my experience was highly agreeable.
Negative Doglet
Alpharetta, GA (Zone 7b)
(4 reviews)
May 5, 2007
I received the $25 coupon from Audobon Workshop but when I attempted to redeem it a nightmare began. I ordered online and the coupon was not accepted. I sent them an email and was told to indicate in the comments section that I wanted to redeem the coupon. I did so, but my credit card was charged anyway. I sent them an email again referencing the previous email. This time I was told that I could not use the coupon because I had already received a 30% discount. I responded that I had never ordered from them before so that was not possible. They responded with apologies and said that they would honor the coupon. At this point I thought the issue was resolved, but then received yet another email from them stating that they would not honor the coupon because I had received a 30% discount.

After all the hassle and their flip flop responses, I told them to cancel the order and credit my account. They said they couldn't do that because the order had already been shipped. This went on and on for days until I finally told them that I would dispute the credit card charges. After a number of emails they finally issued the credit, but I'm certain they only did so because they knew I would dispute the charge and they wouldn't get paid anyway.

The experience was a nightmare! Nothing is worth the hassle and frustration they put me through. Their customer service is about the worst I have ever experienced anytime, anywhere. I will never order anything from them again.
Positive pmpeachs60
Bolingbrook, IL
(1 review)
February 18, 2007
I received a $25.00 off coupon last Fall on their catalog. I ordered the the blue and white dutch iris collection.

The order came quickly at the correct planting time for my area. The order was perfectly packaged and the bulbs were large and in excellent shape.

We had some very warm winter weather here in Illinois earlier in the winter and the plants have already sprouted. Now we have been in the deep freeze below zero temps and I am wondering if the plants will grow again in the Spring?

I was extremely happy with everything from this company and am now placing an order with them as I type. They again have given me another $20.00 coupon and I am more than happy to make use of it.
Positive probichaud
Madisonville, TN
(4 reviews)
July 5, 2006
I have ordered twice now, and everything I have received was very healthy and vigorous! I plan to continue doing business with them as they have some hard-to-find plants (like Partridge Berry). VERY PLEASED with quality.
Positive Meandy
Tipton, IN (Zone 5a)
(4 reviews)
June 18, 2006
I have been a customer of Gardens Alive! for several years so when I received this Audubon Workshop catalog I thought I would try them.

The order arrived in a timely fashion and I was quite impressed with the type of plant containers they used. They were packed well and arrived healthy. I will order from this company again.
Positive MINNEPOOH
Loves Park, IL
(2 reviews)
June 7, 2006
I ORDERED THE BUTTERFLY-HUMMINGBIRD COLLECTION LAST YEAR WITH THE $25. COUPON.THE ITEMS ARRIVED AT THE END OF MAY DUE TO THE WEATHER IN ILLINOIS.THEY DIDN'T CHARGE MY CREDIT CARD UNTIL THE ITEMS WERE SHIPPED OUT, WHICH WAS NICE, SINCE I PLACED MY ORDER 2-3 MONTHS EARLIER.ALL 16 PLANTS ARRIVED ALIVE, THOUGH SMALLER THAN I EXPECTED AND I PLANTED THEM RIGHT AWAY.BY THE END OF THE SUMMER THEY WERE LUSH, FULL AND FLOWERING!NOW IT IS JUNE AGAIN AND THEY ARE BIGGER AND MORE BEAUTIFUL:) I HAVE GOTTEN MANY COMPLIMENTS ON THIS OASIS FOR THE BIRDS & BUTTERFLIES AND I AM VERY HAPPY WITH THIS COMPANY!I TRIED OTHER MAIL ORDER COMPANIES THIS YEAR FOR MORE FLOWERS AND I WAS VERY DISAPPOINTED WITH THE QUALITY I RECIEVED.A FEW PLANTS HAVE ALREADY DIED AND WERE SHIPPED MICRO SMALL.PLEASE DO NOT MAKE MY MISTAKE AND ORDER INSTEAD FROM THIS COMPANY.YES, IT SEEMS NOT EVERYONE HAD THE SAME EXPERIENCE, BUT THE COMPANY SEEMS EAGER TO RIGHT A WRONG.UNLIKE THE COMPANIES THAT I AM NOW DEALING WITH THIS YEAR! (MY MISTAKE) I WILL BE ORDERING FROM THIS COMPANY AGAIN NEXT YEAR:)
Positive jazz6661
Riverside, RI
(1 review)
June 2, 2006
I ordered a complete garden (made up mostly of ornamental grasses). I received the order at the beggining of May which was good. All of the grasses were in good condition - though smaller than I thought they would be. I was also supposed to get two "shrubs". The shrubs were smaller than the grasses and both dead. I emailed them and they sent two more within 2 weeks - one looked great - one was dead. I emailed them again and they apoligized for the problems and said they would ship another right away. All of the grasses seem to be doing well in the garden. I was pleased that they replied to my emails so quickly and also re-shipped so quickly.
Positive bigcityal
Menasha, WI (Zone 5a)
(11 reviews)
May 21, 2006
Plants arrived as listed. I didn't have high expectations, but things went pretty well.
Positive chickenman
Somerset, PA
(19 reviews)
April 29, 2006
I placed a small order with this company this spring. Plants were small but healthy and the shipping was fast. Overall, a good experience.
Positive adina72
Pennellville, NY (Zone 5a)
(14 reviews)
April 27, 2006
I received several grasses, creeping phlox and shrubs from them last week and all arrived in good condition with the exception of one blue fescue, however I think it will bounce back so I will give them a positive rating for now. Also, the Spirea shrubs were smaller than I expected, but still seemed like a good value for the money. I had no problems with the order processing or the shipping and they were packaged well. I will return later to post any updates after they begin to grow.
Positive ladyisle
Bohemia, NY (Zone 7a)
(34 reviews)
December 30, 2005
After some deliberation about my rating (neg vs neut) I decided on neg because the overall experience left me feeling that way.

I ordered an upside down woodpecker suet feeder for sm. birds & woodpeckers. Only squirrels came, and eventually knocked the feeder to the ground.

Since the item did not come w/placement suggestions, I called the C/S dept. Although the rep. was cheerful, she had no suggestions to offer, after looking up their product info., but said she could have a product specialist or somthing like that contact me within 24-48 hours. That was about 2 weeks ago. Still waiting. In the meantime, I did receive another ad. on a special on their healthy bird attracting plants.

If they could only devote the same energy into customer care, I think their rating might improve.
On January 19th, 2006, ladyisle added the following:

On Jan 14th, I received an E-mail from Donna in customer service stating that they were sorry for my trouble and requesting my acct info. so that she could take care of the problem for me.

I replied that evening with my acct # and order #, and let her know that the squirrels had also chewed up the rope which made the feeder functional. I have not heard from her since.

I'm not sure what their plan is, but I suppose 4 days is really not giving them enough time to respond or come up with a solution-hmmn...
On January 29th, 2006, ladyisle changed the rating from negative to neutral and added the following:

On Jan. 25th they notified me by Email that I would be getting a credit for the damaged feeder. I am now using a cage type, less expensive suet feeder from another mail order source, which is working great!
On March 23rd, 2007, ladyisle changed the rating from neutral to positive and added the following:

Just received my order of potted plants. They were packaged well (in unique plastic cases) and appear healthy. The roots are sticking out of the bottom of the pots but, I've never had a problem with this as I slice the roots along the sides and sometimes cut off a little of the bottom, and the plants grow fine.

The price was very good, esp. with the $20 off coupon, and shipping very reasonable. The only thing that I didn't like was that they shipped to L.I. during the ice/snow storm, and I have to hold the plants inside (per their instructions). I had even called to ask them to ship later, since most nurseries send potted plants to my area no earlier than April.
Negative dgness
Peabody, MA
(1 review)
July 22, 2005
On 6/26/05, I ordered a simple bag of bird seed. Two weeks later I e mailed them to inquire status of order and received no reply. I sent them two additional e mails 5 days later and still no reply. Today I e mailed them and told them to cancel order (if they ever read their e mails). I will not call them because their phone number is a toll call and will not pay additional money to to contact them when e mail is just as efficient, if they would answer any. 5 weeks is way too long to receive such a small order.
I will not be ordering from them again because of not receiving order and not answering 3 e mails.
Company representative comment on August 25, 2005:

On Aug 25, 2005 8:00 AM, Audubon Workshop added:

On July 22 we contacted the customer and aksed for their account infomation to help take care of the problems with their order. As of today we still have not received a reply.

Neutral lpetelle
Peoria, IL
(1 review)
July 6, 2005
My husband and I ordered a complete garden from Audubon Workshop meant to attract songbirds. I understand that conditions have been difficult in the midwest this year, between late frosts and then droughts, but their shipping took FOREVER and then, when it shipped six weeks late, it was supposed to arrive when we were out of town and they gave us quite a hassle about delivering it at an appropriate time.

The first shipment arrived as "box 1 of 2" but we had no tracking # and box 2 never arrived (the larger plants, including a tree). The poker primroses died as soon as we put them in the ground, and the pink mist scabiosas withered. We called and they reshipped the dead/dying plants, as well as the box that had never arrived. The reshipping and customer service was prompt and helpful and we were quite pleased with that.

The poker primroses died again, and only a couple of the scabiosas survived. I can't really say if this is their fault or mine because I'm a novice gardener; we also haven't had much luck with the black-eyed susans, but that might be the drought.

We received two or three sets of paperwork on everything, presumably because of the reship, and the customer service just seemed CONFUSED at this company. Nobody ever knew when anything was shipping or why I had three sets of receipts or what happened to box 2 or whatever. However, they were quite prompt and helpful when I asked for replacement plants for the dead ones, so that offset the confusion.

I might shop here again, but I think in the future I would only order one thing at a time. Apparently multiple plants in multiple boxes is just too confusing.
Positive JodiToo
Monticello, MN
(1 review)
May 14, 2005
I decided in March to give this company a try using the $25.00 coupon that came on their catalog. I ordered their butterfly bush collection (4 plants) and their "wild romance" aster (3 plants). They have a spot on their order form to put special instructions, so I asked them specifically to not send my order till May since I'm in Minnesota and planting here before then is just too risky. I received my plants at the end of the first week of May, and my card was not charged until the last week of April, so that impressed me. I'm also extremely pleased with the quality of the plants I got and how they were packed. The butterfly bush plants are huge compared to any other mail order plants I've ever gotten; probably 6-8 inches tall with a good sturdy main stem. The asters came in 2 inch pots and the plants were at least 3 inches tall and very healthy. The stuff was very well packed and everything was nice and moist. I would definitely order from this company again.
Positive starmoon
Schenectady, NY
(4 reviews)
May 3, 2005
I received 4 plants from Audubon Workshop today all in great condition via a free 25$ try-out offer. They even paid for shipping and handling! The 3 moonbeam coreopsis plants were well packed and larger than I expected. The dwarf bleeding heart had a great root system and a few green healthy sprouts on top. I would definitely buy from them again if these plants are an example of what they have to offer.
Positive MiouMiou
Dover, DE (Zone 7b)
(2 reviews)
April 25, 2005
I recently took advantage of the of the $20.00 coupon that came along with this catalog. I was very leery about ordering anything from this company because of the negative reviews. I ordered the 3 roosting pockets for birds @$14.95, so even with the shipping it came to under $20.00. I placed a phone order, the customer service rep was very friendly and told me I would have the order next week. I truly did not expect to receive anything. About a week later the box arrived, the roosting pockets were exactly as in the picture and the box was wrapped well. I am still not sure if I would order from them again.

I am glad to have found this website because just days before I had filled out order forms for several other mail order catalogues that turned out to be associated with Gardens Alive, and after reading the negative reviews, I am so very glad I saved my money and have used this forum to place orders with reputable companies. Thank you for doing a great service to us gardeners.
On May 2nd, 2007, MiouMiou added the following:

May, 2007

I had been looking for a specific woodpecker feeder/baffler combo as well as some inexpensive bluebird houses, and could not find either in any stores in my local area (unless I wanted to spend $50+ for fancy bluebird houses, more than my budget wanted to spend considering I am not sure we can even attract any birds but crows). I received the latest Audobon Workshop catalog and they had exactly what I was looking for, bluebird houses for under $10 each and the exact woodpecker feeder/baffler I wanted to have. The catalog also had the $25 off coupon. I placed my order at the beginning of April, and in less than a week the woodpecker feeder arrived. It looked exactly as pictured in the catalog, it works very well and the woodpeckers are using it. I was given a delivery date of the second week of May for the bluebird houses, and they were delivered yesterday, a week early. All products were packed very well, with biodegradable "peanuts" that I can reuse in my garden. I am pleased with what I ordered and delivery was faster than expected.
Negative mysticwill
Brookhaven, PA (Zone 7a)
(4 reviews)
April 24, 2005
I ordered a HUmmingbird Arret container garden. When the plants finally arrived- 2 were fine, 3 were bone dry, 3 were soaked and rootbound, 1 was dead , 1 almost dead. (they have since keeled over).

I had a coupon for a first time buyer- $20 off a $20 order so I got the thing for $5 and some change- so even with the dead plants a good deal.

THEY DIDN"T APPLY the COUPON! They charge me the full price, and while they are will ing to "fix" it by sending in some paperwork and sending me a check, that will take several days and my account is now in a negative balance! They took the $ electronicly but they can't retun it that way.

I will NOT be ordering from them again. Do not use your CC people - Mail them a check.

Heather
On June 28th, 2005, mysticwill added the following:

I was contacted by Customer care yesterday (6/27/05) and asked if Icould provide my information so that the problems can be corrected. Today I recieved a note telling me that next spring they would send me a duplicate to replace this one.

This is nice - however I still do not think I willl place another order with them. Or will do so with GREAT caution -- and I will mail a check.
Neutral yardener
Greenfield, OH (Zone 6a)
(19 reviews)
April 22, 2005
I've made a couple purchases in the last 6 month's. I had no problem with the first purchase, it cost me nothing with the coupon. Recently I tried to purchase with a 50% discount coupon. They lost my order, even when I produced the order number they couldn't find it. After being on hold for about 20minutes, I decided to e-mail my problem to them. I am now waiting for a response and will update in the near future.
Positive Wiemer1016
Cleveland, OH
(1 review)
April 11, 2005
I used the $20.00 gift certificate that came on the catalog. I ordered 4 packets of seeds, and was not really expecting to see them. Less than 2 weeks later all 4 packets came. I started the seeds indoors, and with in a few days they had all germinated. I was very pleased with the quick response, and the quaility of the seeds.
Positive Debsroots
Northwest, MO (Zone 5a)
(24 reviews)
February 24, 2005
Based on the experiences that others have had with this company I was hesitant to order. I like others also had the $25 off coupon offer. I decided to place an order, but only on items other than plants...just to see what my experience would be like.

I ordered a hummingbird feeder and a bird feeder. I received each under separate cover as the hummingbird feeder was on backorder. The bird feeder was advertised as having a clear outer container that would hold the birdseed. When it arrived, the outer container was blue...something I did not want. I contacted customer service and not only did they send me a bird feeder with the clear outer container...they also told me to keep the one they sent in error. They were very pleasant and were eager to correct the problem.

Because they took care of the customer...me...in such a timely and pleasant manner I will do business with them in the future.

Read the rest of the comments


Add your own comment and rating to this company

Return to the Garden Watchdog homepage

Learn how to link to this page


We recommend Firefox
Overwhelmed? There's a lot to see here. Try starting at our homepage.

[ Home | About | Advertise | Media Kit | Mission | Featured Companies | Submit an Article | Terms of Use | Tour | Rules | Privacy Policy | Contact Us ]

Back to the top

Copyright © 2000-2014 Dave's Garden, an Internet Brands company. All Rights Reserved.
 

Hope for America