Photo by Melody

The scoop on 'TreesDirectOnline.com'

bookmark
  Company Profile  
TreesDirectOnline.com

Mailing Address:
P.O. Box 564
Manchester, Tennessee 37349-0564 (United States)

Phone: (931) 467-6000

» E-Mail them

Add to Bookmarks
» Visit their website
Recent reviews:
Past month Past 6 Months Past 12 Months
Positive 0 0 0
Neutral 0 0 0
Negative 0 0 0
This company is affiliated with Freedom Tree Farms (formerly Hollydale Nursery)

This company offers a variety of plants.

This company specializes in:

  Feedback History and Summary  
16 positives
No neutrals
1 negative

Comments:

RatingAuthorContent
Positive Brad1234
Manchester, TN
(1 review)
April 3, 2007
About a month ago I purchased a fruit cocktail tree and a couple of grape vines from Trees Direct Online, which I found on this website. The employees that work there are very pleasant to talk to and very helpful. They took my order and since I was close enough to drive and pick up my order them, they had it ready for me when I arrived. I have planted the tree and grape vines and all are doing great. We are supposed to have a freeze here and I called them for advice on how to protect the items that I bought and they happily advised. The products I received from this company were very good quality and people that work there goes far beyond the normal good service. I will definitely order from them again.
Negative troposphere
Seattle, WA (Zone 8a)
(1 review)
August 14, 2006
I don't believe all these positive reviews. I think this company must be a fraud. Based on the reviews I read here, I tried to place an order online yesterday. After the final screen with the credit card, I got a bogus error screen, and cannot place the order. Repeated attempts to call their number results in nothing but a busy signal, even at midnight!

BEWARE!!!!!!!!!!
Company representative comment on August 17, 2006:
I am not able to reply direct to the negative we received from troposhpere. So, here is what I sent to him/her. I am the account manager for http://www.trees-direct.com

To begin with, if you have read our website, you will see, that we do NOT even ship to Washington. Second of all, we do have an active # and were in the office all day until 5 pm Central time and used the phone and got incomming calls. So, until you have a bad experience with us and we actually send you a product that you may not be happy with, keep you rude comments to your self. We take pride in our products as you saw on our feedbacks. If you received a bad product (which will not happen) than you can be upset. We have just redone our website and there may be a few glitches that need to brought to our attention not run us down.
Positive Melissa_Ohio
Southwestern, OH (Zone 6b)
(37 reviews)
May 1, 2006
I've ordered from them a few times, shipping is quick, and the price for whips is pretty good.
Positive anniemyth
Marysville, IN
(2 reviews)
April 26, 2006
I ordered two peach trees and couldn't be happier.
They arrived via postal service, very quickly I might add, well packed and moist. They arrived healthy and starting to leaf out.They are on the small side but inexpensive

I will order from Trees Direct Online again!
Positive kattrox
Floyds Knobs, IN (Zone 6b)
(20 reviews)
April 12, 2006
I highly recommend this company. The blueberries and fruit cocktail trees were budding when I received them and the roots were moist. The blueberries were hugh bushes well worth the price paid!!! Overall an excellent experience!
Positive dkstokes
New Albany, MS
(1 review)
April 2, 2006
Thanks to the Garden Watchdog, I narrowly avoided ordering from one of the worst outfits listed. I found TreesDirect.com, and ordered 15 assorted fruit trees (peaches, pears, apples, plums, nectarine, and fruit coctail) at a lower price than the bad guys offered. The trees arrived about 2 1/2 weeks ago, on March 16, in excellent condition and very well protected in their packaging. I'm in north MS, a little south of their nurseries. A couple of the trees were showing bud activity, but my holes were dug and they went in the ground immediately. Now everything is looking great, with new growth on everything.

Just yesterday I received a catalog that looked good. I checked with the Watchdog- another bad guy! Many thanks for your website, Dave.
Positive aymamibrockway
Metairie, LA
(5 reviews)
March 29, 2006
I ordered a Bonanza Peach from Trees Direct Online. I was surprised that they would only ship after most Nurseries ended their shipping schedules for the season. When I asked about this, I was told they had to wait until they got their trees in from their suppliers. After I hung up I realized this made no sense if they were actually the grower of the trees as they purport to be. On their website they state:

”How can we sell at such low prices? Because we are the grower. There is no middleman. The pictures you see of trees on our website are of trees on our farms. We bud, graft, plant, grow, grade, harvest, pack and ship our own trees.“

If there is no middleman and they are the grower, who is the supplier they were waiting on? Are they selling left over stock that other Nurseries cannot sell by the end of their shipping season? I don't know and I guess it doesn't really matter. Anyway, that aside, I received my tree after it was already breaking dormancy. While this is not a good thing, it seems to be doing just fine so far. All in all, I think this company supplies a very good product for an amazingly low price and very low shipping. I would have paid up to $50 with shipping from other sources; I got this tree for less than $20 delivered. The selection offered is very limited, but if they have what you want, this company can't be beat. I will order from them again.

On April 26th, 2006, aymamibrockway added the following:

I recently received the following email from Treesdirect:
Hello, I noticed today, that you left us a feedback on Garden Watch Dog. Thank you for the positive. May I ask who you talked to about us getting our products from other suppliers? The only supplies we have are the fields. The items we sell, are all grown on our own land and houses. When you contacted us, it may have been that the items in question were still out in the field and not heeled into the warehouse yet. I'm not sure about all the confusion. We are in the process of expanding our selection too. I'm sorry about all the uncertainty of our company. We are 100% What we say we are on our site.
[HYPERLINK@www.treesdirect.us] [e-mail:info@treesdirect.us]
Customer Care Relations

My reply was as follows:
Thank you for the clarification. I am sorry I did not think of that explanation, I did not mean to offend. I am sure the lady I spoke with meant that the trees were not heeled into the wharhouse yet. I should have thought of that or asked for clarification before leaving the feedback. As far as who I spoke with on the phone, I have no idea. It was whoever answered, I do not remember her name.
I am glad to hear you will be expanding your selection. I think you have a great idea here, selling trees at wholesale prices to individual homeowners. I can not tell you how pleased I am with my peach tree. Everyday I walk by it and I am amazed how well it is doing. I guess I am a firm beleiver in "you get what you pay for", in the case of your company though, I got a whole lot more! I look forward to your expanded selection, you will always be the first place I check when I need a tree from now on.
Thanks for everything.
Bob



I just wanted to clear up the whole issue about whether or not they grow their own trees. It is now obvious that they do and I had misunderstood the lady I spoke with on the phone originally.
Positive belle_michele
Shakopee, MN
(25 reviews)
May 5, 2005
Received my order from Trees Direct about a week ago.
Trees were not quite as big as I'd expected (based on the size of trees received from them on an order from last year) but still an incredible deal for the price.

More importantly, they are all in GREAT shape and very, very Healthy--received them dormant, planted only about a week ago and they are already are leafing out!

This is an EXCELLENT place to buy GOOD QUALITY, HEALTHY Fruit Trees!

My only regret is I don't have enough room in my back/front yard for MORE TREES from Trees Direct!!
Positive Patricia124
Gallant, AL (Zone 7b)
(2 reviews)
April 22, 2005
I found TreesDirect on the Garden Watchdog and decided to try them. I had a great experience. I ordered 12 fruit trees and 2 blueberry bushes. I placed my order on April 10th PM and early on the 11th I received an email from them. They said they were processing the order and would send it out on the 12th. I received them the next day. All the plants are doing great and all have little buds on them already. Sure some were small trees but all were and are in great condition. The 3 apple trees were as large as the ones in my local Lowe's store; the big difference was TreesDirect gave me a bigger choice and a lower price. I have always wanted an orchard now I have a great place to buy my tress. I will be buying from you again and have a few friends who want some too. Thank you TreesDirect and Thank you Garden Watchdog for offering this service.
Positive howwieS
North Salt Lake, UT
(2 reviews)
April 1, 2005
Unbeatable price. Trees arrived in good condition. The peaches were about the size I expected, but he Pears were huge! I'd pay $28 each from Stark Bros for the same trees. The apples and Japanese Maples were smaller, but for the $3 or $4 I paid, I was very happy with them.
I was notified a day or two after I put in the order that they were out of my Raspberries. They offered a refund or replacement. I got 3 replacements instead of the one and several other orders doubled. That was a lot fun planting all those free trees.
I ordered from them again this year and would recommend them to anyone.
P.S. I had to wait a while for the new web page to be done this year. (I wonder if that was them figuring out how many they had left to sell thru this company.) So if the web site is not up again for a while next year, just be patient.
Positive ravenh2001
Ellsworth, ME
(2 reviews)
November 10, 2004
my great grandfarther, grandfather, and mother were all comercial gardeners. they all had orchards ( some the familyand some they started) as well as flowers and vegtables. when I bought a old farm and orchard they said to stay away from the low priced trees. Kids never listen. I am 47 still a kid in the Orchard world. I didn't listen and ordered 150 trees from trees direct and ordered some that were for a zone one less than I live in. 165 trees arived and 163 of them are doing very well. also with3miles of wire on electric fence I still have to prune the deer more often than the trees.
Positive spaz60
Stonewall, OK
(1 review)
September 29, 2004
I had an excellent experience with this company. They were very helpful and always responded immediately to any questions that I had.

I ordered several trees and other plants. All were received (along with some extras) in excellent condition and did quite well. My blackberries produced well the first season.(just a few months after planting).

One of the trees were missing from the order and they gave me the option of a refund or replacement. The replacement included three trees for the one that was missing.

I am pleased with every aspect of this company. Excellent products, service and prices. I will order from them again without any hesitation.
Positive mosesfive
Gouverneur, NY
(1 review)
September 10, 2004
Placed a small order (2 fruit trees, 2 blueberries,1 grape) for container plants Sept.1 and immediately received an email confirming the order; 1 hour later received another email for tracking my order with UPS. I thought it couldn't get better than this. I was wrong. Six business days later I received my plants: well packaged, strong top growth, well developed root system. I thought it definitely couldn't get better than this. Wrong again! They sent me 2 extra fruit trees!
Positive giboosi_alttara
Ridgefield, CT
(6 reviews)
May 7, 2004
Another WOW!

I can't believe the size and quality of trees for the prices they sell them at! I just got my trees, ordered one week ago. Actually, they must have come yesterday and UPS left the box in my garage.

I've got to get planting (got 30 trees) so will leave this brief, but do not hesitate to order from TreesDirectOnline! I will absolutely order again.
Positive patruka
(8 reviews)
April 28, 2004
Ordered from their clearance on April 23rd (Friday). Received email confirmation. Had a question and was immediately emailed back. Received trees on April 28th (Wednesday). All were well packed, labeled, budding and as described. UNBELIEVABLE PRICES!! (20 trees for $60.00 w/shipping!) Would order again and recomend to family!
Positive Gutternuts
Oak Lawn, IL
(5 reviews)
April 6, 2004
all i can say is WOW.

i will never buy trees from anybody else. this place you cannot beat the price, quality, or customer service received.

Apparently (from the lady that runs this company), She is a small little 'offshoot' for her husbands tree business
(he deals in millions of trees a year, and from how it was explained to me, his end of the business supplies most home depots, menards, etc, aswell as many many online facilities with their trees.)

she takes their 'overages' and sells them online at a bargain price.

now dont let her price fool you. These arent sick little sticks. I rec'd from her Apple tree whips 2+foot in size, budding. (RED, YELLOW, and Columnar Red varieties), as well as grafted 'fruit cocktail' trees (budding aswell).

if all goes well, i will definately be ordering more from her.

hope this helps.

'g'
Positive christybingham1
(1 review)
January 27, 2004
I have ordered from the mail order nurseries for many years, and I guess I was used to paying alot of $$ for trees, shrubs etc. I can't believe the prices of this company, and the quality of what I received!! I ordered from Greenwood Nursery about the same time, paid $15.00 per tree, and received very nice trees, and was very satisfied. I found this company (treesdirectonline.com) posted on GardenWeb, and ordered 6 fruit trees at $3.95 each, (cherries 2.95) I was really NOT expecting much from them, but I received just as good or better 2ft whips of what I ordered than i received from greenwood, plus they threw in 2 free apricot tree whips. Very friendly emails, plus a phone call. I am VERY happy!!!
Christy Bingham

Read the rest of the comments


Add your own comment and rating to this company

Return to the Garden Watchdog homepage

Learn how to link to this page


We recommend Firefox
Overwhelmed? There's a lot to see here. Try starting at our homepage.

[ Home | About | Advertise | Media Kit | Mission | Featured Companies | Submit an Article | Terms of Use | Tour | Rules | Privacy Policy | Contact Us ]

Back to the top

Copyright © 2000-2014 Dave's Garden, an Internet Brands company. All Rights Reserved.
 

Hope for America