Photo by Melody
Guess what time it is? It's time for the DG County Fair! Now in it's sixth year, enter your blue-ribbon photos or mouth-watering recipes for a chance to win a gift subscription! Click here here to get all the details, dates and entry rules.

The scoop on 'American Greenhouses (HostaGardens Of Burr Ridge)'

bookmark
  Company Profile  
American Greenhouses (HostaGardens Of Burr Ridge)

Mailing Address:
7701 South Grant Street
Burr Ridge, Illinois 60527-5999 (United States)

Phone: 630-986-1900
Fax: 630-986-1914

Visit American Greenhouses (HostaGardens Of Burr Ridge) at:

» E-Mail them
Add to Bookmarks
» Visit their website
Recent reviews:
Past month Past 6 Months Past 12 Months
Positive 0 0 0
Neutral 0 0 0
Negative 0 0 0
This company offers a variety of plants.

This company specializes in:

  Feedback History and Summary  
2 positives
7 neutrals
5 negatives

Comments:

RatingAuthorContent
Positive rockcreekrys
Morrison, IL
(1 review)
May 4, 2013
I am sorry this vendor has so many bad ratings. I just received my order of three Itoh Peonies and all three were larger than I had expected for the price I paid. The shipping was great and the correspondence was also very quick and accommodating. Time to give this company another chance, I think!!!
Positive nucci60
Amesbury, MA
(2 reviews)
July 31, 2011
ordered two hostas from American Greenhouses website about july 20, 2011. The communication was great from the start. Ireceived my two Hostas within a week and although fairly small, they were very healthy and well packed . Instructions were included. This is my first experience with the company and I have no connection whatever to them.
Negative saba65
Chapel Hill, NC
(2 reviews)
May 19, 2011
This is the rudest and most awful customer service I have had. I ordered 2 tree peonies - a japanese and chinese. The chinese peony did terribly, it put out a shoot and got all yellow and died within 3 weeks of planting them in the peat soil mixture while the japanese one did well and has brached out. I potted and watered them in exactly the same way. I was told that this was because i had overwatered the chinese peony. I only water them once daily.They are out in the sun and I cannot understand how one would do well and the other would not.I was told that this was my mistake and they would not replace the dead plant.


Nowhere in the catalog did it say that they only needed water once in 3 days. The guy in customer service at the other end had to be the most obnoxious and RUDE salesman ever and informed me that they were not going to give me "free" plant.
Every nursery I know has some sort of guarantee atleast for 2 weeks. HOSTA GARDENS OR AMERICAN GREEN HOUSES ARE A BIG SCAM. STAY OUT OF THEIR WAY IF YOU CAN!!!!
Negative holly2943
Birnamwood, WI
(1 review)
July 29, 2010
I ordered daylilies from them a few years ago. I was waiting for the order for a few weeks. Then a man called me, got my husband on the phone, and got real irritated with him because he didn't know what I had ordered. I came on the phone and gave him the information he was looking for, including the address which they lost. I then ordered another daylily, "Man on Fire". When the daylily blossomed it wasn't even the right color. I emailed them about the lily. They told me it was impossible to have the wrong one because they plant a couple bulbs out of each shipment to make sure they are correct and said it would be the right color next year. (LOL) So I emailed them a photo of the lily. They said they weren't allowed to open an attachment. So I put the picture in the body of the email. They said they couldn't look at it. So, I sent a photo by snail mail, and never heard anything since. I still get irritated when that lily blooms. Very poor customer relations.
Negative tsbccowboy
Saint Paul, MN
(27 reviews)
July 26, 2007
An order was placed on 2/15/07 and the order arrived on 4/28/07. On the invoice, they said three of the Daylilies were on backorder until mid-May. When the three Daylilies did not arrive by June 1st, I contacted them. They said there was a crop failure and I could pick something else or get a refund. I opted for a refund since the Daylilies I had received were single-fans.

When I did not get a refund by the 13th of June, I contacted them and on the 15th, they said "We'll make arrangements to have a refund issued early next week".

When I did not get a refund by the 25th of June, I contacted them and they said "I'm sorry for the delay in replying to your request. We recently had a hard drive crash & no longer have a record of this order. If you can email us copy of the order we'll be happy to issue your credit". I immediately sent an email with the information about my order and I also said "I hope we can get this taken care of today." They quickly replied "Thank you for sending the order copy. We'll have your refund issued this week."

My credit card company opened a dispute for the refund amount after I contacted them. On July 23rd, I received a permanent refund on my credit card (have not heard anything from the company since they said they would issue a refund this week, which was on June 25th).

The Hostas I received were all single-eye, except for one, and the Daylilies single-fan. Though they are small, they are all growing.

Their NEGATIVE rating is the result of their not contacting me in regard to my refund and making me contact them and making me work to get my refund, which took waaaay too long.

I think it is safe to say I will never, ever order from them again.

ps - I doubt if this rating is coming from the same source as some of the other ratings.
Neutral rosephan
Hopatcong, NJ
(12 reviews)
June 14, 2006
I ordered 5 peonies from this Web site. Three were as advertised. Two were not. One had no eyes on it at all and looked black with a white substance on it (mildew/fungus?). I have no idea. The other had only two very small baby eyes on it. Really disappointed in the size of the roots and quality. Of all of the places I have ordered peonies from these were by far the worst looking.
Neutral cozmatoz
Plano
United States
(1 review)
April 24, 2006
We ordered several plants from the Hostagardens website. All of the plants are larger than I thought they would be and all are very healthy. This company did ship very quickly and I was impressed by how well these were packed. I found this company on ebay and am very satisfied with them and will be placing my next order tomorrow.

Note from the Garden Watchdog editors:



This comment originated from the same source as several other customer comments, including one that was submitted by HostaGardens, who registered themselves as the company's official contact person for the Garden Watchdog. It is the stated policy of the Watchdog that companies can NOT submit customer feedback to inflate their own rating. The rating, originally positive, was changed from positive to neutral so that it would not affect the overall rating given by customers.
Neutral irisnut1950
Goshen, IN
(1 review)
March 16, 2006
Just received a order of 6 peonies. They are great looking with large eyes well beyond what was advertised and expected.

This is my first order with hostagardens.net but will not be my last. Nice product and good service. Prices were very good also.

Box was smashed by PO but plants OK. Thanks.

Ed

Note from the Garden Watchdog editors:



This comment originated from the same source as several other customer comments, including one that was submitted by HostaGardens, who registered themselves as the company's official contact person for the Garden Watchdog. It is the stated policy of the Watchdog that companies can NOT submit customer feedback to inflate their own rating. The rating, originally positive, was changed from positive to neutral so that it would not affect the overall rating given by customers.

Neutral hostagardenerpo
Posen, MI
(1 review)
October 6, 2005
Ordered 12 hosta from this company. Had some problems with website accepting credit card payment. Problem resolved after calling.

Plants arrived promptly in good condition. All planted & growing. Will do business with this company again.

Note from the Garden Watchdog editors:



This comment originated from the same source as several other customer comments, including one that was submitted by HostaGardens, who registered themselves as the company's official contact person for the Garden Watchdog. It is the stated policy of the Watchdog that companies can NOT submit customer feedback to inflate their own rating. The rating, originally positive, was changed from positive to neutral so that it would not affect the overall rating given by customers.
Neutral HostaGardens
Hinsdale, IL
(3 reviews)
October 6, 2005
Nice bare root plants. Good shipper.

Note from the Garden Watchdog editors:



This comment was submitted by HostaGardens, who registered themselves as the company's official contact person for the Garden Watchdog. It is the stated policy of the Watchdog that companies can NOT submit customer feedback to inflate their own rating. The rating, originally positive, was changed from positive to neutral so that it would not affect the overall rating given by customers.
Neutral Biggardens
Downers Grove, IL
(1 review)
July 28, 2005
We have purchased orchids from these people for several years & love our plants. My husband purchased a number of hosta & daylilies this year. All have grown well except one (voles got it I think).

They have great plants at fair prices. Good seller.


On August 8th, 2005, Biggardens added the following:

Just received a new order from this company. All plants were well packed & look great. Good Ebay seller - Great website. Nice people to do business with.

Note from the Garden Watchdog editors:



This comment originated from the same source as several other customer comments, including one that was submitted by HostaGardens, who registered themselves as the company's official contact person for the Garden Watchdog. It is the stated policy of the Watchdog that companies can NOT submit customer feedback to inflate their own rating. The rating, originally positive, was changed from positive to neutral so that it would not affect the overall rating given by customers.
Neutral myshotsy2
Naperville, IL
(1 review)
July 27, 2005
I just received my order from hostagardens and am VERY pleased to say the least. The root structure is excellent. These are bare root plants that are already establishing themselves. I had to soak them for a few hours and they are up within a week. The leaves on the plants were nice and much larger than depicted in the description. This is my third order from them and I have been very pleased. I have referred my neighbors to them and they have also had great success with hostagardens. I have RAVE reviews for this seller.

Note from the Garden Watchdog editors:



This comment originated from the same source as several other customer comments, including one that was submitted by HostaGardens, who registered themselves as the company's official contact person for the Garden Watchdog. It is the stated policy of the Watchdog that companies can NOT submit customer feedback to inflate their own rating. The rating, originally positive, was changed from positive to neutral so that it would not affect the overall rating given by customers.
Negative overeazy
Muskegon, MI
(1 review)
July 25, 2005
I won five different auctions on ebay of hostagardens during a 7 day period. Because I wanted to bid on a few more auctions that were ending in the next couple of days I emailed them that I would like to delay payment a couple more days so that I could bid on their other auctions. I was told in no uncertain terms what their policy states in their auctions so I sent them an immediate payment via pay pal and decided to forget bidding on any more of their items. That was the one lucky break I got. After not hearing a word from them for three weeks after payment I emailed them to inquire about my order. Received an email back from them on a Sunday that my order would be packed on Monday and shipped on Tuesday. Well when I had not received it by the end of the week I began to email them again but could get no reply for the next week. It was not until I filed a dispute with paypal and emailed to cancel my order that I received my plants more then five weeks after they had received payment. It seems as strict as they are on receiving payment that they would be just as diligent on sending them. The worst their customer service was on sending them the more worried I became on the quality I would receive and I was right. I have ordered from 14 different sellers of daylilies on ebay and what hostagardens sent was hands down the worst looking things I have ever received. The fan size looked about the same as a 6 month old seedling and they were so dried up and puny looking if they survive they will take several years of growing before I can even see if what they sent was even close to being like the pictures they showed. I have a sick feeling after dealing with people like this if what they send is even close to what they say they are selling. All of the auctions I won were multiple winners and I contacted all 5 of the buys that won the same auctions that I won and all of them have had similar results as mine. Not ONE of the others winners had one good thing to say of hostagardens. They all wished they had never heard of them. The negative comments against hosta gardens are adding up but sadly most people are afraid of retaliation feedback to leave them the negative feedback they deserve. The biggest telling indicator of the type of company they are is that no matter the complaint they always blame if off as the customers fault. I would just like to know how they are going to blame me for them taking over 5 weeks to send my plants or for them never once communicating to me there would be any delays with the shipment. I didn't even receive an apology let alone a bonus for the extended delays. If you choose to deal with hostagardens be prepared for your worst experience
Company representative comment on October 6, 2005:

On Oct 6, 2005 1:51 PM, American Greenhouses (HostaGardens Of Burr Ridge) added:

This buyer has a great imitation. First of all, buyer claims she contacted Ebay buyers who were supposedly dissatisfied with some of the same plants she ordered. She did contact several buyers (some emailed us & advised what she was doing) who also purchased similar plants & states that all were not happy. WRONG!! We received POSITIVE feedbacks from many of the buyers she contacted & no feedback from one other. None issued negative feedbacks about these plants except this buyer. We have many repeat customers who come back each year to purchase.

This buyer complained several times, about various issues, after the bidding & before we shipped. At NO time did we tell her she had to pay at once. We do ask that payments be made within 7 days after auctions end UNLESS other arrangements are made. Why would we be so foolish to discourage additional bidding? Let's face it - - - we're in business to sell plants.

She states she filed a claim with PAYPAL. Yes, she did and they rejected her complaint. This is a matter of record.

Additionally, she states that the daylilies shipped looked like "a 6 month old seedling and that they were so dried up & puny looking" - - - Well the facts are that these were advertised, sold and shipped as BARE ROOT plants, not growing fans - - - and are shipped as such. Bare root plants are dry and shipped in peat. They are far from 6 month old seedlings. All are shipped with mature root systems. Our instruction sheets packed with plants state that they should be soaked 1 to 6 hours before planting. It works every time.

Our Ebay record speaks for itself - 1600 positive feedbacks with 12 negative. Hundreds of people have stated that HostaGardens is a fast shipper of high quality plants. We try very hard but I guess you can't please everyone.

Negative Dollie1001
Mcdonough, GA
(1 review)
June 21, 2005
When I received my hostas and daylilies, they looked beyond redemption...I contacted the seller and she said to soak them in warm water and mild fertiziler for a couple days. I did this and after a week, they still don't look like they
will make it. When I left my first negative EVER, they wrote back and said basically, "funny, no one else had trouble out of this same auction." I refuse to believe that and think I should have been given new plants or a refund.
Company representative comment on June 22, 2005:

On Jun 22, 2005 10:37 AM, HostaGardens Of Burr Ridge added:

This was an EBAY sale. Buyer complained about EVERY plant. We NEVER stated: "funny, no one else had trouble out of this same auction." but did advised that we contacted other buyers of same plants & were told that there were no problems with them. In fact we received several positive feedbacks with glowing comments covering the same plants. Had there been a problem we would take responsibility for any defective product sold. It seems strange that both hosta & daylilies would be bad. These were bare root plants which often take a couple of weeks to establish after planting.

Additionally, I believe this complaint is not based upon fact. We NEVER told buyer "to soak them in warm water and mild fertiziler for a couple days." We do however, pack a planting instruction sheet with every order that suggests soaking for 1 to 6 hours in water - NOT FOR A COUPLE OF DAYS!

I believe this buyer is responsible for any poor performance she may have experienced with the plants sold on this order and is simply looking for replacements at no charge or a refund.

Hostagardens

Read the rest of the comments


Add your own comment and rating to this company

Return to the Garden Watchdog homepage

Learn how to link to this page


We recommend Firefox
Overwhelmed? There's a lot to see here. Try starting at our homepage.

[ Home | About | Advertise | Media Kit | Mission | Featured Companies | Submit an Article | Terms of Use | Tour | Rules | Privacy Policy | Contact Us ]

Back to the top

Copyright © 2000-2014 Dave's Garden, an Internet Brands company. All Rights Reserved.
 

Hope for America