Photo by Melody
It's time now to VOTE in our 14th annual photo contest! Voting ends November 7, so be sure to cast your votes for your favorites in each category here. Good luck to all contestants!

The scoop on 'Roses inc. Tulsa'

bookmark
  Company Profile  
Roses inc. Tulsa

Mailing Address:
13201 South 129 East Ave.
Broken Arrow, Oklahoma 74011 (United States)

Phone: (918) 455-7673
Fax: (918) 451-2789

» E-Mail them

Add to Bookmarks
» Visit their website
Recent reviews:
Past month Past 6 Months Past 12 Months
Positive 0 0 0
Neutral 0 0 0
Negative 0 0 0
This company offers a variety of gardening supplies and plants.

This company specializes in:

  Feedback History and Summary  
6 positives
No neutrals
2 negatives

Comments:

RatingAuthorContent
Positive RoseLvr97
Broken Arrow, OK
(1 review)
July 7, 2012
Roses inc. is organized by a ton of different varieties! All the staff members are all so pleasant and are always willing to help!
Positive Gnomeo_Juliet
Tulsa, OK
(1 review)
July 6, 2012
I recently purchased some beautiful roses from Roses Inc to add into my garden and wanted to share my wonderful experience with them. I was promptly greeted by the garden's manager, Karen. She was very pleasant to work with and answered all of my questions with the utmost of expertise. I ended up purchasing four roses from her and she gave me a free 32oz bottle of root stimulator! I Also picked up some of their own brand fertilizer that the owner formulated himself. It works so well I now use it on everything! (I also bought their custom made black spot remedy mix and haven't seen any sign of black spot since!!!) I was also looking for a way to get rid of weeds without touching the chemicals or getting spray on me and my roses. Karen turned me onto weedballs. To top it all off, they gave me free hand outs (they wrote themselves) on how to plant your new roses and how to prune them correctly. My garden is looking better than it ever has before! If you are looking for a friendly, helpful, and knowledgeable place to purchase anything for your rose needs, don't hesitate to do business with them. Your experience will be every bit as great as mine! THANK YOU ROSES INC!!!
Positive bganders
Tulsa, OK
(1 review)
June 27, 2012
Mark has taken care of my roses for a long time now and his staff's expertise, friendliness, timeliness and hard work never ceases to amaze me. They obviously take the time to research what they're doing and selling, teaching me something new each time they service my garden. Not to mention their blunt honesty -- they won't sell you anything you don't need, or anything you can't keep alive -- and their gorgeous nursery of thousands of different roses!! There's just nothing else like them in Oklahoma. THANKS ROSES INC!!
Negative sheridanroses
Wilmette, IL
(1 review)
January 7, 2012
Ordered two roses & all I heard of were excuses why they didn't have them... a bad winter, computer down, etc, etc, etc. Money refunded but why post something you do not have? They finally got smart and are no longer selling over the web. Another disappointing small time operation.
Company representative comment on January 9, 2012:
On Jan 9, 2012 7:17 PM, Roses inc. Tulsa responded with:

Most Nurseries do not offer anything that they do not carry. I have tried to get roses for my customers that I do not normally carry and I am successful most of the time. I never promise I can find them but that I will try. Sometimes I can't and I tell the customer the same thing I am told by the growers I contact. I am a small operation carring only 500 to 600 varieties of roses a year out of the thousands of varieties available. I am in the process of moving the web site to a different host and removing the shopping cart from it leaving only the list of roses and the toll free number to reach us. Nonsense like this is why most nurseries do not go that extra step trying to get what a customer ask for. My rose list for 2012 is available for the asking.

Negative rosely
Portland, OR
(1 review)
November 19, 2011
I ordered Surfer-King Plus online from Roses Inc Tulsa, but never got a shipping confirmation. After waiting a week, I called in to find out what was going on. They assured me that it would ship out soon. However, a few days later they called me and said they needed $13 shipping for the $19 item. I told them that that was too much for shipping and if they were going to charge shipping they should have charged me when I ordered. I canceled my order and asked for a refund. Unfortunately, they didnít apply refund my money and I had to open a PayPal dispute. Since then they have refunded my money, but the difficulties I had with them make me wonder if they ever intended to ship anything or give my money back. Avoid this company.
Company representative comment on November 20, 2011:
On Nov 20, 2011 10:49 AM, Roses inc. Tulsa responded with:

The hard drive on our computer crashed and we were having difficulties accessing our shopping list so we were unable to respond to the order because we could not access it for nearly a week. I explainned this to the customer. We do not ship for free but we only charge what the shipper charges us. We do not add handling charges. I refunded the customers payment within 1 hour of getting his dispute to pay pal which was the first indication I had that he did not want the product and insead required a refund.

Positive trueaco
Edgecomb, ME
(1 review)
May 4, 2009
I recently purchased some wonderful roses from this company for my garden in Maine. I found the owner was responsive to all my emails, answered all my questions and sold me healthy, beautifully pruned and potted roses. I would highly recommend this company.

BTW: I picked up my roses at the greenhouse in Oklahoma in early April, transported the plants to Arkansas and then three weeks later took them to Maine to be hardened off and planted. So far, so good!
Positive texaslynn
Cypress, TX
(5 reviews)
April 7, 2009
On March 23, 2009 I placed an online order for three roses. Unfortunately, I didn't realize that the time frame for ordering roses from this company had passed. After noticing the mistake, I called the next day and spoke with Roberta. She was very nice, very friendly and told me that they could perhaps help me, even though the deadline had passed but that she needed to speak to Mark about this issue and would get back with me. A few days passed and I didn't hear anything so I called back. (In the meantime, my Amex card had been charged for the three roses). She remembered me and was again, very friendly and helpful and told me that she only had one of the three roses but could send it and that Mark would get back with me. I was very happy because the rose was one that is hard to find.

Some time passed and I finally received a call from Mark (it was on a Monday) and we talked about the order and I added a couple more roses to the order. He said that he could get the order to me by Wednesday. He did not know what the total would be; he would calculate it and get back with me. Since I had added a couple more roses to the order I wasn't entirely sure if the order would still be coming on Wednesday but I still basically was expecting it to come in a couple of days.

I never received a phone call about the order total and over a week went by. I finally called again and spoke with Mark, who began telling me that the roses were in pots and they cost more than bare root (naturally) and the shipping would cost as much as the roses (did he not know these things when I spoke to him a week earlier?). I cancelled the order but not even so much because of the cost (one of the roses I wanted really bad and couldn't find anywhere else) but because I was really irritated that I was practically told that they "were in the mail" and then I waited and waited and finally had to call and was then told the bad news. Couldn't someone have called and told me? Would anyone ever have called me/e-mailed me or given my money back if I hadn't done so?

I was very disappointed because they seemed so nice and so willing to help me in doing something past the deadline but I feel as though I've been strung along the past three weeks. If they couldn't help or didn't really want to, it would have been nice to have been told right away so I could have made other plans. I had been so impressed with their willingness to help me get the rose that I was desperate to get that I almost wrote a nice review on here and yet something told me to wait until I actually got the roses!

This might be a fine company to order roses from but my own personal experience went from rosy and happy to disappointed and frustrated. Hopefully, they will credit my account more promptly and I guess I'll go back to the rose vendors I usually use.
On April 21st, 2009, texaslynn changed the rating from negative to positive and added the following:

This issue has been totally resolved and I am very happy to change my rating. What we had, originally, was a "failure to communicate" but I have been most impressed with Mark and the company since. He is a very nice, very kind man who worked to make things right. There will always be problems that arise, no matter how diligent a company is, but the way the issues are resolved are what makes a company good or bad. In my case, this has turned out very well and my initial impression of this company, which was good (before the miscommunication) was apparently the correct one!

Online ordering is closed for this year but I would definitely like to try to order again from Roses Inc Tulsa! (Also, if you have any special rose requests, get them to Mark now and he will do his best to find those roses for you)
Company representative comment on April 9, 2009:
On Apr 8, 2009 11:36 PM, Roses inc. Tulsa responded with:

We make every effort to fill our customer orders with quality roses. This early in the season many of our roses that we grow are still under winter protection and we can not be sure of their condition until they are pulled from that protection. In this case the 1 rose that I told the customer we had did not meet my standards for quality and rather than send out something I could be proud of I informed the customer that we would not be shipping the rose bush. It took us several days to find the one rose that was under winter protection with 1500 others which delayed my reply to the customer.

Positive eickenho
Sugar Land, TX (Zone 9a)
(32 reviews)
March 21, 2009
I purchased two bare root roses from Roses Inc. Tulsa. Roses Inc. Tulsa has a very good selection of hard to find roses. When the roses arrived, they were in great shape and were large, healthy and robust. Mark and Roberta were very helpful and friendly. I highly recommend Roses Inc. Tulsa.

Read the rest of the comments


Add your own comment and rating to this company

Return to the Garden Watchdog homepage

Learn how to link to this page


We recommend Firefox
Overwhelmed? There's a lot to see here. Try starting at our homepage.

[ Home | About | Advertise | Media Kit | Mission | Featured Companies | Submit an Article | Terms of Use | Tour | Rules | Privacy Policy | Contact Us ]

Back to the top

Copyright © 2000-2014 Dave's Garden, an Internet Brands company. All Rights Reserved.
 

Hope for America