Photo by Melody

The scoop on 'Green Thumbs Galore'

bookmark
  Company Profile  
Green Thumbs Galore

Green Thumbs Galore has 100 products listed in PlantScout.

Mailing Address:
2 N Crest Rd
Chattanooga, Tennessee 37404 (United States)

» E-Mail them

Add to Bookmarks
» Visit their website
» Like them on Facebook
» Follow them on Twitter
Recent reviews:
Past month Past 6 Months Past 12 Months
Positive 0 0 0
Neutral 0 0 0
Negative 0 1 1
This company offers a variety of gardening supplies and plants and seeds.

This company specializes in:

  Feedback History and Summary  
37 positives
No neutrals
1 negative

Comments:

RatingAuthorContent
Negative bigfoot123456
Elyria, OH
(1 review)
April 17, 2016
Posted on April 17, 2016, updated April 17, 2016
I attempted to order several plants on ebay, and after I ordered 2 I realized that they were from Green Thumbs Galore, I also saw that the others I wanted to order were also from them. So, I quickly canceled my 2 orders, and got a reply that they were canceled within minutes. This all took about 10 Min. I then went to put those items into my cart, and combine the orders, to save the seller time and shipping for both. But she had blocked me. I have never had anyone do that before, and I have a 100% positive feedback on ebay for over 8 years.

Curious about this, I searched and found the number for them. The owner answered, and she stated that it wasn\'t business hours. I apologized and said that I would call back during business hours. She stated that I had her on the phone now, and asked what I wanted.

I explaned to her about the ebay issue, and why I did it, and she knew about it, and stated that she would not unblock me on ebay even after I told her why, and that it would benefit us both. She told me that paypal changers her $1 for ever cancellation, I have never experianced this before, and have not been able to find any info to back that up. But that is not relevant after I talked to her, I even stated that I would be more than happy to pay her for that issue, even thow I had no idea that paypal did that.

So, even after apologizing, and explaining to her everything, and offering to make it up to her, she still refused to unblock me. She was not professional, and on the rude side. I\'m glad that I called her, and found out what she is like before I wasted any cash on her. I have found another place to order the plants I wanted, and I will be making sure that as many people know about her as possible.

So, over what she claimes was $2, and that I offered to reimburse her for, she not only lost a potential good customer, she got her first negative review on here.

I hope for her it was worth it.
On April 17th, 2016, bigfoot123456 added the following:

Yes, you told me that on the phone.

It doesn't change the fact that you were not only rude, but that your actions were unprofessional.

I also had a conversation with a representative from ebay regarding this, and they informed me that you were in the wrong, and that they had never heard of Paypal charging ebay sellers a $1 cancellation fee. She also stated that it was not right for a seller to block a user for simply canceling an order.

Like I told you, I canceled the 2 orders, because I believed it would be beneficial for us both.

So, my intentions were pure, but yours were not.

The ebay representative has provided me with ways of reporting you, and making sure other ebay users know about your blocking rule.

FYI, you can block all you like on ebay, but to do it for the reason you did with me was WRONG, UNPROFESSIONAL, and goes against ebay policy.

I see that you and your business uses other mediums like Facebook. The ones used for business are rightfully and justly subject to ridicule.

Later





Company representative comment on April 17, 2016:
On Apr 17, 2016 11:59 AM, Green Thumbs Galore responded with:

thank you for you opinion. once someone requests a cancellation on ebay, they automatically go to our blocked list.

i wish you well and hope you can find the plants you were looking for elsewhere.



On Apr 17, 2016 7:48 PM, Green Thumbs Galore added:

thanks again for your suggestions on how we should run our business.
i am sorry you are upset that we do not wish to do business with you,
Belle

Positive ncbill
West Jefferson, NC
(6 reviews)
June 13, 2015
As good as it gets.

I had a couple of questions, which Belle very quickly answered.

I placed my order...easy shopping cart and checkout.

My order was processed and shipped immediately.

I received big, beautiful, healthy plants that were an incredible value.

What else can you hope for?

Looking forward to shopping with wonderful company again.
Positive tsalage
Ashland City, TN
(2 reviews)
April 26, 2014
Just received my first order and will definitely continue to patronize this company. Nice healthy plants (hellebores) securely packed and wrapped in damp newspapers which will be added to my compost heap.
Positive kimmydg
Pittsburgh, PA (Zone 6a)
(4 reviews)
November 2, 2013
i ordered a daylily from this company recently and i am very happy with my purchase. supposedly the daylily i ordered are two or three fans, but i received a big healthy clump instead. maybe six fans at least? well packed, came with a beautiful tag. thank you very much!
Positive yumabase
Youngstown, NY
(4 reviews)
September 10, 2013
Green Thumbs Galore went way beyond there responsibility to help me with a shipping problem.
The U.S.P.S. Really screwed up delivery of plants that I ordered. They are lost in "postal hell"
Belle was very responsive and responded quickly and did everything she possibly could have,
Including giving me a credit for the cost of the lost plants, and responding to me on the weekend, when they are closed.
Unfortunately I can't rate there plants, but for service, there the best.

Positive Jcmeinster
Conroe, TX
(4 reviews)
April 5, 2013
Well , there's no surprise there's only positive feedback and happy faces to this company . A company that stands behind it's products is a good company . I didn't have to send another email , I been told , be patience , give it some time ... Next email I received was : -Are they doing good ? , I said : - No . And They didn't hesitate to send a replacement . Everything else I bought from them is doing great . Good size plants ,
Well rooted , reasonable shipping charge , excellent communication .
Thank You !
Positive mygardens
Croton-on-Hudson, NY (Zone 6b)
(3 reviews)
November 29, 2012
I just received some plants that I ordered and was pleasantly surprised. Many mail order companies send plants that are weak and fragile. These were bigger than expected, communication was excellent, packing was superb, instructions for each plant were included, prices reasonable for the size and quality of the plants. Will buy more from GTG.
Positive karenmsmith7
Chicago, IL (Zone 5b)
(5 reviews)
September 30, 2012
Ordered two hellebores and received very nice plants at the time promised. They came with clear planting instructions, and even told how to induce the plants to produce seed. Good selection of hellebores at reasonable prices.
Positive virginiarose
Portsmouth, VA (Zone 8a)
(64 reviews)
September 10, 2012
I ordered some Helleborus a couple of months ago for fall shipping, then was able to add a couple of yellow Coneflowers, which I was very happy about. I received a shipping confirmation and the plants arrived on time and well packed. I love these Helleborus 'Red Lady', so glad she had these at such a good price. Nice roots should establish quickly and bloom first year. I like that! :)
Positive sayhi2jane
Windermere, FL
(3 reviews)
May 11, 2012
This was my first order from this company and WOW!!! My coneflowers looked awesome great price and super fast shipping.
Positive sglennen
Columbia, MD (Zone 7a)
(3 reviews)
April 4, 2012
I ordered some day lilies from this company. They were shipped promptly and arrived in great shape. I wanted 10 of one variety and the plants that arrived divided out into 12.
Positive russellbutler
Lone Oak, TX
(2 reviews)
March 21, 2012
I have purchased many daylilies from many companies. I have never received better, healther or more reasonably priced plants. They were each carefully wraped and a plant marker was included with each plant. I am already preparing another order.
Positive iowhen
Iowa City, IA (Zone 5a)
(8 reviews)
October 5, 2011
Received bare root daylillies and irises. They look healthy, are of generous size, and cautiously packed. Received lots of communication, this business really aims to please.
Positive themikesmom
Concord, NC
(34 reviews)
October 3, 2011
My son purchased me some Helen Collingwood historic TB Iris fans from here for my Birthday this October,and they were the largest healthiest TB Iris Fans I've ever seen, they also threw in 2 huge extras of this same wonderful historic variety as well, and all of these gigantic fans still had additional healthy baby plants attached that could be seperated off too. Also, last but most importantly, this company is willing to take orders and ship plants way into the Fall where as most iris growers won't take orders after June and wont ship after August, they both took my son's order and shipped in October, Just fantastic!!!. Just wonderful people to do buisness with, and they will always have both my sons buisness and mine as well for years to come. Sandra.
Positive hairyjo
Danville, CA
(19 reviews)
April 5, 2011
I ordered Summertime Blues Campanula. It arrived very large and healthy. It's in my garden now!
Positive nymegen
Windham, ME (Zone 5a)
(20 reviews)
April 3, 2011
Large,beautiful and well rooted hellebores,some of them were even flowering.Excellent packaging and prices.Will definitively order from them again
Positive happygogarden1
Soddy Daisy, TN (Zone 6a)
(2 reviews)
December 16, 2010
The hellabores are to die for!
Positive AU3Delta
Mableton, GA
(4 reviews)
November 8, 2010
I ordered two types of Hellebore (Lenten Rose) from Green Thumbs Galore via two separate avenues (one via Bonanza and the other on their website). Their site was very clear about which type would bloom this coming spring and which would take another year or so to mature (so they keep your expectations realistic). Both orders shipped beautifully and arrived in excellent, healthy condition. Belle even managed to get them to me in time for me to get them in the ground before I went out of town for vacation. She also included a sweet hand written note wishing me a nice trip. I will definitely use them again and I look forward to seeing my new flowers this spring!!
Positive churndash54
Beacon, NY
(2 reviews)
September 2, 2010
The iris I ordered came immediately and were huge, healthy, vigorous.
I can't wait to see them bloom, but of course I have to. Should be well worth it. The price was right, too. THANKS
Positive Steve_in_NC
Monroe, NC (Zone 8a)
(2 reviews)
July 9, 2010
I have been very well satisfied with this company. On my most recent order, there was a delay before the item could be shipped. Owner Belle kept me well informed by email regarding the order's progress. This unusual personal touch is very much appreciated.

When the stock arrived it was securely packed and in very good condition. I highly recommend Green Thumbs Galore. -- SteveF.

Positive calle
Centre, AL (Zone 7b)
(5 reviews)
July 2, 2010
Ordered two Ruby Frost coreopsis on monday and received the plants Wednesday. The pint plants were healthy and one was in bloom. They came securely wrapped and boxed, but could have used more moisture. Will order from here again.
Positive Florida9
Palm Harbor, FL (Zone 9b)
(12 reviews)
November 1, 2009
My first order from GTG was for just two canna rhizomes. They were delivered to FL in 3 days! The shipment contained one large rhizome of each with multiple shoots already growing. Also included were two or three decent sized smaller rhizomes, allowing me to start a nice little clump of each for a ridiculously small investment. I will definitely buy here again.
Positive Tex68
Long Branch, NJ (Zone 7a)
(6 reviews)
July 22, 2009
I ordered Echinacea Tangerine Dream and Coral Reef from this company through ebay. Belle (owner?) was so helpful, understanding, and very informative, despite it took me several days to pay because I was away for 4 days.
Shipping was fast and I received huge and very healthy plants for a quart size. The Tangerine Dream already got a flower and another bloom on the way. That was really a surprise for me.
Prices were very reasonable especially at the size of the plants.
I will order from them again for other varieties. They're one of the best.
Positive Iris_Place
Saint Charles, MO
(9 reviews)
June 24, 2009
Just got the second order this year from them, both orders were in great shape, fast delivery, well one was fast, first order I made in Feb. and they weren't shipping yet. All around good experience. Bought the newer echinacea's both times. Will buy again DThomas.
Positive StellysPapa
Dothan, AL (Zone 8a)
(26 reviews)
May 22, 2009
I had made me a new canna bed this spring, and had put strictly City of Portland rhizomes in it. After they started to come up and I saw I had space for more, I ordered 10 from Greenthumbsgalore, at a very reasonable cost. I got them within a 2 week period and they too are up and growing.
Greenthumb is now using Google Checkout, not Pay-Pal. If it had been Pay-pal, I would not have placed the order.
I would recommend this nursery to any and all my friends.
Positive amorecuore
Ft Lauderdale, FL (Zone 10a)
(5 reviews)
May 15, 2009
I have ordered Echinacea plants from GreenThumbsGalore on two separate occasions. I received timely shipping and well packaged healthy plants that had no problems adapting to their new home. I would recommend this company to anyone considering purchasing their products.
Positive davis1676
Disputanta, VA (Zone 7a)
(20 reviews)
May 4, 2009
My order came in quickly & the plants were exceptionally big and healthy. Prices are very fair. AAA+++
Positive fpgill
lexington, MA (Zone 6a)
(25 reviews)
April 29, 2009
A big thumbs up for Green Thumbs Galore! Nice plants, very well packaged, arrived in great condition. Bearded iris divisions are huge!
Positive kentstar
Ravenna, OH (Zone 5b)
(39 reviews)
April 15, 2009
Great company to do business with! Thankyou!
I had ordered 3 echinacea from them last fall. One Tiki Torch, one Tomato Soup, and one Mac and Cheese. The Tiki Torch was sent out immediately. I knew the other two would be sent out in spring, as they are new for 2009. So, expecting the other two this spring, I just received all three! Even the one that I already got last fall!
I would definitely do business with them again! Fast shipping too!
Positive Patt52
Rydal, GA (Zone 7b)
(9 reviews)
April 3, 2009
I received my order a few days ago, and couldn't be happier!
Everything arrived on time and very healthy looking. Belle was very nice and helpful! Would order again for sure!
Positive meplant
kelso, WA (Zone 8a)
(8 reviews)
March 18, 2009
This was a fabulous purchase from GTG...The plants were VERY healthy and great sized and packaged VERY good...Belle was excellent to work with and I will abxolutely buy from them again :)
Positive echinaceamaniac
(Clint) Medina, TN (Zone 7b)
(15 reviews)
February 10, 2009
I ordered Echinacea Meringue from them last August. They indicated on their site that they had several in stock. They never sent the plant. Supposedly they will send one this spring, but why did the site indicate my plant was in stock? They also bill through PayPal so I was charged immediately for the plant I still haven't received. I don't like paying for a plant and waiting till the next year to receive it, especially when I'm charged $16.44 for a single Echinacea plant.
On February 10th, 2009, echinaceamaniac added the following:

They refunded my money to PayPal. Overall, my impression is still negative of this experience. I don't understand why their site indicates they have plants in stock and available and then you order one and it suddenly isn't available now. Had I known the plant wasn't available, I would have ordered from another company. Did a rabbit eat it or something?
On February 10th, 2009, echinaceamaniac changed the rating from negative to neutral and added the following:

I changed my rating to Neutral. This seems like a mix up and I'm willing to try them again.
On February 26th, 2009, echinaceamaniac changed the rating from neutral to negative and added the following:

I was willing to change my rating to neutral but this person is still blaming me because she didn't have her inventory up to date. I was going to give her another chance and she indicated that she won't sell me plants. You can't build a business and blame your customers like that. Just beware that this company doesn't have up to date inventory on their site. They also bill you immediately via paypal even if they don't have the plant in stock.
On July 24th, 2009, echinaceamaniac changed the rating from negative to positive and added the following:


Company representative comment on February 10, 2009:
On Feb 10, 2009 2:33 PM, Green Thumbs Galore responded with:

My apologies.
This plant was purchased as a gift to someone else. You were notified that the plant was not going to be available until spring because of crop failure in the fall and given the option to cancel your order or wait. you chose to wait and you have not contacted me since.
Your order has been canceled and a refund has been issued to you through your PayPal account.
happy growing in 2009.


On Feb 10, 2009 3:01 PM, Green Thumbs Galore added:

I notified you in the fall with an explanation of what happened (TC stage 3 failure) and at that time you elected to wait for the plant to be shipped in spring.
The plant is available for spring shipping 2009. I start spring shipments in March.

once again, my apologies.

Positive dpoitras
Upstate, NY (Zone 5a)
(3 reviews)
September 6, 2008
Would recommend this company highly. Very satisfied with my order. Will order again in the spring!
Positive iris28
(dana)Owensboro, KY (Zone 6a)
(19 reviews)
August 28, 2008
if it was based on the plant alone id give a negative . i got a daylily night beacon. it was so small and dry . for the same price i could have gotten it at a daylily auction alot bigger . but communication was good and shipping was prompt
On September 2nd, 2008, iris28 added the following:

i did send an email tonight through daves garden i hadnt gotten the chance ,also i couldnt find the email address . the websight automatically opens an email application that i dont have set up , so i couldnt view the email address . the plants root system was very tiny . it was a tiny division . it had green leaves but the roots were so dry and tiny . it could have been packed with some moisture . i was just shocked . i expected to get a blooming size single fan of night beacon . not a tiny baby that i have to nurse back to health and wait 2 yrs to bloom.i will change my rating if my email is responded to in a satisfactory way . as i said she was nice and comunication was good .
On September 2nd, 2008, iris28 added the following:

i did send an email tonight through daves garden i hadnt gotten the chance ,also i couldnt find the email address . the websight automatically opens an email application that i dont have set up , so i couldnt view the email address . the plants root system was very tiny . it was a tiny division . it had green leaves but the roots were so dry and tiny . it could have been packed with some moisture . i was just shocked . i expected to get a blooming size single fan of night beacon . not a tiny baby that i have to nurse back to health and wait 2 yrs to bloom.i will change my rating if my email is responded to in a satisfactory way . as i said she was nice and communication was good .
On September 2nd, 2008, iris28 changed the rating from neutral to positive and added the following:

im changing my rating to a positive because my purchase was refunded . and the customer service is great .
Company representative comment on August 28, 2008:

On Aug 28, 2008 4:39 PM, Green Thumbs Galore added:

This customer never contacted us about any problem with their order.

Night Beacon is one of varieties which went summer dormant during our unseasonal heat wave in Tennessee this year.

Positive WinterStinks
Peabody, MA
(13 reviews)
May 21, 2008
I ordered a couple of plants off Ebay from GTG and they were shipped promptly and securely. They were healthy larger plants and have been growing nicely since being planted. I would certainly considering purchasing from them again.
Positive kyly72
Cumberland, MD
(3 reviews)
April 27, 2008
I ordered a couple of plants from this company and they were nice larger than expected healthy looking plants!I was very pleased with my order and will order again and recommend to others! Thanks Belle a pleasure doing business with you! Tony
Positive GeneralLee1956
Huntington, WV
(2 reviews)
April 5, 2008
On Saturday, March 29th, I placed an online order for several varieties of Irises, Cannas, and a few Brugs.

Communication was quick and excellent, and I received my order (minus the Brugs which will ship later) within 3 business days. Not only was that very impressive, but the plants were in EXCELLENT condition, had very healthy roots, and nice growth on the Irises. I would definatly order from them again, and I highly recommend this company to others.
On May 10th, 2008, GeneralLee1956 added the following:

Btw, the Brugs arrived in nicer size and in a healthier state then I could have ever imagined. Great packing, fast delivery, healthy... not much more one could ask for.
Positive Gourd
Mesilla Park, NM
(22 reviews)
February 26, 2008
I purchased 5 cuttings of Confederate Rose and was extremely surprised and happy.. I was sent a rooted cutting and a total of 8 very healthy cuttings. I would purchase again any time.

Read the rest of the comments


Add your own comment and rating to this company

Return to the Garden Watchdog homepage

Learn how to link to this page


Overwhelmed? There's a lot to see here. Try starting at our homepage.

[ Home | About | Advertise | Media Kit | Mission | Featured Companies | Terms of Use | Tour | Rules | Privacy Policy | Cookie Policy | Contact Us ]

Back to the top

Copyright © 2000-2016 Dave's Garden, an Internet Brands company. All Rights Reserved.
 

Hope for America