Photo by Melody

The scoop on 'Plant Delights Nursery'

bookmark
  Company Profile  
Plant Delights Nursery

Mailing Address:
9241 Sauls Road
Raleigh, North Carolina 27603 (United States)

Phone: (919) 772-4794
Fax: (919) 662-0370

Catalog Order Page: Hyperlink
Paper Catalog Cost: Free

Visit Plant Delights Nursery at:

» E-Mail them
Add to Bookmarks
» Visit their website
» Like them on Facebook
Recent reviews:
Past month Past 6 Months Past 12 Months
Positive 3 8 10
Neutral 0 0 0
Negative 0 1 2
This company offers a variety of plants.

This company specializes in:

  Company Comment, posted on December 12, 2011:  
Since 1988, Plant Delights Nursery has been the choice of serious gardeners and plant collectors looking for the best and rarest perennial plants. We are pleased to have received the Perennial Plant Association Retail Award in 2011, the American Horticulture Society Commercial Award in 2002, and to have been selected as one of the Best Mail Order Plant Sources - Garden Design Magazine 2010. Welcome to our family of plant lovers!

  Feedback History and Summary  
283 positives
22 neutrals
33 negatives

Comments:

Displaying the 50 most recent comments:

RatingAuthorContent
Positive sdanler
Corvallis, OR
(1 review)
July 31, 2014
I rarely order plants from across the country, since different growing conditions often cause failures. However Plant Delights has so many unique plants, I took a chance and ordered some that I couldn't find anywhere else. Their prices are high, but the quality of the plant material made up for it - everything was very robust (its not their fault that a critter dug up one plant the night after I put it in the ground, and it didn't recover).
What I most wanted to comment on was their packaging. Extraordinary! These plants were shipped, in summer, from North Carolina to Oregon, and arrived with the soil, and the newspaper wrapped around it, still damp! The plants didn't appear to be stressed at all, just a little crumpled (very temporary).
Positive virginiarose
Southeast, VA (Zone 8a)
(56 reviews)
July 17, 2014
Posted on March 14, 2012, updated July 17, 2014
This company was a delight to work with from beginning to end. I was able to find plants I wanted at a fair price and was very happy to find they are close to my zone. I had a little problem with my bank and received a polite email from Diane who worked with me professionally and did not make me feel like I was ruining her day. Actually I felt like she enjoyed helping me. I got email next day telling me everything went through and my plants were on the way. Next day I received 6 beautiful plants that are just breaking dormancy, they look very healthy and have big healthy root system. I found the packing to be very unusual but effective, no dirt missing and they were still moist. I just love this nursery and would be happy to order again and recommend them highly.

On July 17th, 2014, virginiarose added the following:

Another delightful order from Plant's Delight! Love the website, customer service, strong boxes, packing method, and fast shipping. The plants are a fair price for the size and they are very healthy with big roots. Establish quickly and that is what I like the most.
I will definitely order from them again! Thank you Plant's Delight, keep up the good work!!
Positive saturnalia
Winston Salem, NC
(3 reviews)
July 13, 2014
I ordered 6 heucheras of 3 different varieties from Plant Delights. The company was easy to communicate with--they answer their phone and their representative was polite and helpful--and the plants shipped promptly and arrived exactly when promised. Some were smaller than others, but all were acceptable size and are beautiful and healthy. Would definitely order from this company again.
Positive jbf16falcon
Owasso, OK
(3 reviews)
June 6, 2014
Posted on May 26, 2014, updated June 6, 2014
Posted on May 24, 2014, updated May 26, 2014
I have been a customer of this company since the early 90's and happy with the company and their customer service. This year was different. I placed 2 orders with them and one came in fine but a few of the plants were quite small for a price of 24 dollars each. The second order was missing a plant I ordered so I called customer service and they said they would check on it and get back to me. I found that pretty insulting that they would "check" on and get back to me instead of taking care of the problem and get the missing plant out to me ASAP. I then found the number of plants was one too many and they had shipped me two "Miss Ruby's" buddleia instead of one, so I immediately called back and talked to another customer service rep and told them what had happened and they said they would get the "Miss Molly" in the mail to me and they were sorry about the mix up. It's bee about a month now and nothing was sent. Guess I was supposed to just forget about it. Not a happy camper in Owasso, OK!

On May 26th, 2014, jbf16falcon added the following:

At any rate the number of plants shipped was correct, but one too many of one plant ordered and missing one of the plants I had ordered. Two follow up emails sent asking for status went unanswered.
On June 6th, 2014, jbf16falcon changed the rating from negative to positive and added the following:

Plant Delights contacted me and said they were having problems with their new system and assured me they would take care of my problem. Today the missing plant was delivered as promised and was in very good condition. For that reason and the fact that for 20 years they have delivered my orders properly I have changed my rating from Negative to a Positive one. I hope they have their problems figured out as good mail order plant companies are far and few between.
Positive MDepicci
Silver Spring, MD (Zone 7a)
(4 reviews)
June 1, 2014
Posted on May 22, 2014, updated June 1, 2014
Posted on May 22, 2014, updated May 22, 2014
Let me state first off that my quibble with Plant Delights is not with the plants, which are fabulous. I am a garden designer, and like to experiement in my own gardens with different cultivars. I ordered well over $1000 of plants this year alone - only one looked sort of sad, and it is now recovering.

Their service had always been excellent. Even earlier this year, I made a mistake and ordered some items twice. They contacted me to make sure that I really wanted both orders, and changed the orders with no problem.

Then things went downhill.

One of my orders was about $600, including shipping. It was scheduled to go out 4/28. On 4/22, I got an email saying my order was rescheduled to go out on 5/14. This was kind of upsetting. I had wanted to get many of the plants started earlier, and I might have gotten something else (or the same plants from somewhere else) to fill those spaces had I known. I wrote back asking if there was any chance we could make it earlier. I got ZERO response to my email.

On 5/18 (four days after the already-more-than-two-weeks-late order was supposed to go out), I got a generic email saying that they were very sorry, they had been busy, this isn't how they usually do business, etc. etc., and my order would now go out on 5/19. I wrote back saying that I was pretty upset about being delayed a second time. Again, ZERO response. Certainly no offer of a discount!

I was notified that the plants shipped on 5/21, still later than the second delay.

It has taken more than a month to receive my order that was supposed to arrive in 11 days, with no response to any of my emails. Totally unprofessional. I wish I had not given them nearly so much of my money.

The only way I could ever see using them again is if they have a plant absolutely no one else has.
On May 22nd, 2014, MDepicci added the following:

This order situation gets worse and worse. Today I was sent a fedex tracking number. I clicked on it; it claims the order was delivered. All I actually received were 5 plants. There are 26 that I have NOT received.

It is now 33 days after I placed my order. I still have received no response to my initial two email enquiries. I sincerely would have liked my plants to have had this past month to grow and establish themselves. I sincerely would have liked a response to my emails. Let's hope they respond to the third email I wrote to them.
On June 1st, 2014, MDepicci changed the rating from negative to positive and added the following:

Plant Delights readily resolved the situation (with a hitch or two). Since most transactions other than this one have been positive, I am changing my rating.
Company representative comment on May 23, 2014:
On May 23, 2014 10:38 AM, Plant Delights Nursery responded with:

Hello MDepicci,

We want to address your concerns posted about the delay of your orders. While your first 3 orders from us were shipped without delay, we were unfortunately unable to meet our originally scheduled ship date for your most recent order. Since our new software folks seem to break something every time they try to fix something. During the busy spring season, we schedule the maximum number of plants that our two car garage shipping department can process so the perfect storm of errors created a backup that we are working diligently to correct with additional staff and man hours. I see that your emails asking for multiple changes to your orders were addressed by myself or other customer service individuals , but could not find the email you refer to regarding asking that we ship sooner after getting the delay notice nor the email you reference in your second post yesterday. I hope you can let me know to which email those were sent so that I can investigate further.

Your order this week does show delivered, but I'm afraid not all of your plants were correctly addressed since your tracking information shows only 1 box, when there should be multiple boxes for 31 plants. So I have left you a telephone message and sent an email to you directly so that we can determine which plants you have not received and get them shipped today or with your remaining order scheduled for next week.

I would like to reiterate that this is not how we normally conduct business and hope that your prior experiences are evidence that we have no interest in delaying plant orders at any time of year. I look forward to hearing from you so that we can work to resolve any and all issues.

Kind regards,
Virginia Meehan
Manger of Customer Service & Shipping
Plant Delights Nursery, Inc.
office@plantdelights.com

Negative ToddStevenson
Rochester, NY
(1 review)
May 30, 2014
This spring I was excited to place my 1st order with Plant Delights as they have a great selection of rare plants. Unfortunately one of the plants was damaged in transit. Three emails to customer service were all ignored. Very disappointing. I purchase a lot of plants by mail order and have never had this experience.
Positive GaGrandiflora
Smyrna, GA
(1 review)
May 12, 2014
While I have placed small Plant Delights orders in previous years with satisfaction, 2014 has been my first year for significant purchases. Plant Delights prides itself in unique specialty plants, well researched, test-grown in their NC gardens and grown under expert care. Their catalog is a horticultural education course in itself; it can usually be found on my nightstand (or bathroom vanity).

Their prices are not for the faint of heart. These are “show-stopper” plants! By all means continue to support your local nursery/ garden center…learn and purchase locally. But when you find yourself wanting to go to the next level (which usually occurs about the same time you spend hundreds of dollars to amend your garden soil), Plant Delights will be your Mecca! That’s right, these aren’t your Home Depot caliber plants and the responsibility of the buyer is greater. Do your own research, know your zone, your sun/shade, summers/winters, your successes/failures and mindfully select.

Over a two month period, I made three purchases totaling almost $500.00. Every plant is healthy and I am very pleased; no regrets. Three plants arrived dormant (and they are normally dormant for the time of the year they were shipped) but with warmth, sunshine & time, they are awake and flourishing. It’s not time for anything to be blooming yet but growth is evidence that they are acclimating well to their new home. Plant Delights have done a great job with my new “garden amusements” thus far, now it’s my turn to foster them to my best ability.

I must confess that I do suffer from mild case of sticker shock when I see their shipping costs. But when each order has arrived, those doubts quickly disappeared. They try to anticipate any common shipping problem by impeccable packing and experienced shipping practices. Why cut corners during the final step with cheap & risky packing and shipping? Most of these plants are grown in their entirety at Plant Delights; pride and uncompromising quality is evident.

I’ll be back next year for more!
Positive Sequoiadendron4
Lititz, PA (Zone 6b)
(13 reviews)
April 29, 2014
The selection of plants from PDN is fantastic. The packaging was great and the plants were all in excellent condition save for one that I may have broken when unwrapping it. I was so pleased, I immediately placed another order for plants that were unavailable at another mail order. Their prices are high in comparison to their nearest competitors but it's worth it to get a hard to find plant. I really only purchased from PDN what I couldn't find elsewhere but I'm definitely glad I did purchase from them :)
Positive sehanley
Rancho Cucamonga, CA
(5 reviews)
February 7, 2014
I've only placed one order with Plant Delights, and it was initially a bit rocky, but I am so immensely impressed with the quality of their plants and their customer service that I believe the positive rating is well-deserved.

For the sake of transparency, I should admit that I've never really been a fan of the infamous Plant Delights catalog covers, or their "colorful" plant descriptions (the domestic violence one springs, violently, to mind). The "helpful" instructions on how to conduct oneself as a customer are glib, condescending, and a little too pleased with themselves. The website (though recently lightly re-designed / re-formatted, making things somewhat easier to read) is a lesson in poor design and amateur coding. Photographs are mangled, poorly-lit, and laughably edited.

None of this really matters to me. They offer plants I can't get anywhere else, and their reputation for gargantuan, healthy specimens at reasonable prices makes up for any distaste I might have for some of their "hilarious" marketing "quirks."

I kept minimalist for my first order--again, a bit wary of those instructions--and limited it to three plants. My order was confirmed and processed promptly. A third e-mail confirmed shipment, with a helpful tracking number attached. The day it was set to arrive, I received on my door a form from my local ag commissioner's office: the shipment had been seized, suspected of harboring delinquent, out-of-state live pests. In addition, the package itself was rejected for delivery by the California FDA because accompanying certification stamps were illegible. It was with a touch of trepidation that I phoned Plant Delights to inform them of the problem.

To reiterate, their customer service is superb. I was immediately in touch with the manager of the customer service and shipping department. She assured me that Plant Delights acts in accordance with the North Carolina Department of Agriculture protocols concerning pests and quarantines and that orders sent to California are packaged and treated according to prevailing inter- and intra-state regulations. She followed up our phone conversation with an e-mail, restating this information with greater detail, and contacted me again when she got word from California quarantine officers concerning the insect found with my order. The insect turned out to be benign and was probably associated with one of the three species I had ordered. Plant Delights' on-site pathologist and nursery manager suggested to her that I might prefer to select an alternative to this plant, whereupon they would ship a replica of my order immediately. I did so, she overnighted me that order, and it arrived in excellent condition. In addition, and to prevent a potential problem with their printed certification stamps, a full size copy of their certification was included in a pouch glued onto the outside of the box along with my invoice.

Throughout this experience, the manager was polite, informative, and helpful. We exchanged a number of e-mails, sometimes overlapping, but she sorted out any potential confusion, and was concise and detailed throughout, quick to return e-mails. Although I missed two of her phone calls, she phoned me to expedite the second order and e-mailed again following delivery to ensure that my order was in good condition and that I was satisfied.

The plants I ordered are thriving. I wouldn't hesitate to order from Plant Delights again, catalog be damned.
Positive yehudith
silver spring, MD (Zone 7a)
(6 reviews)
October 16, 2013
Last night I received my first ever order from PDN. The only negative thing I can say about it was a nasty comment from my husband about my plant buying habits. As I pulled one plant after the other out of a box that I just knew was too big for the number of plants I ordered I just kept saying "Oh my, Oh my!" When they were unwrapped they were beyond gorgeous! They were huge!! They were green!! They were so beautiful it brought tears to my eyes!! Yes they are a bit pricey for mail order but "Oh my!!!!" A botanist friend came over and she just kept ooo'ing and aahh'ing over them. PDN you've not only earned a place in my heart you have a place in my favorites list as well. PDN, well done!
Negative AJNYC
Astoria, NY
(2 reviews)
August 22, 2013
Absolutely dreadful experience. 2 out of the three plants I ordered arrived in OK but not in perfect condition. According to their most condescending return policy, these plants were not deserving of a phone call to them within the 5 day window they provide in order to complain about an order so as to be guaranteed a replacement. The plants deteriorated thereafter and are both now dead. The third plant I ordered was so small in size it was shocking. It was basically a very poorly rooted leaf growing in a loosely packed container of "soil". Although this plant is still hanging on and arrived over 2 months ago it is not even close to being even half way grown and can't possibly flower this season. The company never bothered to respond to an email I sent them expressing my dissatisfaction with the plants I ordered and with their return policy.
Company representative comment on August 22, 2013:
On Aug 22, 2013 12:21 PM, Plant Delights Nursery responded with:

Dear AJNYC,

I'm very sorry to hear that you have had a bad experience with our plants. While our guarantee policy is very limited, especially in light of larger big box companies which offer no questions asked, 1 year guarantees, you may have missed the sentence that reads "Of course, if a dormant plant fails to emerge, or if there is a problem related to a cultural factor here at the nursery, we will guarantee against such problems outside of the 5-day time frame."

I'm glad to you took the time to reach out to us by email and I must apologize that your email was not responded to. We've had a very overactive spam filter in place which has cause many delays in correspondence this season. Thankfully just this week we have a new, different spam filter in place and trust this will help resolve most of those issues. I would ask that you email me at office@plantdelights.com and I'd be happy to review the particulars of your order and check our spam folder for your original email sent. I will follow up with a D-mail as well and hope that we can make a better impression. It is certainly never our intent to ignore customer correspondence and we want you to be sucessful with your plants.

Kind regards,
Virginia Meehan
Manager of Customer Service & Shipping
Plant Delights Nursery, Inc.
919-772-4794
office@plantdelights.com

Positive goodgrowing
Dexter, MO
(4 reviews)
August 5, 2013
I placed my first order with Plant Delights this Spring and it was a resounding success. The plants arrived in near perfect condition and very well packed. One of the two raspberry hibiscus I ordered arrived with a broken stem; I called and was assured it would throw up another within a couple of weeks. I did and both are already blooming and 4 feet tall. I was assured they probably wouldn't bloom until next year. These people are very knowledgeable and super to work with. I can't wait to order more treasures next year.
Positive brianaucuba
PEQUEA, PA
(7 reviews)
July 11, 2013
I can't say enough good things about Plant Delights. They always have the most unusual, quality plants. I ordered Kniphofia 'Lola' a few years ago even though I was a little skeptical about the mature size listed. I was amazed at just how large it grew. Their catalog is always a good read because of the plant material offered and Tony Avent's humor. My only problem is that my budget doesn't allow me to order all of the cool plants from Plant Delights that I want to.
Positive trackinsand
mid central, FL (Zone 9a)
(43 reviews)
June 14, 2013
Posted on May 10, 2012, updated June 14, 2013
Posted on September 7, 2006, updated May 10, 2012
i just received my plants today. i think this is my 3rd or 4th order from PDN. they are terriific. their selection is awesome, communication is first rate, they ship right on time (your choice of dates) and i love how they package with the shredded paper. i also get a kick out of the box itself. it says, "help, let us out of here". best of all, of course, are the plants themselves, big and healthy. thanks to all of you at PDN....a job well done.
On April 1st, 2009, trackinsand added the following:

just received another order today (april 1, 09) and as always, they are big, fat, healthy, happy plants. always a great experience!
On May 10th, 2012, trackinsand added the following:

just received an order and the entire transaction was perfection. why oh why can't other companies pack plants like PD? love that the peanuts are gone and love the paper "netting" stuff.
i shall return!
On June 14th, 2013, trackinsand added the following:

received four Hedychium recently and they were huge and very well rooted. this order completes my plant purchases for the year....what? did i say that? lol
Positive spinnerama
Chicago, IL
(6 reviews)
May 25, 2013
I have been ordering from Plant Delights for years and have always been extremely happy with both the quality of their plants and their customer service. I just received a shipment of 8 Colocasias and was amazed at the way they were packed: Filler of shredded newspaper, then a wrapper of tissue paper, then an outer wrap of some sort of stretchy material that was definitely high-tech. The box itself was padded with huge bubble cells, no horrid styrofoam peanuts or other messy stuff. The delicate plants--which were huge, by the way--arrived in perfect condition, without a single damaged leaf. I love this company so much that we're going to spend our anniversary visiting them and their botanic garden in July during their 'open days'...all the way from Chicago!
Positive BobPlant
Melrose, MA
(11 reviews)
May 23, 2013
Bought plants several times from this company. This time I purchased several hellebores. Phenomenal plants - large and healthy - all doing well. I high;y recommend this company.
Positive mgarr
Hanover Twp., PA (Zone 6a)
(1 review)
May 22, 2013
Posted on May 13, 2013, updated May 22, 2013
I never thought I would be writing about the quality of the plants I received from this supplier. I ordered early on in the season and again late in the season last year. The first order arrived in great shape. The second time the order was sent most of the plants looked like their stock had been picked over and they sent me the leftovers. I had ordered Paris polyphylla and Helicodiceros muscivorus both of which were marked dormant. Also a Paeonia ostii that was just a stick with maybe two buds, they were gracious and replaced the $65.00 stick with a better specimen. The Stachys coccinea 'Hot Spot Coral' were rotted and they also sent me replacements. The Helicodiceros came up early this year. It is a very young plant but I'm old and am going no where so I can wait a few years and enjoy it developing. STILL waiting for the Paris to emerge but I have no real hope there. My friend grows Japanese wood Poppy and she still had foliage on her plants. So this year when I ordered the Glaucidium dormant and again nothing was happening as the Paris root I removed the two roots of the dormant Glaucidium to inspect them. They were rotted. The roots were black and when I broke one it was hollow inside. I sent a message to the company and they never acknowledged my Email. Each bulb was very expensive. DON"T ORDER DORMANT BULBS FROM THIS COMPANY.
On May 22nd, 2013, mgarr changed the rating from negative to positive and added the following:

WOW! I came back from my trip to find the nicest E Mail from the company. My husband said I should have waited to complain. Anyway, it seems that the company will honor the defective roots that haven't survived. I've ordered from this company before and hears Tony Avent talk at Conferences so once again I am sorry for not having faith in the company.
Company representative comment on May 20, 2013:
On May 20, 2013 9:02 AM, Plant Delights Nursery responded with:

Dear mgarr,

Thank you for sending your photographs of the Glaucidium that you received from us earlier this year. I do apologize for the delay in the reply to your email during this busy spring season. Unfortunately when plants are dormant, we do not always know which are not viable until the don't emerge here at the nursery. We have lost several of this plant in the nursery this year and as mentioned in my email reply, we will be happy to refund or issue a credit for this plant since we do not have more to send as a replacement. As for the Paris received last July, while it can skip a year of above ground growth after transplanting, I see that we had significant losses of this crop last year/this spring. While yours still has a chance of coming up after a year of rest, we feel it best to give you the benefit of a refund or credit for that as well. Please rest assured that we do guarantee that a dormant plant will emerge at the proper time and will always be happy to reship/refund/credit if dormant plants fail to break dormancy.
We thank you again for your order this spring and ask that you please let us know if you have any further questions or concerns. We're here to help!

Kind regards,
Virginia Meehan
Manager of Customer Service & Shipping
Plant Delights Nursery, Inc.

Positive Jay11
Cambridge, MA
(5 reviews)
May 18, 2013
Good communication, company supplies shipping date shortly after order. Plants arrived on time and in wonderful shape. I also appreciate that Plant Delights has so many unusual plants.
Negative FlaFlower
Miami Dade, FL (Zone 11)
(7 reviews)
May 17, 2013
Well... I ordered 3 plants that were "In stock".
Paid for them via there website and waited.
I got a package with "2" reasonably sized plants and a note that says!!!
"Sorry to report we do not have your "THIRD" plant available to ship with your order...You have a credit of $$ for future use"
A CREDIT???
So I guess I am not going to get it at all, I have to reorder again and pay another shipping fee?

I don't want a credit, I either want my plant or my $$ back.
How dare you sell me a plant you don't actually have THEN ALSO KEEP MY MONEY!!
Company representative comment on May 20, 2013:
On May 20, 2013 9:26 AM, Plant Delights Nursery responded with:

Greetings floridaheat,

A plant can become not availabe for shipment for many different reasons such as crop loss, lack of root developement, etc. Additionally our current website is not "live" when it comes to inventory management (although our new site later this year will be!), so at the time your order was taken, we may have had only 1-3 plants left while someone was purchasing on site.
We clearly state in our catalog and on our website that if substitutes are not listed, we will post a credit to your account, unless you specify otherwise. Not knowing the details of your order, I cannot address that until getting some additional information from you. If you would prefer a refund, we will be happy to refund your credit card. If you will please call the office or contact me at office@plantdelights.com, we'd be happy to issue a refund to your credit card.

Kind regards,
Virginia Meehan
Manager of Customer Service and Shipping
Plant Delights Nursery, Inc.

Neutral hardyinokc
Oklahoma City, OK
(25 reviews)
May 13, 2013
Posted on May 8, 2013, updated May 13, 2013
Posted on May 7, 2010, updated May 8, 2013
Posted on May 25, 2006, updated May 7, 2010
My very favorite mail order garden place. Cool plants, Good info, and great customer service!.
On May 7th, 2010, hardyinokc added the following:

Received two plant orders from PDN yesterday...all six plants were well-grown, with roots extending out of the bottom of the pots. I definitely recommend PDN to everyone.
On May 8th, 2013, hardyinokc changed the rating from positive to negative and added the following:

placed my order the beginning of February 2013...the money was charged to my account at that time...ship date set for May 6th...May 8th no notice of order shipping, so called...was informed that my order was NOT shipping this week as one of the items I ordered was no longer available...PDN ordering policy indicates that when the payment is charged that the plants are set aside at that time, so I do not understand how a plant I ordered 3 months ago & paid for 3 months ago is suddenly not available...if PDN cannot supply the plants ordered, they should not charge when the order is placed...the customer service person I spoke with was very nice & apologetic about the situation & did agree to send a different plant as replacement for one not available...also stated that the order would ship today...also bothers me that the email I received from PDN confirming my order states I would be contacted if there was going to be any delay in shipping...I was NOT contacted about this order not shipping...c'mon PDN, get your S**T together!!!
On May 13th, 2013, hardyinokc changed the rating from negative to neutral and added the following:

Received my order...changing my rating from negative to neutral as the plants arrived promptly in good condition & well-packaged...will possibly change my rating to positive if PDN actually follows their own policies on my next order
Positive 2hard4me
Juneau, AK
(4 reviews)
April 18, 2013
My first order from this company...and it was very well done. The packing was evironmentally friendly (it is in the recycle container now). The plants (all primulas) came from the southern east coast to Alaska in fine shape. Wouldn't hesitate to order from these folks again.
Positive holly_grower
Bear, DE
(7 reviews)
April 5, 2013
Just received my first mail order package from Plant Delights. Nice plants, exactly as I expected from the online catalog, well hydrated, and carefully packed. They were shipped exactly when I requested, and PDN even e-mailed a FedEx tracking number so I could know when exactly to expect delivery. I would not hesitate to order from them again.
Positive hocklea
Seattle, WA
(7 reviews)
February 7, 2013
Love my plants. Love the service. Think the catalog is a hoot. Yes I would love to order everything. My list of wants is long.
Positive cyrusdust
Raleigh, NC
(2 reviews)
September 24, 2012
I just picked up my order today and the plants look fabulous! I made my order online on Sept 20th and it was ready to pick up today (Sept 24th). I really like that Plant Delights allows locals to pick up their orders even though they are a mail order company because I was able to save shipping cost. The staff that I dealt with today were all very friendly and helpful.

The following plants were nice big healthy plants: Acanthus mollis 'Tasmanian Angel' Bear's Breech, Rohdea japonica Sacred Lily, Vinca minor 'Illumination' Periwinkle and Aspidistra sichuanensis 'Ginga' Speckled Cast Iron Plant. Both of the Ophiopogon japonicus Mondo Grass cultivars 'Seoulitary Man' and 'Gyoku Ryu' were so big that I was able to divided them when I planted them! The Asarum takaoi 'Roundabout' Japanese Wild Ginger was a little small compared to the other plants, but this is a slow growing plant and it looks very healthy with lots of new shoots.

The Brunnera macrophylla 'Jack Frost' Siberian Bugloss was on backorder. I received both a call and an email with apologies from Plant Delights Nursery. The lady I talked to was very pleasant. She asked if I would rather receive a refund or wait and they could have a plant to me by Oct 17th when they were ready. I told them I would wait for the plant to be ready in a few weeks. I'll let you all know how this plant looks when it comes.

This is the second time I have bought plants from Plant Delights (the first time was last year during an open house). Both experiences have been a pleasure as the gardens are gorgeous, the plants although a little pricey (at least the ones I'm inclined to buy) are well worth the money, and they often have unusual plants that you can't find elsewhere. I will definitely be ordering again from Plant Delights Nursery!
Positive gregr18
Bridgewater, MA (Zone 6b)
(28 reviews)
August 17, 2012
I finally made an order after years of looking through their catalog. Most of the plants I received were big or average-sized. A couple were smaller, but were well within my expectations for mail-order plants. I thought the prices were competitive for plants that were available from other outlets, and reasonable for plants that were only available through PDN. Packing was good, and nothing in my order was damaged even slightly. I was very pleased with the overall experience.
Positive bryana
Albany, NY
(66 reviews)
August 15, 2012
I ordered 5 Echinacea (cone flower) plants - all arrived in good condition, good sized pots and healthy looking tops.
Positive mikeys_gardn
Deltona, FL (Zone 9b)
(3 reviews)
August 4, 2012
I have ordered from here in the past and have enjoyed the plants I've received. I enjoy their catalog with great pictures and descriptions. This Spring I decided to purchase some new Hibiscus. I ordered ' Moy Grande' and 'Plum Crazy'. Both came packaged very well and were healthy when they arrived. They have since grown into full plants with beautiful blooms. I'm just amazed with the size of the blooms of 'Moy Grande' - Huge ! 'Plum Crazy' has a beautiful purple/violet/plum color bloom. Even the foliage is purplish.Very nice plants.
Although it can get a little pricey - you do get what you pay for. I would definitely order from them again .
Positive ycn4chin
Dickson, TN
(29 reviews)
July 16, 2012
Received my order from PDN Saturday, and WOW! the size of the hosta I received was such a pleasant surprise. It was a variety that I could not find any where else on the internet, and listed as a 24 oz. container. The container was bulging, and I could see that they had removed several leaves before shipping. The other plants I ordered were healthy and well rooted. The packaging was very eco friendly and held everything together. I have ordered from PDN for years, and the quality of this order was superb.
Negative raven998
(1 review)
June 2, 2012
I purchased a number of plants from Plant Delights Nursery recently. This will have been the 3rd time I have purchased from them. While many plants were of an expected size, several were poorly rooted in their containers. Considering these are very small containers to begin with, and the price point of Plant Delights plants are considerable especially when you add in the shipping cost, I was disappointed with several I received this time around. In the worst case i received a solomon seal that consisted of a 2 inch tall stem with 4 tiny bug eaten leaves, and almost no roots filling it's container. If a nursery like this expects people to pay a premium for its rare and hard to find perennials(which I am happy to do), consistency and quality control needs to be exceptional. In the case where they send less than an adequate product out to a repeat customer Plant Delights may want to consider other options other than telling the customer they can mail it back. I personally do not feel it is worth my time to mail these questionable plants back. I will just spend my plant dollars elsewhere in the future.
Company representative comment on June 11, 2012:
On Jun 11, 2012 11:12 AM, Plant Delights Nursery responded with:

Dear raven998:

I am very sorry to hear that you received any plant from us in the condition you have described. The plant you received should have never been assessable to our shipping staff to pull for your order. I agree that our plants should be exceptional but not just because of price, but rather a matter of pride and principal. With so many plants under our constant care it is inevitable that an occasional bad plant will slip past the watchful eyes of our horticultural staff. When that happens, we appreciate the opportunity to correct our mistake. I hope you will give us a chance to set the matter right by emailing me directly at office@plantdelights.com.


Kind Regards,

Dianne Austin
Manager, Customer Service and Shipping
Plant Delights Nursery, Inc.

Positive Viatrix_Eterna
New York, NY
(2 reviews)
May 26, 2012
Super helpful staff. Enormous plants. Perfectly packaged. Thanks.
Positive redmite21
Webster, NY
(4 reviews)
May 23, 2012
One of my favorite nurseries to order from. The plants are always a nice size and in great shape. I have been ordering from Plant Delights for about 5 years. My hosta garden is made from all the hostas I've ordered over the years from them. I also have great plants for my deck (aren't rated for my zone-so winter inside) that have grown beautifully. I especially look forward to the catalog-and Tony's wicked sense of humor with the catalog cover and plant listings. I guess they're stuck with me as a customer.
Positive Patricia_CR
Grecia, Alajuela
Costa Rica
(6 reviews)
May 8, 2012
It's a delight to deal with responsible high quality nurseries, such as PDN. I've done business with them before and they have always been excellent in every sense. Top quality healthy plants carefully packed, plus a warm, prompt and effective customer service.
Positive Pattyw5
La Salle, IL
(10 reviews)
May 6, 2012
My order came and the plants are gorgeous. I've been shopping with them for probably 15 years now without any problems. Thank you, Plant Delights for your good service.
Pat Wallace
Positive cajgarden
Fair Grove, MO
(2 reviews)
April 30, 2012
I was thrilled with the 6 baptisias I ordered from Plant Delights this year. They were so much larger than I was expecting and the packing was excellent. Also, I couldn’t find these particular plants anywhere else. When PD was having trouble with my e-mail, they telephoned me, then went out of their way to send my order confirmation through the mail even though I told them it wasn’t necessary. Fantastic company!
Positive Mid12nt
Stone Mountain, GA
(9 reviews)
April 26, 2012
Ordered cat thyme and White Surprise Caryopteris, received call from Diane that due to weather damage the caryopteris was no longer available, but that I could substitute another plant, which I did (a form of Salvia Guarantica). All plants arrived when I requested very healthy and larger in size than expected.

Great customer service, very proactive in preventing customer dissatisfaction. As always, I'm glad to be a customer and highly recommend them.

One sad note, my cat loved the cat thyme too much and in rubbing all over it, he broke almost all its branches.
Neutral Gourd
Mesilla Park, NM
(22 reviews)
April 20, 2012
I am giving Plant Delights a neutral rating for the following reasons:

4 of the Clematis plants that I ordered in 2011 (two did not have much of a root system and did not survive the first year) the other two are tiny. I really think that they should make sure that these plants have good root systems before they sell them, the prices on these are not cheap and this company usually has good healthy plants, I don't know what happened here. I did not contact this company regarding these two clems, but I still might since it is obvious they never did come back.

However, the Peppermint Arundo grass is wonderful and is doing great, it was a good size and was healthy. I also noticed that their packing has gone downhill a little, since my orders when I lived in California.

Antoinette Hague
Positive Chris_W
Cement City, MI (Zone 5b)
(4 reviews)
April 11, 2012
I have to say I was pleasantly surprised by the plants I received today, the first time I've received anything from them, and would rate the order as positive overall. The only really odd thing about the shipment would be that the plants were not actually rooted out in the pots - 3 Arisaema were in my order, and two were completely dormant which meant they were just bulbs tucked in a pot with potting soil around them. Having these in pots really doesn't make sense since there was absolutely no root growth. The third was just starting to grow, but again, no real root growth into the pots yet. They were also really soaking wet, not something you would want with dormant bulbs, and one was slimy with a couple soft, rotten spots on the bulb, though I don't think this is anything that will harm it. I simply took it out of the pot so it can dry out before I plant it in the garden. The other two plants also weren't really rooted but were growing great and larger than expected. The packing was excellent, other than being overly wet as I mentioned. I would consider ordering again as they have a nice unusual selection.
Positive Ispahan
Chicago, IL (Zone 6a)
(55 reviews)
April 4, 2012
Posted on October 6, 2011, updated April 4, 2012
This nursery is a treasure. Yes, the prices are higher than some other companies, but the quality and range of unusual selections is unsurpassed. Many times this is the *only* company from which to buy certain plants and they always send such large (for container size), healthy, well grown happy stock. While I don't always personally agree with their politics, I just try to laugh it off. As long as they continue to maintain the wonderful quality of their plants, I intend to always order from them as my need and budget allow.
On April 4th, 2012, Ispahan added the following:

Just received a very large spring order from PDN. This nursery really knows how to do it right. Every single plant is large, healthy and practically bursting out of its pot. Their wonderful office staff accommodated multiple order changes and even a last-minute request for earlier shipping, and never made me feel like a nuisance.

I love the way they pack their plants. They use this special perforated paper wrapping that expands to form ridges that then can interlock with other plants wrapped similarly. Not that I would recommend it, but you could probably roll one of their shipping boxes down a mountain and the plants inside would barely be jostled due to this interlocking paper wrap. Best part, it is also extremely easy to unpack. No annoying tape or staples to deal with. Just unwrap, recycle and done!

PDN, you rock!
Positive RandyRick
Dahlonega, GA (Zone 7b)
(4 reviews)
March 23, 2012
Have placed 4 orders with Plant Delights in the past year. All the plants were of the highest quality. The online database is a wealth of information.
Positive Fireflywoods
Huffman, TX
(2 reviews)
October 27, 2011
I so wish I lived near this nursery!!! I just received my first order of two goldenrods and three aspidistras. Four of the plants were on sale and ALL of the plants were bigger than expected for the pot size with well developed roots.
I'll reorder with no hesitation.

Read the rest of the comments


Add your own comment and rating to this company

Return to the Garden Watchdog homepage

Learn how to link to this page


We recommend Firefox
Overwhelmed? There's a lot to see here. Try starting at our homepage.

[ Home | About | Advertise | Media Kit | Mission | Featured Companies | Submit an Article | Terms of Use | Tour | Rules | Privacy Policy | Contact Us ]

Back to the top

Copyright © 2000-2014 Dave's Garden, an Internet Brands company. All Rights Reserved.
 

Hope for America