Photo by Melody
Guess what time it is? It's time for the DG County Fair! Now in it's sixth year, enter your blue-ribbon photos or mouth-watering recipes for a chance to win a gift subscription! Click here here to get all the details, dates and entry rules.

Comments regarding Extremely Green Gardening Company

Click here to return to Extremely Green Gardening Company's listing.

You are viewing only negative comments

  Feedback History and Summary  
10 positives
2 neutrals
1 negative

Comments:

RatingAuthorContent
Negative NVAGardener
(1 review)
On Nov 13, 2012, NVAGardener Falls Church, VA wrote:

I would not recommend doing business with this company unless you want a lot of headaches. I bought 'Weed Burnout' from them that was advertised to cover 5000 sq. ft. When I received it, the product says it only covers 500 sq. ft. BIG difference!

I called and did not get a response for several days. Apparently no one minding the shop! Finally I got a call back with a message that they had been gone to a trade show. In the meantime I had already found a better alternative that was greener and more cost effective.

Another product was not sealed properly. They said not to worry about shipping it back and to just give it to someone else. The product reaked of chemicals and was not something I would feel good about giving to someone else.

They said to return the items and send them a copy of the shipping receipt so that they could refund the shipping cost. Then after I returned the items, they only sent me a refund for the items and not the shipping! Then they said that they would not refund the shipping, despite their written email correspondence earlier that they would (and this despite the fact that I shipped the shipped the one item back to them that they said I did not have to return in order to get a refund)!

So there are multiple instances of false advertising and promises! And they are almost never in the office so it's usually several days before they get back to you each time.

Also, their products are not all that 'green' as they advertise. They are loaded with toxins. Their 'Burnout' weed killer is not friendly to the environment and Vinegar works well as a weed killer, is about as friendly to the environment as you can get and is much more cost-effective. Likewise, their 'Hasta La Vista' is loaded with chemicals and not something that I wanted to put on my lawn. There are much better alternatives, that are much greener (and more cost effective) for most of their products. Thankfully, you can find much better alternatives just by doing searches on the web!


On Nov 13, 2012, Extremely Green Gardening Company responded with:

"On Nov 15, 2012 10:05 AM, Extremely Green Gardening Company responded with:

Thank you Lynn for your feedback. Good or bad we like to hear it all and do what we can to do things better. We are not perfect and some times make mistakes and like to work with our customers to correct things.

I will start with the beginning of your post. I do not see where we advertise that the Burnout II Concentrate you ordered covers 5000 sq.ft. If you can point that out to me I need to change that because we do not want to mislead anyone. The product you ordered and received covers 1200 sq.ft. and no where on the bottle does it state 500 sq.ft.

Regarding not getting back to you quickly, that is correct and I apologized for that several times. We are a small family business and we were away for a trade show for the industry. When I offered you to keep the Hasta La Vista product you seemed happy about that but I apologize that you now feel it isn't a good product. On refunding the shipping we did a few days ago even though what we shipped you was exactly what you ordered and decided you did not want to use it. We are more then happy to refund any product a customer is not comfortable using. Our policy is if you receive your order damaged or the wrong item is shipped to you we will give you a refund including shipping costs. If an order is returned because the customer changes their mind we do refund the product amount only as the order was shipped per request. Your order was shipped complete and accurate but we still refunded the shipping.

As stated on our website (under contact us) I am here Monday-Thursday 9:30am-1pm EST. If you call outside of that I will call back the next day I am in the office, again I apologize for not getting back to you for a few days. We don't agree with with your statement that our products are not 'green'. Everyone has their own opinion and I respect yours. We try and carry the most organic, high quality products. Even though items are organic there are still safety precautions with using them.

Again, thank you for your feedback. I hope this answers all your concerns you mentioned above. If you could let me know where we do make false advertising please let me know as I would like to correct that right away. We are a small family business and always want to do right by our customers.

Pam
Extremely Green"



We recommend Firefox
Overwhelmed? There's a lot to see here. Try starting at our homepage.

[ Home | About | Advertise | Media Kit | Mission | Featured Companies | Submit an Article | Terms of Use | Tour | Rules | Privacy Policy | Contact Us ]

Back to the top

Copyright © 2000-2014 Dave's Garden, an Internet Brands company. All Rights Reserved.
 

Hope for America