Photo by Melody
Guess what time it is? It's time for the DG County Fair! Now in it's sixth year, enter your blue-ribbon photos or mouth-watering recipes for a chance to win a gift subscription! Click here here to get all the details, dates and entry rules.

Comments regarding Florida Plants Online (floridaplants.com)

Click here to return to Florida Plants Online (floridaplants.com)'s listing.

You are viewing only neutral comments

  Feedback History and Summary  
No positives
2 neutrals
17 negatives

Comments:

RatingAuthorContent
Neutral gbruck50
(1 review)
On Apr 3, 2007, gbruck50 Twin Lake, MI wrote:

My wife ordered a rectangular wrought iron end table from Florida Plants Online on December 18, 2006. The price was $105 which was deducted from our Paypal account right away. The table has never arrived. We have contacted Florida Plants Online several times by email and by phone. He tells us to just wait as the table will arrive but it never does. By keeping a customer waiting it makes it harder to get your credit card company to refund your money. Each time Florida Plants Online, Joseph Fulghun, has promised to refund the $105 but never does. Do not buy anything from Florida Plants Online as you may not receive your order or your money. The owner is dishonest.


On April 21st, 2007, gbruck50 added the following:

I have contacted Florida Plants Online previous to the following dates. I have called Leigh (Joseph) Fulghum by phone on March 9, March 20, March 27, and April 3, 2007. Each time he has promised he was refunding the $105.00. On April 3 he told me he had sent a check to refund my money. Even though he has promised that he will refund the money every time I talk with him, it never arrives. I have rarely seen anyone who can lie so easily. I hope others who did not get their order from Fulghum did get a refund but I seriously doubt it, as I have not received the refund he always promises. Very dishonest and fraudulent person.
On July 13th, 2007, gbruck50 changed the rating from negative to neutral and added the following:

On July 13, 2007, I received a phone call from Joseph Fulghum, Florida Plants Online, asking me to add to my post stating that I did receive a refund of our money for the wrought iron end table that was never delivered. We did get the refund of our money 5 months later on May 29, 2007. On the phone Mr. Fulghum stated the order had been canceled by us because we did not want to pay the freight and that is not true. The table was never delivered.
CC: Scott Neily
On Apr 3, 2007, Florida Plants Online (floridaplants.com) responded with:

"


On Sep 13, 2007 11:04 AM, Florida Plants Online (floridaplants.com) added:

This order was cancelled because the customer did not want to pay the required freight amount.

Joseph Fulghum
Florida Plants Online Garden Catalog

It should be noted that the Florida Plants Online Catalog is run by me, Joseph Fulghum. Any references to Leigh Fulghum are unfounded. These postings should in no way reflect upon the excellent work by Leigh Fulghum at:
http://www.floridaplants.com
"


Neutral Rfreda
(1 review)
On Mar 30, 2006, Rfreda Saint Petersburg, FL wrote:

I have placed my order with Florida Plants Online for Mangrove seelings and seeds a year ago next month and have not had my order filled, account credited, or even received a response from them. I paid online through 2Checkout.com and followed up with them a short time after. They responded and told me the seelings were not in stock and had to wait until they receive them. My account number on record is #1863638531. I have sent numerous emails recently (past month or two) asking for at least a response about my order and have not received one. I have tried calling but do not get an answer. The order was a gift for a dear friend and was to be deilvered directly to him for his birthday last year. How embarassing it is trying to explain what happened when I don't have an answer. He thinks I was ripped off. I still have faith that I will hear from them some day. How nice it would be to receive the order for this years birthday on April 6th. I would still like the order to be filled if possible, but most of all, I would like some kind of response explaining what my options are. If they can't fill my order, and crediting my account $74.20 is the only option, I would accept it and end this transaction after being in the dark for so long. I think waiting for an order to be filled for a whole year is unacceptable. If they have to procure the seelings, I should have received a call explaining the delay and a time when I should expect them. Their customer service is nonexistent and I wonder if they are a real company. They still have a web site and I assume they're currently conducting business. I'm posting this hoping to elicit some kind of response from Florida Plants Online. I don't know where else to turn. Thank you for providing this forum.

Sincerely,
Richard Freda


On May 3rd, 2006, Rfreda changed the rating from negative to neutral and added the following:

May 3, 2006
I just got off the phone and spoke with a representative about my order. He explained the difficulty of acquiring the mangrove seedlings and seeds and will refund my order. I appreciated his honesty and their attempt to complete the order by searching other growers in Florida. It was the first time I actually spoke with a representative and got some results. The other times I emailed or left messages. It was nice to finally speak with someone in person and have some closure with my order. This probably wouldn't have taken 13 months to resolve had I not been very patient waiting for them to contact me. All said and done, I probably would still order from them in the future.

Sincerely, Richard Freda
On August 30th, 2006, Rfreda changed the rating from neutral to negative and added the following:

I can't believe it's been three months since I changed my feedback to neutral after talking with Joseph about crediting my account which has still NOT been credited. They have not attempted to contact me and I have left numerous ways to get a hold of me via email and phone messages. I have even requested 2 Checkout .com to notify them on numerous occaisions and they cc'd me every time they sent a message asking FPO to contact me and credit my account. It took me a year and a month of no responses before I gave up ever having my order filled and now I'm wondering if it will take another year for them to credit my account. What do I have to do? And Why do they answer everybody elses feedback but mine?? Sorry in St. Pete, Richard Freda
On September 21st, 2006, Rfreda added the following:

I still have not received a response from Florida Plants online. Since my last post above, I have faxed them, emailed them, and left messages on the phone. All I want is for them to credit my account and be over with it. It seems they are intentionally avoiding me. I will never order from them again. Avoid this company at all costs. They are not to be trusted with your order, and it will take years to resolve.

Irritated in St. Pete,
Richard Freda
On November 7th, 2006, Rfreda added the following:

November 7th 2006.
To date I still have not been reimbursed for my order from April of 2005 that they admit cannot be filled. Last week I filed a complaint with the Better Business Bureau of Southeast Florida. Check out their site: http://www.bbbsoutheastflorida.org/nis/newsearch2.asp?ID=1&s...
The Bureau processed 25 complaints about Florida Plants Online in the last 36 months. Of the 25, only 7 were closed in the last 12 months. Stay away from this company at all cost. You will have to deal with poor sales practices, poor delivery issues, poor response issues, poor product issues, and poor contract issues.....................Good luck should you decide to order from them.
Richard Freda
St. Petersburg, Florida
On April 5th, 2007, Rfreda changed the rating from negative to neutral and added the following:

Yesterday I received a check from Joseph of Florida Plants Online for a full refund of the order they were unable to fill. There was difficulty procuring seeds and seedlings of an exotic, state protected plant, which I can understand. There's probably no real good reason why it took two years to receive my refund, but I nontheless, I always remained confident I would receive it, especially after I personnally spoke with Joseph and he assured me I would. To order special items in the future, I would call them and ask about the availability rather than order directly online. Thank you Joseph for keeping your word. Richard Freda
On Mar 30, 2006, Florida Plants Online (floridaplants.com) responded with:

"


On Sep 13, 2007 11:16 AM, Florida Plants Online (floridaplants.com) added:

Joseph Fulghum
Florida Plants Online Garden Catalog

It should be noted that the Florida Plants Online Catalog is run by me, Joseph Fulghum. Any references to Leigh Fulghum are unfounded. These postings should in no way reflect upon the excellent work by Leigh Fulghum at:
http://www.floridaplants.com
"



We recommend Firefox
Overwhelmed? There's a lot to see here. Try starting at our homepage.

[ Home | About | Advertise | Media Kit | Mission | Featured Companies | Submit an Article | Terms of Use | Tour | Rules | Privacy Policy | Contact Us ]

Back to the top

Copyright © 2000-2014 Dave's Garden, an Internet Brands company. All Rights Reserved.
 

Hope for America