Photo by Melody

Comments regarding Park Seed Company (aka Park's Gardens)

Click here to return to Park Seed Company (aka Park's Gardens)'s listing.

You are viewing only positive comments

  Feedback History and Summary  
423 positives
106 neutrals
410 negatives

Comments:

Page 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | ... 11 Next »

RatingAuthorContent
Positive kawand33
(6 reviews)
On May 5, 2016, kawand33 Lansing, MI (Zone 5a) wrote:

I have ordered several seed packets from this company both last year and this year and was very satisfied with everything I received. They are one of my go-to companies for flower seeds, and I would recommend them to other gardeners.

Positive DonnaMack
(55 reviews)
On May 4, 2016, DonnaMack Elgin, IL (Zone 5a) wrote:

Posted on March 31, 2016, updated May 4, 2016
Posted on March 30, 2016, updated March 31, 2016
Posted on October 20, 2015, updated March 30, 2016
Posted on October 17, 2015, updated October 20, 2015
Posted on July 31, 2003, updated October 17, 2015
My Park orders have been 100% seed, so I can't address other areas, but the seed is outstanding. It is very carefully packaged, and the prices are reasonable. I ordered wave and double petunia seeds from Vermont Seed, Harris Seed and Park. The yield from Vermont Seed was zero, from Harris about 80%, which is fine, but Park's was 95% plus. That has been a consistent experience with all kinds of seeds from them. My rule of thumb has become, if I want something a little unusual (new hybrids or new colors colors)and I want them well packaged so the seed lasts several years(paper inside of foil)and I don't want to pay a ridiculous price (Thompson & Morgan), then Parks is it.


On October 17th, 2015, DonnaMack added the following:

After having numerous positive results for Park Seed year after year (I grew several tender perennials for clients this past year, to great praise, and for myself year after year) I thought I was taking a crazy chance by ordering a containerized Zephirine Drouhin rose because the price was more than reasonable and shipping was free. I assumed that it was coming in spring but it arrived TODAY! e are going through a frost spell but temps will be going up to the 70's, and my only dilemma is whether to keep it in a container in my garage or plant it with extreme protection, because it is GORGEOUS! I have a two year old Kathleen Harrop and want it to have company. While I question the wisdom of shipping it to me now, I cannot question the large size of this beautiful containerized, disease free rose!
On October 19th, 2015, DonnaMack added the following:

Hello Angela,

I am happy to say that I contacted you by email last Friday and received a detailed written response the following business day (yesterday) from Steve, who not only gave me excellent advice on how to plant the rose but reminded me that I have a guarantee of replacement or refund through June 30 of next year. I am very pleased with my interaction with your company, and plan to do exactly as Steve advised.
On March 30th, 2016, DonnaMack changed the rating from positive to negative and added the following:

Well, I am afraid I spoke too soon.

My Zephinrine Drouhin rose that was shipped, as I feared, at the wrong time for my zone died. I followed the instructions that the company (Steve, the horticulturalist) gave me, and followed them to the letter. But I was also assured that the rose was guaranteed through June of 2016.

I emailed Steve, using the "reply to" address that he gave me. I did this on the 26th, receiving no response, repeated it on the 29th. I have received neither response nor acknowledgment. Worse, when I tried to email Angela, whose email is listed above, the email address appeared to go nowhere.

It was a nice specimen, but I never plant roses in zone 5a in October. And now the lack of responsiveness is very disappointing, given that I have only reached the end of March.

All of my other roses are doing very well.

It seems a shame.
On March 31st, 2016, DonnaMack changed the rating from negative to neutral and added the following:

I would like to change my rating of this company, pending the ultimate resolution. Apparently Steve was out of town for several days, and was unable to respond, but Angela stepped up, and we just had a nice discussion. While Park does not have my rose this year, their sister company Jackson and Perkins does. She offered me either a large bareroot or a smaller containerized rose (not to have a choice!). She then credited my order back and used it to create an order at Jackson and Perkins. I thought this an incredibly good resolution (and Angela is a very nice person) and will update this entry once the rose is received.
On May 4th, 2016, DonnaMack changed the rating from neutral to positive and added the following:

I received the most beautiful replacement for my Zephirine Drouhin. I chose, as I noted above what Angela referred to as a smaller containerized rose (I meant to write that it was NICE to have a choice) but if this is smaller, what is large? I thought it quite large, and it is nicely branched and already leafed out. It was easy to plant, and now is on my south parkway. I also received ample notice of its impending arrival.

Thank you Angela and Steve. You kept your promises. Making a mistake - we all do it. Making up with it so delightfully - that's hard to do. And it was done here.
On May 4, 2016, Park Seed Company (aka Park's Gardens) responded with:

"On Oct 17, 2015 3:05 PM, Park Seed Company (aka Park\\\\\\\'s Gardens) responded with:

I am sorry I am unable to contact you directly, I do not have any of your information. If your order was placed within the last few weeks, we are currently in our Fall season and this is why our order shipped now. We are happy to know your rose arrive in good condition and you are pleased with the quality. Please feel free to call us for advise for the expected frost spell and planting your rose.

Angela D
Park Seed Sale Associate
adavenport@parkseed.com


On Oct 20, 2015 8:01 AM, Park Seed Company (aka Park\\\'s Gardens) added:

I am so glad that Steve our Horticulturist was able to give you some good advise. Please let us know if you need any further assistance.

Angela D
Park Seed Sale Associate
adavenport@parkseed.com


On Mar 30, 2016 3:32 PM, Park Seed Company (aka Park\'s Gardens) added:

Hey DonnaMack,

I am so sorry to learn that your rose did not survive. Also that you have not received a response from Steve, he's not in today or I would reach out to him. Please try to resend to me at adavenport@parkseed.com. This is my active email address. If not please call and request to speak with me, 1-800-845-3369.

Angela D
Park Seed Sale Associate
adavenport@parkseed.com"


Positive scarby
(5 reviews)
On Apr 25, 2016, scarby Grovertown, IN wrote:

Ordered four honeyberry plants from them in early spring. It had been a few weeks so I emailed them asking the status. Had a reply back the next day saying my area wasn't ready and it would ship soon. No problem. Plants arrived in great shape about a 1-2 weeks later. Plants were actually bigger than I expected and were packaged well. Prices were great and bought them when they had free shipping sale.

Positive iloveplants4
(2 reviews)
On Apr 20, 2016, iloveplants4 El Dorado, AR wrote:

Posted on April 11, 2016, updated April 20, 2016
Posted on April 6, 2016, updated April 11, 2016
Posted on March 30, 2016, updated April 6, 2016
Posted on March 29, 2016, updated March 30, 2016
I purchased a Fire and Ice Hydrangea and a Empress Wu from the company. The plants took a while to arrive, but they were packaged well. The hydrangea was frail and the hosta was small, but it looked healthy. I planted the two and hoped for success. Well, the hydrangea turned out to be a huge disappointment. I was thinking to give it some time and try not to rush to judgement. I called Park Seed and complained about the purchase. I was instructed to use Epsom Salts and I did, but it did not do a bit of good! I called back and requested for a manager to call me and you may have guessed that I did not receive a phone call. I called today and was told I was out of warranty! The warranty is 90 days and that is hogwash because the warranty info was not included with the order. I viewed their website and it is on the guarantee section, however; I spoke to a CSR who told me that the plants could have been replaced the item last year. Ok, Park Seed should have a guarantee longer than three months! The CSR informed me that since I live in the South, the company took the location into consideration. Whatever! Park Seed sends out plants that are so overpriced for what you are getting! I could have pulled some twigs from my yard for free and saved $$$$! Park Seed is a scam and I will never order from them again! They will not replace less quality plants and it is not fair to the consumer. I will purchase my plants from other nurseries! I would have done a lot better with Lowe's, Home Depot and Wal-Mart than Park Seed!! Stay AWAY from Park Seed!


On March 30th, 2016, iloveplants4 changed the rating from negative to neutral and added the following:

Hello Plant Loving Friends,

I spoke with Angela Davenport at Park Seed and she was really wonderful. I received a message from her and she wanted to know what transpired. I told her that it was a \\\"lost cause\\\" and she informed me that nothing is a lost cause. I received a credit for the Fire and Ice Hydrangea, as well as the Empress Wu Hosta. I am anxiously waiting for my replacements to arrive and then I will let you know how the plants look. If the plants look great, I will change my experience to positive. I will receive a hydrangea (different variety). Hopefully, it is a thumbs up!
On April 6th, 2016, iloveplants4 changed the rating from neutral to positive and added the following:

I changed my rating to positive because Angela Davenport issued a credit and that was nice of her. I ordered another hydrangea and it arrived today. I was pleasantly surprised when I opened the shipping box. The plant looks healthy and I could tell that it was watered before it left the nursery. The horticulturalist is very professional and nice! I will continue to order the company and their affiliates.
On April 11th, 2016, iloveplants4 changed the rating from positive to neutral and added the following:


On April 20th, 2016, iloveplants4 changed the rating from neutral to positive and added the following:

I spoke with Christy and she is a really polite manager. Christy resolved my issues and her customer service skills are simply wonderful. I will continue to shop at Park Seed!
On Apr 20, 2016, Park Seed Company (aka Park's Gardens) responded with:

"On Mar 29, 2016 2:00 PM, Park Seed Company (aka Park\\\\\\\'s Gardens) responded with:

I am sorry to hear you are dissatisfied with our service. I would like to help with your situation. Would you please provide me with your name, address, order # , and I will gladly work with you toward some sort of resolution in this situation.

Angela D
Park Seed Sale Associate
adavenport@parkseed.com


On Apr 11, 2016 3:24 PM, Park Seed Company (aka Park\\\'s Gardens) added:

Hey J,

Seen that you changed your rating from positive to neutral today. Has something changed that I may assist you with. Email your concerns to my address below please.

Angela D
Park Seed Sale Associate
adavenport@parkseed.com



On Apr 20, 2016 11:30 AM, Park Seed Company (aka Park\'s Gardens) added:

Hey J,

I am so pleased that you spoke with Kristy and that she was able to assist you with your issue. If we can be of further assistance, please do not hesitate to contact us.

Angela D
Park Seed Sale Associate
adavenport@parkseed.com"


Positive airago
(1 review)
On Mar 14, 2016, airago Kamloops,
Canada wrote:

I have ordered seeds from this company for several years and have always been very happy with both the seeds and the company service. They have new varieties of plant seeds earlier than most other sources and the prices are very competitive.

Positive mikeandflee
(4 reviews)
On Jun 10, 2015, mikeandflee Saginaw, MI wrote:

I've ordered seed in the past and had great luck with it. This year was no different, plants are growing and I am one happy gardener. This was the first year I order a plant, missed that it was a bare root plant, planted it and it's growing now too. Very happy!


On Jun 10, 2015, Park Seed Company (aka Park's Gardens) responded with:

"On Aug 6, 2015 12:37 PM, Park Seed Company (aka Park\'s Gardens) responded with:

We appreciate you taking the time to let us know how pleased you are with your product. Thank you! Your opinion is valued and we, of course, welcome feedback. It's customers like you who act as a reminder of why we do what we do and the importance of supplying only top quality products as well as to offer the best service possible. Again, thank you for sharing your thoughts!

Angela D
Park Seed Sale Associate
adavenport@parkseed.com
"


Positive dlh488s
(2 reviews)
On May 8, 2015, dlh488s Springfield, MO wrote:

Posted on May 8, 2015, updated May 8, 2015
I placed an order back before the first of the year. Excited as usual when the seed catalogs started to arrive. It is now May 8th and I still have not received my order. After calling several times being told the shipment had been moved to priority I found myself at davesgarden.com looking at complaint after complaint. As I like to pretend to be a good gardener I had thought this company was where the real gardeners went for quality. Their magazines and website are top notch and prices are higher (meaning better quality????). Well obviously this pretend gardener fell for the pretty outer shell of Park Seed. While each person I have talked to has been nice and seemingly helpful (one wonders if its the southern accent that made them seem overly nice) not a one of them came through getting my order to me. So again I ended up at davesgarden.com and found this Angela Davenport\'s email address with Park Seed. An email was sent and she did respond stating she was not even certain why it had not shipped and that an e-mail had been sent to the shipping departments supervisor asking that my order be shipped ASAP. Again this seems nice and helpful, but lets remember that the three other people I have spoke with stated the same thing. I again just checked the status of my order through their fancy website and it stated anticipated ship date of 5/7/2015.....Today is the 8th and it has not been shipped. I am giving them until Monday and then I will contact my credit card company and file a fraud or complaint to get my money back and go to a local green house and get what I need or close to it anyway. So upsetting and its set my garden back nearly a month now.


On May 8th, 2015, dlh488s changed the rating from negative to positive and added the following:

Angela, just emailed me again stating my order will be shipped on Monday overnight UPS. So Tuesday I can complete my garden additions for this year. As I replied to her this company should put her in charge. They have excellent products just overwhelmed employees with no follow through. Changed my rating to positive for Angela and their products.
On May 8, 2015, Park Seed Company (aka Park's Gardens) responded with:

"On May 8, 2015 3:34 PM, Park Seed Company (aka Park\'s Gardens) responded with:

I am so sorry for the delay in the shipment of your order. I do want to inform you that I have made arrangements with shipping to have your order shipped out Monday morning via Overnight UPS delivery due to the delay you have experienced. I also want to make you aware that The King Fern you had on order is not available due to a quality issue and was canceled. I will be emailing you with an offer. Again please accept our apology,
Angela D.
Park Seed Sale Associate
adavenport@parkseed.com


"


Positive LucasCatChow
(22 reviews)
On Mar 20, 2015, LucasCatChow Tulsa, OK wrote:

This is more a report about customer service then product quality. I ordered a Garden Sieve and received another product in error. I called Customer Service and she promptly took down the information, shipped me the correct item, telling me to just keep the wrong item rather then shipping it back to them. Now that's good honest customer service. It's what I would expect from a reputable company.

Positive Lhundrup
(1 review)
On Mar 5, 2015, Lhundrup Denver, CO (Zone 5a) wrote:

I ordered a few seed packets from these guys, and received the seeds in a respectable time (holiday weekend). So far everything has sprouted nicely and are creating leaves, except for the hardy cactus blend. I've never had much luck with germinating cacti; and it has only been ~2 weeks so far, but I figured I might get lucky with at least one early-ish sprouting cactus. Everything else; however, is going about as expected with 60-90% germination rates.

Positive 8209
(10 reviews)
On Mar 3, 2015, 8209 Louisville, KY (Zone 6b) wrote:

Posted on February 27, 2015, updated March 3, 2015
After I placed my order to this company, 1 little pack of seeds, I checked their website to see when it would ship and it was like 3 days later. In the meantime, I located the same seeds at a local store for a lot less plus there would be no shipping charges. I immediatly cancelled my order and they sent me back an email stating it had already shipped. it is not worth it to me to have to send my order back and pay for postage again for 1 little pack of seeds. i have been a longtime customer of this site many years, but never again. This company\'s customer service is really going downhill fast, but then again I suppose that\'s how they make their money!!!!!


On March 3rd, 2015, 8209 changed the rating from negative to positive and added the following:

I want to change my rating from negative to positive. I received an email from Angela of customer service and we worked out a positive solution. Thanks Angela for restoring my faith in your company. I have been a member for many years. Thanks again.
On Mar 3, 2015, Park Seed Company (aka Park's Gardens) responded with:

"On Mar 3, 2015 10:53 AM, Park Seed Company (aka Park\'s Gardens) responded with:

We sorry to hear you are dissatisfied with our service. We would like to hear about your situation. Would you please provide us with your name, address, order # , and phone number and we will gladly work with you toward some sort of resolution in this situation.


Angela D
Park Seed Sale Associate
adavenport@parkseed.com"


Positive jimbarg
(7 reviews)
On Feb 13, 2015, jimbarg Blairstown, NJ wrote:

Posted on March 21, 2013, updated February 13, 2015
Posted on February 23, 2011, updated March 21, 2013
I don\'t understand why there are so many negatives on Park Seed. I have been ordering from them for years (literally for the past thirty years!), and have never had a complaint about service, speed, or quality. Everything I\'ve ordered from them has germinated and grown beyond expectations, and never have I received a \'bum order\' with seeds that didn\'t germinate or perform as described. I recently placed my annual spring seed order with them, and the entire order was filled and shipped to me within a week. No substitutions, no backorders. While, in the past, there have been occasions where my order was separated into several shipments with backorders (I\'ll add that there was never an extra shipping charge), this was not the case this year. Overall, dealing with Park Seed has always been a pleasurable and reliable experience, their products have proven to be of quality, and I\'ll continue to shop with them in the future.


On March 20th, 2013, jimbarg added the following:

Again, here in 2013, and I have NO complaints about Park Seed. I placed a large order and it was shipped, complete, in a reasonable amount of time, Much of the \"early indoors\" starts are doing great. Excellent germination. I have no complaints with Park at all.
On February 13th, 2015, jimbarg added the following:

Once again, Park came through for me...I placed an order on Sunday night and received the ENTIRE order, with no backorders, on Thursday. Park is really getting its shipping house in order. Their prices are reasonable for most seed items, too (unlike a few other big names!). And, they offered free shipping on my $75 order and a 20% discount to boot! I will continue to use Park for all the seed varieties I need which they carry (and their selection is HUGE). I still don't see why there are so many negatives posted for Park...they have been nothing but good, reliable, and of highest quality for many many years with me.
Positive upstairsnun
(3 reviews)
On Dec 2, 2014, upstairsnun Otego, NY wrote:

Since they cater to Southern growers and I garden in Zone 4, I usually order just specialty seeds from Park: fun things I can't find elsewhere. I have followed them for years, watching the Park family squabble over their inheritance, not caring that their business was the livelihood for hundreds, if not thousands of families. Where others have turned their companies over to the employees, giving them a stake in their workplace and thus a reason to care (think King Arthur Flour; Johnnies Selected Seeds), they preferred to run their company into the ground, not even updating an antiquated and less than "transparent" bookkeeping system.

Some employees have continued to care, in spite of this. A local lawyer named Donald Coggins put together a package in 2010 able to buy out in turn the bankruptcy package. We will have to wait and see the results, long term. I do see renewed pride in the catalog that arrived in yesterday's mail: not at all the same old thing. I'm happy to see that my rare Sempervivum tectorum seeds are still there: they truly have been a fancy mix, not just your grandmother's plain green plants.

I have always gotten prompt service with my orders and their seeds have always been of the freshest, often sprouting even better than advertised. My e-mails have been answered promptly and knowledgeably. I believe we will do well to support this company, giving them time to re-organize and do justice to the tradition of plant breeding that in the past was at least as good as Burpee, their foremost competitor.

Positive orangepassion
(3 reviews)
On Oct 7, 2014, orangepassion Springfield, MO (Zone 6b) wrote:

I placed an online order with Park Seed this spring (2014) - my first time ordering from this company and I was very pleased with their packaging, fast shipping and seed quality. Excellent germination on all seeds and prolific producers in the garden. Later, I received an email promotion "Free shipping on all seeds, 1 day only, no minimum order required," so I ordered several more packages of seeds I'd been wanting to grow. They arrived in 3 days and again, I got excellent germination from all of the seed except for one variety which was a cool weather vegetable I didn't expect to grow with summer coming on. I replanted those seeds in late August when the temperatures started cooling down and they're producing a nice harvest now in October.

Positive alejandra86
(2 reviews)
On Oct 6, 2014, alejandra86 Austin, TX wrote:

My mother purchased some Jersey asparagus roots for me from Park Seeds and I have been very happy with them. They arrived fresh and are doing well in my garden to date. Looking forward to spring next year!

Positive johnforsman
(1 review)
On Aug 30, 2014, johnforsman Minneapolis, MN wrote:

I am surprised to read the number of negative comments. I purchase seeds from a lot of companies, and I have purchased from Parks for over 30 years without EVER having a problem. Same goes for Wayside. I also have positive experiences with Johnny's, Territorial, Burpee, Jung, Sheepers, Thompson and Morgan, and Totally Tomatoes.

Actually, I did have a problem with Park once. Their catalogue noted that a seed packet I was ordering was in short supply. They suggested calling before ordering (pre internet), and I didn't. The seeds were sold out, and a refund came in a separate envelope from the seeds.


On Aug 30, 2014, Park Seed Company (aka Park's Gardens) responded with:

"On Sep 29, 2014 10:12 AM, Park Seed Company (aka Park\'s Gardens) responded with:

We appreciate you taking the time to let us know how pleased you are with your orders and services received. Thank you! Your opinion is valued and we, of course, welcome feedback. It's customers like you who act as a reminder of why we do what we do and the importance of supplying only top quality products as well as to offer the best service possible. Again, thank you for sharing your thoughts!


Angela D
Park Seed Sale Associate
adavenport@parkseed.com

"


Positive brandykins09
(4 reviews)
On Apr 27, 2014, brandykins09 Knoxville, TN wrote:

I'm not surprised with all the negative reviews, if I had wrote a review back in January/February it would have been neutral. But just recently, I placed an order for 3 quart sized plants on April 14th, they shipped on April 19th and I received them on April 21st. They were still alive and thriving and I planted them and they seem to be doing well. They arrived in a box surrounded in styrofoam peanuts. And I only took a chance ordering here because I hadn't found those particular plants elsewhere.

Positive MaryArneson
(14 reviews)
On Feb 12, 2014, MaryArneson Minneapolis, MN (Zone 4b) wrote:

I've ordered from Park three or four times in late 2013 to 2014 and have gotten my products promptly, well-packed, and with no problems. This has included seeds and the Bio-Domes and their sponges. I haven't ordered any live plants (and probably won't, after reading the other comments). The seeds that I've started in the Bio-Domes have germinated very promptly. Based on other commenters' experiences, I'm a bit worried about how well they will transplant and whether the sponges will break down in the soil, but the initial results have looked good. Some fairly robust seedlings (Tithonia, Abutilon, and Asclepias) seem to be able to send roots down through the sponges and flourish.

Positive art33
(9 reviews)
On May 10, 2013, art33 Florissant, MO wrote:

Yesterday evening I emailed this company asking about an order I had not yet received. First thing this morning I received a very polite and helpful response from a member of their customer contact team. She was very apologetic and explained that my plants were being shipped from their Michigan facility in a few days. She said that if the plants arrived too late for me, they would gladly issue a full refund for the items. With that kind of customer support, I'll certainly continue to order from Park Seed Company in the future.

Positive M__M
(1 review)
On Apr 8, 2013, M__M Camp Verde, AZ wrote:

I ordered geranium seeds from Parks. 100% germination in pots by a wood stove in January 2012. The Red is spectacular...vibrant...blooming by March 2012. It was cold at night after the fire went out but the little plants made it fine. The plants are compact and have bloomed continuously..I never thought I could grow geraniums but with these treated seeds..it is easier than tomatoes

Positive Summerr
(3 reviews)
On Apr 6, 2013, Summerr Seattle, WA wrote:

Looks like I'm bucking the trend here, but I have had nothing but very positive results from Parks, and I have bought many plants from them over the past 3-4 years. I admit, I buy very few seeds; my patience isn't great. I do LOVE their SunPatiens, though! Every time I plant them I get loads of compliments and questions about finding impatiens that grow in the sun. They are expensive, probably too expensive, but they arrive very healthy and each plant is full and close to blooming. This year I added petunias, bacopa, & a few other items. They haven't arrived yet so I promise to update this if they arrive in anything other than stellar condition or if their customer service suddenly turns into a bunch of ogres.

Positive Isvlives2
(3 reviews)
On Mar 21, 2013, Isvlives2 Huntersville, NC wrote:

I placed two seperate orders in early in March. One I cancelled and was handled well by customer service. The order status on their web page was helpful. The second order arrived in about three weeks. Both plants were packaged well and the plants looked healthy, watered, and undamaged. I would order again.

Positive excellentjohn
(4 reviews)
On Mar 16, 2013, excellentjohn Binghamton, NY wrote:

Posted on April 27, 2012, updated March 16, 2013
I have given Park seed many many many chances to improve itself. The catalog offers "unique" seeds but planting instructions are marked generically and poorly with gold foil envelopes that loose the seed and are hard or impossible to read. THE SEED GERMINATION IS 40-50% AT BEST. And most importantly, IF you choose to do business with this seed company, you better give yourself 2-3 months to receive your seeds. Customer service is full of broken promises such as "I apologize for the 4 week back order in sending out THE REST of your order but they were on back order. I will rush your order out today." 4 weeks later, still never received my order. B E W A R E with Park Seed. Bad, bad, bad, bad!


On March 16th, 2013, excellentjohn changed the rating from negative to positive and added the following:

I swore I would never do business with this company again but they do offer some unique seeds that you can't find anywhere else. I broke down and gave them another try. I was surprised to receive my seed in a timely fashion. Everything was smooth. Not sure of the germination but I'm thinking they are trying to get there act together and I'm glad I gave them another chance. Thanks Park Seed. You have a lot of history out there. I hope you are turning the corner.
Positive OHGardenGuy
(3 reviews)
On Feb 11, 2013, OHGardenGuy Loveland, OH wrote:

Posted on January 16, 2013, updated February 11, 2013
Posted on April 30, 2012, updated January 16, 2013
Posted on May 6, 2011, updated April 30, 2012
Posted on April 25, 2011, updated May 6, 2011
Posted on February 23, 2011, updated April 25, 2011
This is the second year that I have ordered the bulk of my seeds from Park Seed and I have been very happy with their service and products. My garden last year was one of the best I've had in years and that was with a drought in southwest Ohio.

My order this year was delivered promptly (37 packets of seed plus seed starting mix/pots). I have only one packet outstanding (cucumbers) which I don't need for awhile anyway. I for one am quite happy with Park.


On April 25th, 2011, OHGardenGuy added the following:

Just an update on this year's seed starting activities. All seeds that I purchased from Park have been planted and nearly every single one has germinated (including the seed packets that had the "Packed for 2011" label covering the original label on the packet.

The pansies I already moved outdoors are blooming like crazy. Most of my other seedlings are growing so fast that I have to keep putting them under additional grow lights so they can keep growing with plenty of room. Some really exceptional ones: Sunny Lady and Cherry Blush Impatiens, Big Begonias (all types - huge plants right now), Wizard Mix and Watermelon Coleus, Arizona Sun Blanket Flowers and all the tomatoes and peppers that I have started (all ready to go out now, but I still have to wait a couple of weeks).

The only ones I didn't have much luck with were Delphiniums, but I never have any luck with them and thought I would give them one last chance.

In summary, I have had great luck with Park seeds both this year and last. Now I just need to get them into the garden - this rainy springs is maddening!
On May 6th, 2011, OHGardenGuy added the following:

One last comment on this year's purchase. The cucumber seeds I didn't receive were replaced with another variety at no cost (I was not charged for my original cucumber seed order either). The variety I ordered apparently had a crop failure hence the replacement. Not bad out of 37 seeds packets ordered. And I appreciated the free seeds.
On April 30th, 2012, OHGardenGuy added the following:

I have had nothing be excellent luck with Pard Seeds. I placed my 2012 order in late December (40 packets of flowers and veggies) and received my complete order in a couple of week. My experience with germination rates has been at least 98%.

I agree that I am not crazy about the way some packets have the current-year label placed over the previous year's "grown for" date. I still had the excellent germination rates, so I don't sweat that too much. My problem is that I tend to have too many plants to set out (and not enough room for them).
On January 16th, 2013, OHGardenGuy added the following:

I just received my seed order and seed starting materials for 2013 and as always, everything was received quickly and in order. I have always had great luck with germination rates and Park is my main seed source. Never had a bad experience yet.
On February 11th, 2013, OHGardenGuy added the following:

I must be ordering from a different Park Seed company as I have never had an issues with them. I always get my orders quickly and have always received email confirmations when they have shipped. I recently sowed the Park Whopper pansies I ordered and each and every seed germinated. I don't always have 100% germination rates, but it has always been darned close. I guess I should be thankful I haven't had any problems.
Positive Buddy44
(24 reviews)
On Jan 24, 2013, Buddy44 Eagle Rock, VA wrote:

Posted on May 4, 2004, updated January 24, 2013
I ordered 9 roses. The plants arrived within 3 weeks of ordering. They were all large healthy well rooted and trimmed plants. All of my dealings with Park's have been very satisfactory.


On January 24th, 2013, Buddy44 added the following:

Easy ordering and quick shipping.
Positive organic_tomato
(9 reviews)
On Jan 3, 2013, organic_tomato Tyrone, GA (Zone 7b) wrote:

Park's Seeds has been my staple for seed orders each year for many years now. Their seed packets almost always have almost 100% germination rate. They are one of the best seed sources for the latest AAS winners and new seed varieties.

I can't comment on their nursery/plant sales, though that seems to make up the bulk of the negative comments about the company. I had some customer service trouble around ten years ago that scared me away for a few years, but every year since then, the company has delivered great seeds, a large variety, and service.

Positive Sos07
(6 reviews)
On Sep 22, 2012, Sos07 IJAMSVILLE, MD (Zone 7a) wrote:

Have been dealing with Park's for about 10yrs,no problem back then,no problem this past spring.I don't know what the other people had a problem with.I have never had a problem.

Positive Sherilou
(23 reviews)
On Sep 9, 2012, Sherilou Panhandle Gulf Coast, FL (Zone 8b) wrote:

I've ordered a lot of seeds from Parks and they've been great! Excellent germination rate and the shipping was fast. I love the descriptions written about each plant. They give a lot of detailed information about each variety they sell.

Positive src84
(5 reviews)
On Aug 12, 2012, src84 Santa Maria, CA (Zone 9a) wrote:

this year was my first time starting seeds...parks is also the first catalog ive ever ordered out of..
i bought 12 packets of seeds from parks ealier this year,i chose them cause they had a lot of unique weird varieties..maybe because i ordered early in the year i got my seeds super fast i even sent a money order via snail mail and they still came fast just in time to plant...yes the shipping was a lil $$ but i kinda expected that it is all the way on the east coast and im on the west so i didnt mind too much...pretty much all the seeds came up with the exception of like 6 or 7..i was very surprised and happy...all my flowers from parks are beautiful..im happy with them and would order from them again

Positive isande
(3 reviews)
On Jun 15, 2012, isande Linden, VA wrote:

I have ordered seeds from Park Seed several times. The seeds have always arrived promptly and germinated without problems. I've never needed to contact customer service so I can't comment on that but their seeds, packaging and shipping time have been excellent in my experience.

Positive denisemb
(5 reviews)
On May 29, 2012, denisemb Ocala, FL (Zone 9a) wrote:

Small order of 5 types seeds, but correct dating, seed count (if not a few more) and about 90% germination. Beginner's luck? Will order again.

Positive sandgarden
(11 reviews)
On May 23, 2012, sandgarden Millsboro, DE wrote:

I've ordered plants and seeds for many years. Continue to be a customer based on quality. Never have had a problem.

Positive Larrys_Gardens
(5 reviews)
On May 4, 2012, Larrys_Gardens Castle Rock, WA (Zone 8a) wrote:

I have ordered seed, biodomes, and biodome refills for the past several years. I have never had a problem.
This year I decided to take a leap and order live plants. I place two orders, and I was amazed at the quality of the plants, the quality of the packaging, and of course, the expedited shipping time.
Very well done.

Positive larry3228
(1 review)
On May 1, 2012, larry3228 Columbia, TN (Zone 6b) wrote:

After a number of years buying seeds at the local big box store I decided to try Park Seed again. My order of strawberry plants arrived in 6 days, both of the types had a few extra plants. I set them out a few days ago and they look good so far. My order of 14 types of seeds arrived in 9 days, no back orders or errors. I'll update this review after I see how everything grows.

Positive qterhrs
(4 reviews)
On Apr 30, 2012, qterhrs Friedens, PA (Zone 5a) wrote:

Way back in the 80's Park & Burpee were my go to companies but after years of bad germination I stopped using them. This season I needed some seed starting supplies and Park had great prices so I thought I would give them another try. They had seeds on sale so I purchased some of them alond with my supplies. Shipping was fast and well packed although I forgot what a PITA packing peanuts where. All the seeds germinated and are growing great so I placed a second order and had the same great experience. They will be added to my list of companies to order from next year.

Positive srvadt
(5 reviews)
On Feb 11, 2012, srvadt Smyrna, GA wrote:

Posted on April 23, 2011, updated February 12, 2012
Posted on April 23, 2011, updated April 23, 2011
I wanted to plant some Helleborus for my wife. In order to get all the varieties I wanted, I ended up buying from 3 different online vendors. Most sold them for $20 each, including Park Seed. One had an internet special for $10 each.

Park Seed plants arrived last out of the three. They were fairly large and healthy compared to the other companies.

I just planted them so it is too soon to tell how they will work out in the long term, but by comparison, I give them a positive rating.


On April 23rd, 2011, srvadt added the following:

Ooops, I got this company confused with one of the other 3. The review should have gone like this:

Most sold them for $20 each, but Park Seed had the Golden Sunrise variety online as an internet special for $10 each, so I bought two, but was wary of what the quality would be like for that price.

Park Seed's arrived first. They were also the largest and healthiest of the three. Amazing. By far the best company of the three.
On February 11th, 2012, srvadt added the following:

Update Spring 2012: Plants did great over the winter and are putting up flowers in February!
Positive CapeCodGardener
(13 reviews)
On Feb 10, 2012, CapeCodGardener Mid-Cape, MA (Zone 7a) wrote:

Posted on April 18, 2010, updated February 10, 2012
My experience with Park Seed has been very positive since I began ordering seeds and seed-starting supplies (BioDomes and sponges) in 2006. This year I ordered about 25 different varieties of flower and vegetable seeds and received them all within a few weeks. As another reviewer noted, their prices aren't always the cheapest--though generally reasonable--but I've always had good germination with them and I like the detailed instructions on the website and in the printed catalog. I also ordered a three-tier L-5 plant grow-light system from them in February and received it in a few weeks, despite being told that it was back-ordered for two months! Don't know if this slight confusion was a result of their bankruptcy process, but I was pleased nonetheless to receive the setup so quickly!
I'm hoping that they emerge from bankruptcy reorganization in good shape because I've always relied on them and had good service.


On February 10th, 2012, CapeCodGardener added the following:

My rating is still positive, in Feb. 2012. I ordered several bags of Bio Sponge refills on Jan 31 and received them four days later, with a bonus packet of tomato seeds. I think this is the fasted response yet from Park Seed.
Positive tabbscreek
(7 reviews)
On Feb 8, 2012, tabbscreek Irvington, VA wrote:

I ordered assorted annual seeds over the internet on Jan. 29 and they arrived in my mail box Feb. 7. My family has ordered from Park for over 40 years and have been very satisfied with their service over that time.

Positive AZPHATMAN
(20 reviews)
On Jan 29, 2012, AZPHATMAN Mesa, AZ wrote:

I have ordered from Park Seed a few times over the years. I guess I have been very lucky because I have never had a problem with a single order. My last order was for seed starting supplies. They had some of the best prices on 1020 trays and cell flats I could find. Shipping was very reasonable. Roughly half the price of a very similar order I had placed elsewhere. Over all I'm very happy with Park Seed and will buy from them again.

Positive gardenboy1985
(9 reviews)
On Sep 5, 2011, gardenboy1985 Stratford,
Canada wrote:

Posted on January 30, 2010, updated September 5, 2011
I Have ordered seeds from Park's for the past 5 or 6 years with no problem's at all! The seed all germinates well. There catalogue is wonderful and is a very good place to get hard to find seeds. Seed is well packaged in foil envelopes to keep them fresh for a long time. Customer service has been excellent to me. And they make ordering seed from Canada a breeze. I Would gladly recommend this company to anyone and will contine to order from them!


On September 5th, 2011, gardenboy1985 added the following:

Ordered many different seeds again this spring with excellent results. Germination was at least 80% with all of the seeds. Not sure why there are so many negative comments. I have been ordering SEEDS from this company for 10+ yeasr and never had a problem! I WOULD RECOMMEND this company to anyone!

Page 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | ... 11 Next »


Overwhelmed? There's a lot to see here. Try starting at our homepage.

[ Home | About | Advertise | Media Kit | Mission | Featured Companies | Terms of Use | Tour | Rules | Privacy Policy | Cookie Policy | Contact Us ]

Back to the top

Copyright © 2000-2016 Dave's Garden, an Internet Brands company. All Rights Reserved.
 

Hope for America