Photo by Melody
Congratulations to all our photo contest participants! Check out the winning photos here. We will have the 2015 calendars available to order from Zazzle soon.

Comments regarding Totally Tomatoes

Click here to return to Totally Tomatoes's listing.

You are viewing only negative comments

  Feedback History and Summary  
87 positives
19 neutrals
29 negatives

Comments:

RatingAuthorContent
Negative asgn77
(2 reviews)
On May 8, 2014, asgn77 Orland Park, IL (Zone 5a) wrote:

Beware, do not order live plants from this company. They sent me tomato seedling 1 inch tall, and all were dry and dead.
$6.98 per 4 the smallest seedlings ever?
You can find 6 pack tomato plants for $ 1.98 at Menards, and 3 times bigger.

Negative Mylena1
(10 reviews)
On Feb 4, 2013, Mylena1 Cliff Island, ME wrote:

It was for the first time that I ordered seeds from this company. I was amazed by the great choice of seeds and ordered exactly what I wanted to try this year. To my disappontment instead of Early Goliath I got the seeds that I didn't order and don't want. I placed my order on January 10, and on January 15 they made a comment on their website that Early Goliath seeds are unavailable this season and they offer a substitute. OK, I understand that there may be problems, but why didn't they contact me and didn't ask me whether I wanted their substitute or not, or perhaps there was anything else that I wanted, or maybe I just wanted my money back. The worst that I don't like about all mail-order companies is that they cheat their customers sending them the wrong stuff. I am sorry that Totally Tomatoes Company also prefers cheating their customers to communicating with them. I am really very disappointed - wasted money and unnecessary stuff - this is my first and I am sure the last experience with this company.

Negative GARDENERNC
(2 reviews)
On Aug 24, 2012, GARDENERNC Beulaville, NC wrote:

The only seeds that grew as they should were for the Big Beef Hybrid VFFNtASt and I was totally satisfied. HOWEVER, I will never order from this company again.
FREE TRIAL GOURMET HEIRLOOM BLEND TOMATO: Horrible plants; some did not even look like tomato plants and no tomatoes to harvest.
WATERMELON, SOLITAIRE HYBRID: They had to send a replacement packet because the first pkg did not germinate inside the house as directed. By then, it was too late to start indoors so I planted directly outside. Nothing germinated again. They would not replace nor refund. I also planted a hill of watermelon that I purchased from Burpee, and they grew.
PEPPER, PETER, ALFREY'S STRAIN: Definitely did not grow as pictured. I kept them separate from other plants.
FREE TRIAL, PEPPER, GOLDEN TREASURE: I thought these had germinated, but I was wrong. So this year I am stuck with only hot peppers.

Negative ljlouden
(1 review)
On Apr 25, 2009, ljlouden Winston Salem, NC wrote:

I ordered seeds and plant collections. The seeds had about a 90% germination rate and I might order seeds from them again.

I also ordered some plant collections. I expected that they would be small but what I did not expect was that they would send 4 seedlings growing in one 2 inch cube pot. I will never order plants from them again.

Negative sadatxmas
(1 review)
On Dec 24, 2008, sadatxmas Austin, TX wrote:

I read this thread and ordered seeds for my father for the holidays on 12.11, With 13 days to deliver the product (all seeds), I thought I was in the clear. However, we are now at Christmas eve and no seeds. I called TT and they didn't answer the phone. The message said they were closed. I emailed them, but I am sure I won't get a response until after the holiday. I am extremely disappointed. I now have no gift for my father, who loves to garden. I can't tell you whether the seeds germinate, as I can't even get them!

Negative Depsi
(5 reviews)
On Jun 28, 2008, Depsi Orofino, ID (Zone 6a) wrote:

I ordered a number of pepper seed packets....from out of all of the seeds, 12 germinated...12 seeds, not packets...won't use again....

Negative highledge
(1 review)
On May 4, 2008, highledge Calais, VT wrote:

Beware of unadvertised treated seeds from this company!
I ordered some seeds on a Monday after spending ten minutes on hold. I was told that they would probably ship by the end of the week and would then take 5 to 15 days to arrive. I had no choice but to pay extra to get the seeds in a reasonable period of time. When the seeds got to me, one of the varities was treated with Thiram, a fungicide. Being a certified organic grower, I can't use them. Nowhere in their catalog does it say that they sell treated seed. When I told the operator my problem, she told me that their policy is to use untreated seed unless they can't find that variety untreated. No where in their catalog does this policy appear. She said that they could only get this variety treated for this season. The person who takes the order has no way of knowing this. The person placing the order has no way of knowing this. They offered to refund my money only after they send me an envelope to send back the seeds. Their internal policy represents a breach of contract with their customers. Beware of this company. They are not always honest with their customers.

Negative oxland
(1 review)
On Jan 6, 2008, oxland Rhodes, IA wrote:

2 years ago I ordered tomato and pepper "collections" from TT. I had stated that I wanted the earliest ship date which was approx. April 15. When May rolled around, I emailed them. A couple days later they returned an email stating that my order was in process. I then emailed again saying this was unacceptable as all of my neighbors were already planting their crops in zone 5. I hear nothing! Then during the second week of June (I think the 16th) a box comes in the mail from TT. By this time I'm furious. When I open it up and see the contents I want to explode. They say they ship 3"-6" plants. The very largest one may have been 3" but there wasn't one leaf to be seen except in the bottom of the box and the stems left were yellow and wilted. What a joke! I email them again with much complaint demanding a refund (nearly $50 for three "collections") and absolutely not a replacement. I finally get a check several weeks later. Just a check, no apology, no letter,not one word. Never again! By the way, I placed the order the first week of Jan. and they promptly billed my credit card. 5 and one half months to recieve a box of compost material. BUYER BEWARE!!!!!

Negative mep4888
(1 review)
On Apr 16, 2007, mep4888 Canaan, NY wrote:

I placed an order with this company april 3rd 2007, haven't seen it yet! In all fairness, i called them and the nice lady told me they were shipped on april 9th,(almost a week after ordering) and it would be 5 to 15 BUSINESS days before i receive them, that is anywhere between a week and a month from my order time, she told me that it wasn't bad for the 27,000 orders they were processing at the time. So, me with my big mouth, suggested maybe they should let people know about the backlog on their web site,what a concept. I'm eager to start my seeds, i guess if i were to deal with this company or it's sister companies again, which i won't, i should order in november so i can have the seeds in time for spring. Shame on me never again.

Negative slacey
(1 review)
On Apr 5, 2007, slacey Vista, CA wrote:

I placed an order online with Totally Tomatoes for 4 tomato supports and several packets of seeds on March 4, 2007. The package didn't arrive until Sat. March 17, and was broken open upon arrival. The seeds were not in the box. I called on Monday morning to report the problem (Mar. 19) and they said they would reship the seeds. I emphasized the need for an early re-send as it is late in CA for planting tomatoes from seed. They said they were busy, but would try. It is now April 5, and the seeds have not arrived. I called yesterday and spoke to customer support. They say the new package was mailed Mar. 27 (9 days after my call!) and should arrive 5-10 days from then. I expressed unhappiness with the slow shipping and was told that they are very busy at this time of year, and I should have placed my order sooner, for instance in Dec. The customer representative was very unpleasant and said she would "note it in my file" that I would not be a repeat customer.

Negative plevee
(2 reviews)
On Mar 15, 2007, plevee Toledo, OR wrote:

I ordered a few packets of pepper seeds because they listed shorter growing times. 10 days later I am still waiting - how long can it take to put seed packets into an envelope? I'd have been better planting the regular seeds.


On Mar 15, 2007, Totally Tomatoes responded with:

"


On Mar 20, 2007 1:41 PM, Totally Tomatoes added:

On March 16th I d-mailed this customer requesting information so I could check into the order. As of today, I have received no reply. "


Negative Chemainus2000
(1 review)
On May 10, 2006, Chemainus2000 Charlottesville, VA wrote:

Ordered tomato and pepper plants. Mostly necrotic 2-4" leafless dead stalks, inferior and substandard at their very prime, arrived as a loosely packed glop of useless compost material with a price tag of a premium $3 per useless plant. The few plants that could be identified did not match what was ordered. The customer service number is no longer associated with Totally Tomatoes and e-mail has yet to be answered. This company needs to be reported to the BBB for possibly fraudulent representations and legal remedies taken by current and past aggrieved parties. This company is a disgrace.


Remember this when you see Jung Seed products from Wisconsin..


On May 10, 2006, Totally Tomatoes responded with:

"


On May 15, 2006 1:28 PM, Totally Tomatoes added:

On May 10, 2006 we sent the following email to this person. We are sorry that you are so unhappy with the plants we sent. I checked with Cindy, the person that does the emails and she has all emails answered. If you would please respond with your order number or your zip code and last name, I will be happy to either replace the plants or refund your money. Your choice, per our company policy.
Also, our plants are priced at 1 unit (8 plants) for $10.95 each. 2-3 units for $8.95 each and 4 or more units for $6.95 each. We have not heard from this customer as of 5-15-06."


Negative mommacat4
(2 reviews)
On May 24, 2005, mommacat4 Stafford, VA wrote:

I received my order the week of May 7, 2005. I had ordered tomato and pepper plants. Upon opening the box and looking inside I was shocked at the condition of the plants. They were all more then half dead and were loosley packed. What shocked me more then anything from a company that is supposedly devoted to Tomatoes was the poor quality and size of the tomatoes. These poor things were weaned far too soon.
I called and spoke to a very helpful rep who stated that the company had been receiving alot of complaints this year and offered to reship the entire order. I agreed to this kind offer.
About a week later I received ther replacement order. The plants are still exceedingly small and very Fragile. I have planted some so far. One has already died and the others are barely clinging to life.
COmpared to what I have received from Burpee.. these poor things should NEVER Have been shipped. Burpee's Tomatoes are Big and stronge and VERY Healthy.
I am shocked that a company that promotes awesome products would carelessly ship poorly grown plants, packed haphazardly with little care and more then that.... to shop products that are so small and in such poor condition. How they manage to stay in business it mind boggling.
Will I ever order from them again?? When Hell freezes over!
I have also spread the word to my onling garden friends NEVER to order from them.
I feel so bad for the poor plants. This company should be ashamed of themselves for advertisinf great plants and ship out plants that are barely big enough to be called a seedling and in such poor condition. Gardeners CARE about their plants. THis company cares NOTHING about it's plants.

Negative nkane
(2 reviews)
On May 23, 2005, nkane Bloomington, IN wrote:

Totally tomatoes was a huge disappointment. It's really too bad - they seem like a good company in many ways, but BE WARNED: they offer some products that they just CANNOT deliver! The seeds they sent us were satisfactory - they germinated and grew well. But we also ordered quite a few tomato and pepper seedlings, which arrived in terrible shape. I've ordered seedlings and plants from other places, and never had any trouble. However, all of the plants we received from Totally Tomatoes were in terrible shape. They appeared to have been very poorly packed - almost all of them were not in their protective plastic casings anymore. Instead of seedlings, we got a bunch of wilty stalks, and a pile of leaves at the bottom of the package. If anyone is interested I have some very depressing digital pictures of the spectacle.
When I called, they were very nice about it at first, and said I didn't have to do anything and would receive a full refund. I would have asked for them to just send the plants again, but they said that they didn't think that the plants would arrive in any better shape than they did the first time - apparently they often have this problem! So, I planted the few that looked like they might survive, and composted the rest. Then two days later they called back and said that I had to return everything! I couldn't believe it! I explained that I had already composted most of the seedlings and thrown away the packaging, because of what they had told me before. No sympathy. So - to get my money back I had to dig through my compost and trash to find the seelings and packaging, dig up the other sad little plants from the ground (most had died, but a few looked like they might have made it) and send them back. They did send me return postage, which was nice, and were always polite. Still, the whole experience left me very unhappy. If they cannot reliably ship plants, perhaps they shouldn't offer them, or should have a warning about that! I had counted on them for the majority of my tomato and pepper seedlings this year! Fortunately, I was able to get some good seedlings from friends who had many extras. The totally tomatoes seedlings were very small anyway, so perhaps it was for the best.

In sum - order seeds from them if you like, but be very wary about the seedlings! Don't rely on them!

Negative cologardner
(4 reviews)
On May 18, 2005, cologardner Grand Junction, CO wrote:

ordered a heimloom collection the plants were d.o.a on arrival

Negative emuslayer
(1 review)
On Apr 7, 2004, emuslayer wrote:

I ordered $150 dollars worth of seed upgraded to expidited shipping for 10.00 and it came 5 days later via regular first class mail. This company is dishonest with it's shipping practices. I have bought seed from them before and quality is not a problem. But they shouldn't charge extra to give you nothing.

Negative JFC31
(2 reviews)
On Apr 2, 2004, JFC31 wrote:

On March 25 at approximately 11 PM EST, I ordered several packets of vegetable seeds from Totally Tomatoes website. On the site, they offer "Express Shipping" for an extra $10 (in addition to the regular $2.50 shipping charge). Being in a tremendous rush, I decided to pay the $12.50 for express shipping to Connecticut....this shipping cost me as much as the actual seeds! On the very same evening I ordered seeds from this company, I also ordered seeds from Renee's Garden, which ships from California....thousands of miles further away from me than Wisconsin, where Totally Tomatoes is located. I paid $6 TOTAL for priority shipping from Renee's Garden and had the seeds in my hand on March 29...2 business days time. On April 1, I still did not have my seeds from Totally Tomatoes. On both April 1 & April 2 I spoke to 2 separate supervisors from the customer service dept., neither of whom provided an acceptable explanation of why I paid an extra 10 DOLLARS for shipping and did not get the seeds in less than a week. I was told that the extra cost is because they sent out the seeds by Priority MAil rather than regular shipping. When I pointed out that priority mail costs $3.85 and asked WHY I had paid almost NINE DOLLARS more than that, I got the same answer...because I got a faster shipping method. Too funny! They said they could not place my order ahead of "thousands of other orders" ahead of mine... once again, I asked, "THen what was the purpose of me paying an extra $10 for shipping?" Can you imagine paying $12.50 to ship 5 packets of seeds from Wisconsin to Connecticut and not having it in less than a week? I can't. For $12.50 I could send an envelope of seeds OVERNIGHT by AIRPLANE across the country and have it there the next day. $12.50 is a disgraceful amount of money to charge for "Express Shipping" that takes as long as this for 5 packets of seeds to be delivered.

Negative gardenres
(1 review)
On Jul 31, 2003, gardenres wrote:

THEY TOOK OVER 2 MONTHS TO SHIP 4 ITEMS (3 SEPARATE SHIPMENTS). THEY SHIPPED SOMETHING OTHER THAN BEEFMASTER IN A BEEFMASTER ENVELOPE. IT APPEARS TO BE A BEEFSTEAK OF SOME SORT (FLATTENED RATHER THAN ROUND) WITH A FAIR AMOUNT OF CATFACING. I ALSO ORDERED SUN CHERRY AND HAVE MIXED SEED WITH A YELLOW PLUM (CHERRY) THAT I HAVE NEVER ORDERED OR GROWN. THEY NEVER HAD THIS KIND OF PROBLEM IN THE PAST.

Negative JNA
(1 review)
On May 7, 2003, JNA wrote:

FOR THE PAST TWO YEARS I HAVE HAD PROBLEMS WITH TOTALLY TOMATOES. THIS YEAR I ORDERED AN ORNAMENTAL COLLECTION, COLORFUL BELL PEPPER PLANT AND BIG 4 TOMATO COLLECTION. THIS WAS JANUARY 30! I CALLED THIS COMPANY NUMEROUS TIMES, EMAILED THEM, FAXED THEM AND EVENTHOUGH THEY CERTAINLY HAVE MY MONEY (YOU CAN BE SURE) I HAVE RECEIVED NOTHING TO THIS DATE! THE LAST TIME I CALLED WAS YESTERDAY AND I HELD FOR 1 HOUR AND I AM NOW INFORMED THAT THEY ARE OUT OF PEPPER PLANTS! (THEY ARE OUT OF STOCK) I ORDERED ON JANUARY 30!
I AM TOTALLY DISGUSTED AND WILL NEVER USE THIS COMPANY AGAIN. THEY ARE NOT EVEN WILLING TO MAKE ADJUSTMENTS FOR THEIR ERROR. MY ORDER NUMBER IS T10111 DATE 01/30/03. I WOULD LIKE TO HEAR FROM SOMEONE WITH AUTHORITY. PLEASE BEWARE BEFORE ORDERING FROM THIS COMPANY. I HAVE ALSO SENT A COMPLAINT TO THE MAIL ORDER BUSINESS BUREAU. YOU CAN BE SURE IF I DON'T HEAR BACK FROM THIS I WILL GO FURTHER. ENOUGH IS ENOUGH.

Negative CountryGardens
(10 reviews)
On Apr 16, 2003, CountryGardens Lewisville, MN (Zone 4a) wrote:

We buy lots of seed! Always had good results with TT. It has changed! Seems they are now JUNG. Oh my,. Well this year, bad enough seeds don't arrive when they should, they now do not grow!!!! Very bad germination. Celebrity tomatoes were at about 10%. To late to order somewhere else. We are a commerical grower so this will affect our sales volume. Their catalog will now be deposited in file #13. HPS which was also taken over by Jung is in the same boat.

Negative MRTOMATOHEAD
(1 review)
On Apr 1, 2003, MRTOMATOHEAD wrote:

I've been ordering from T.T. for many years. While I've had some previous delivery problems I've stayed with them for their extensive selection. That is, until now. This year will be the last as they "broke the camels back". I ordered 1/21/03, check cleared 2/3/03. Contacted them, after numerous attempts, on 3/10/03 and was told my order would be "EXPEDITED" and should ship in 2 to 3 days. Called AGAIN on 3/24/03 was told order had shipped on the 3/21. Didn't receive until the 31st! Was once a dedicated customer... NEVER AGAIN !! NO EXCUSE ACCEPTABLE !! SORRY T.T. it's over.

Negative etessar
(1 review)
On Mar 27, 2003, etessar wrote:

I have been very dissapointed by Totally Tomatoes. I was impressed by all of their varieties, and excited to order seeds from them. Unfortunately, it has now been more than a month later, I haven't recieved any seeds, and they don't seem to be responsive to inquiries (no one answers their phone number, and they don't answer emails - even when posted to the web-site). They recently posted a message alerting customers that it could take up to three weeks to recieve seeds now, since they are experiencing a heavy load of orders, though this message wasn't posted when I ordered. I won't be ordering from them again.

Negative BBrandon77
(12 reviews)
On Mar 26, 2003, BBrandon77 Knoxville, TN (Zone 7a) wrote:

I placed my seed order on 2 Feb 2003. On 6 March, I faxed the company and told them I hadn't received my order. They called me 3 days later and told me it had been shipped on 6 March (coincidence??) and that I would receive my order in 8 to 10 days. As of 26 March I still do not have my seeds and have heard nothing further from the company. I would think twice about placing an order with these guys.

Negative Mister_Al
(2 reviews)
On Mar 22, 2003, Mister_Al Pinson, AL wrote:

I sent in an order to Totally Tomatoes around the middle of Feb., and 5 weeks later(March 21)I finally received my seeds. I am upset that no one answered my 2 e-mails, and no one offered any reason for the delay.

Negative tulameenqueen
(1 review)
On Mar 3, 2003, tulameenqueen wrote:

This is the second year I've ordered. Because they sent my seeds so late last year I ordered early (January 10th) this year. Received my seeds SEVEN WEEKS LATER after pestering them with three emails (the phoneline is useless.) I've been very disappointed with this company.

Negative ShadyGrove
(2 reviews)
On Feb 28, 2003, ShadyGrove wrote:

I ordered tomato seeds in late January. They cashed my check, but I still have not received the seeds on February 28th. I have tried calling for three days straight and all I get is a recording "all representatives are busy". Same result at HPS (one of their sister companies). I would exercise extreme caution dealing with this family of companies.

Negative hangsix
(8 reviews)
On Feb 19, 2003, hangsix wrote:

PLEASE READ THIS AND NOTE THIS WARNING !

Last year this company had a fire , so I was aware that they had some 'NEGATIVE'issues! However I was sincerely
willing to give the another chance this year, due to the fire and what looked to me like a sincere apology for poor
service last year.

NO MORE I ordered seeds over 3 weeks ago emailed them and got a email back that said they were 3 weeks behind. Within that email they also said they would research the issue no response. I have a small personal greenhouse and I don't think I 'll get these seeds in time for the season here in Buffalo NY.

I AM SO ANGRY - PLEASE FELLOW GARDENS DO NOT PROVIDE ANY MORE BUSINESS TO THIS COMPANY THEY DON'T CARE ABOUT US ! BE WARNED !!!!!!!!!!!!!!!!!!

PLEASE NOTE THAT THIS COMPANY is ALSO A BRANCH OF R.H.SHUMWAY SEEDS AND THEM SAME NASTY NEGATIVE COMMENTS GO FOR THEM!

Negative HerbGypsie
(2 reviews)
On Jul 1, 2000, HerbGypsie Saint Ann, MO wrote:

I had an incredibly awful experience with Totally Tomatoes this year. Thank goodness Jung Seed has purchased them! I have been a longtime customer but this year, I received TWO defective batch of seeds: Sweet Million and Super Cayenne III. They were to send replacements in late February, and I didn't receive them until mid April. I called three times for the status of the order during the wait, and the "supervisor" was so rude.

Negative byronbromley
(1 review)
On Feb 1, 2000, byronbromley wrote:

In 1996, I had 4 different seed borne diseases from their pepper seeds.


We recommend Firefox
Overwhelmed? There's a lot to see here. Try starting at our homepage.

[ Home | About | Advertise | Media Kit | Mission | Featured Companies | Submit an Article | Terms of Use | Tour | Rules | Privacy Policy | Contact Us ]

Back to the top

Copyright © 2000-2014 Dave's Garden, an Internet Brands company. All Rights Reserved.
 

Hope for America