Photo by Melody

Comments regarding Bluestone Perennials

Click here to return to Bluestone Perennials's listing.

  Feedback History and Summary  
1045 positives
95 neutrals
75 negatives

Comments:

« Previous Page 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | ... 31 Next »

RatingAuthorContent
Positive Vashur
(9 reviews)
On Apr 26, 2013, Vashur Wichita, KS (Zone 6b) wrote:

Posted on May 12, 2005, updated April 26, 2013
Nice plants that all arrived in good shape... I HATE peanuts but I guess they do what they gotta do to keep the dirt in the pots at least. :)


On April 26th, 2013, Vashur added the following:

I received an order today with the new packing. I really really like this packaging. These are the best packed plants I have ever received. Thanks. :)
Positive dmshrike
(6 reviews)
On Apr 25, 2013, dmshrike Salem, NH wrote:

I needed many plants this year, ordered from Totally Tomato, Bluestone perennials, NH hostas, American Meadows, Classy Groundcovers, & Dans Dahlias. I will comment on each site as the orders come in.
My largest order, I ordered 56 perennials in 2 orders from bluestone.(first time ordering with Bluestone)
start with I found their website and catalog to be better than average. packaging is outstanding, some plants did dry a bit in the 3 Days shipping, coco pots i find a plus, plants for the most part came in good condition, my Pulmonaria i need to keep an eye on right now (transplant shock maybe?). orders over $75 you receive a free plant but this can be missed on their website and they will not inform you that you missed it. after missing it the first order i e-mailed about this and a quick responds and my free plant was in the order, some time later i put in a second order
and watched to where i put in for the free plant. ordered the plant
but i didnt feel it recorded on the website and when the order came in i found that to be true. i found this to be minor and didnt bother bluestone about it but it may be an issue with others at Dave's garden.
all in all a good experience with Bluestone.

Positive sunny70
(1 review)
On Apr 24, 2013, sunny70 Ringwood, NJ (Zone 6b) wrote:

I've had 2 seasons and over 50 plants now from Bluestone, and my experiences have all been positive. In fact, I have come to prefer them over any other online vendor. The coco pots are genius, especially for some of the more fragile perennials. For the first time, I was able to successfully grow lupines and delphiniums - and they came back this spring in zone 6. I planted several perennials in the fall, and they too returned. Customer service is excellent - friendly, prompt and helpful. I wanted to add some plants to my order after placing it and although it was too late, they offered to send me the plants with no extra shipping costs. Selection is also excellent. I highly recommend.

Positive zipitydodah
(1 review)
On Apr 14, 2013, zipitydodah Sun Valley, NV wrote:

I ordered 18 plants. They all arrived healthy and well rooted. Their pots are larger and deeper that standard. I highly recommend this company.

Positive nevadagdn
(117 reviews)
On Apr 13, 2013, nevadagdn Sparks, NV (Zone 7a) wrote:

Posted on April 1, 2003, updated April 13, 2013
This is another company I'd rate a solid "B", somewhere between positive and neutral. The plants are small, and I freely admit that I ordered plants that turned out to be growing wild in the woodlot behind my house in Kansas. I felt quite the idiot for paying money for stuff I could have dug up and planted for free, but Bluestone isn't to blame for my ignorance.

I prefer plants in the 3-6" pot size, because they seem to perform best for me, needing the least care and coddling to survive and reach maturity. Again, that's mere preference on my part, and my only complaint with Bluestone is that they aren't completely clear that the plants they ship are in smaller containers than I like. That could be remedied with a photograph in the catalog.

The plants I have received over the years have been healthy, and not excessively expensive. I just wish (and don't we all?) that they were larger.


On May 11th, 2005, nevadagdn added the following:

This year's order was much better than the orders I received 10 years ago. The pot size is a little larger (no more 72's, I assume), and the plants are also correspondingly larger. They arrived in good condition, even though picking out styrofoam peanuts is a pain. My order this year consisted of 12 chrysanthemum plants (the football mum and quilled/spoon collections). I ordered from Bluestone because I couldn't find this kind of mum except through one other source, and I didn't want quite as many plants as they offered.
On May 26th, 2005, nevadagdn added the following:

I have to add another non-complaint--Bluestone sent a packet of all these great coupons for my next order. But I already HAVE all the varieties of the specified plants that I want and/or have room for! I wish Bluestone grew more unusual plants more to my unusual tastes, but to be fair, there are other companies that cater to the plantlover in search of the extremely unusual. Bluestone fills its niche admirably and I can't justify asking them to change because I'm a plantoholic.
On September 15th, 2005, nevadagdn added the following:

With all the coupons I used and a half-price sale on selected bulbs, I can't complain about my most recent order. Some plants were a bit small, or a bit anemic-looking, but overall they are healthy and I'm sure all will grow just fine. The mums I ordered in May have done beautifully. Overall, good value for the money.
On April 3rd, 2006, nevadagdn added the following:

Can I complain because I FORGOT where I planted many of my bulbs and plants and it's still too early for many of them to emerge? Naaah...that would be silly!
On November 1st, 2007, nevadagdn added the following:

An order of half-price bulbs from the recent sale is completely satisfactory; they aren't the largest bulbs available, but they are still excellent value for the money. Ordering, communication and timely order processing/delivery were excellent as usual. The asters I thought were a bit anemic in 2005 have survived and grown beautifully.
On April 3rd, 2008, nevadagdn added the following:

I placed a very large order this spring, just received. The 3-pak plants range from small to good-sized, all perfectly healthy and vigorous and ready to either go straight out in the garden or be moved up to 4" pots. I have no complaints.
On June 7th, 2008, nevadagdn added the following:

My end-of-season sale order was exactly as I expected. Very nice.
On April 13th, 2013, nevadagdn added the following:

I can't decide if I like the new coir pots or not. The plants themselves look really nice. Prices seem to still be reasonable for what I got.
Negative pupgirl
(2 reviews)
On Apr 8, 2013, pupgirl Townsend, DE wrote:

I ordered a clematis "Royalty" a year and a half ago, and it died. Bluestone sent me a replacement last spring, and the poor thing is struggling so badly, I almost want to put it out of its misery. It is still less than 6 inches tall. Meanwhile, the clematis I ordered from Brushwood Nursery grows like a weed every year. I am done with Bluestone - their quality is just not as good as it used to be.


On Apr 8, 2013, Bluestone Perennials responded with:

"On Apr 9, 2013 9:29 AM, Bluestone Perennials responded with:

We are so sorry to hear that neither of the Clematis Royalty that we sent did well for you. If you would be in touch directly, we can refund your money, or send any other plant selection of your choice. We would like the opportunity to regain your trust. Please give us the chance to do so? 1-800-852-5243 or helpdesk@bluestoneperennials.com


On Apr 16, 2013 4:10 PM, Bluestone Perennials added:

Thank you for being in touch and allowing us to resolve this per your wishes."


Positive Patt52
(9 reviews)
On Apr 7, 2013, Patt52 Rydal, GA (Zone 7b) wrote:

Posted on June 21, 2012, updated April 7, 2013
Posted on May 2, 2012, updated June 21, 2012
Posted on April 4, 2009, updated May 2, 2012
Received my first order from BSP and was very happy with
the plants and the way they were packaged. I will be ordering
again soon!


On June 7th, 2009, Patt52 added the following:

Just received another order from BSP. This time ordered by phone and the lady in Customer Service was very polite and helpful. My order came very fast and the plants were still moist and fresh. Thanks Bluestone for providing us with great plants and service! Looking forward to ordering again soon.

On June 7th, 2009, Patt52 added the following:

Just received another order from BSP. This time ordered by phone and the lady in Customer Service was very polite and helpful. My order came very fast and the plants were still moist and fresh. Thanks Bluestone for providing us with great plants and service! Looking forward to ordering again soon.

On May 2nd, 2012, Patt52 added the following:

Ordered 3 plants and received them a few days ago! They are smaller than what I get from other companies but seem to still do very well. When I opened the box a lot of dirt had fallen out of 1 of them, but I think it will be fine. I planted all 3 yesterday and can't wait to see them in full bloom! Thanks Bluestone!!
On June 21st, 2012, Patt52 added the following:

Ordered 3 more plants from BSP Spring Sale. Received in good condition except for the Blue Paradise Phlox, which was too tall for the box and broke upon taking it out. Got in touch with them and they quickly send a replacement! Thanks so much, it's nice to know when you order plants through the mail that you can rest assure that this company has great service!!!
On April 7th, 2013, Patt52 added the following:

Just received my first order of this year from BSP and everything was great, from the service to the plants. Even got a free plant because I ordered the max amount required. Thanks again Bluestone!!!
Positive Summerr
(3 reviews)
On Apr 6, 2013, Summerr Seattle, WA wrote:

I ordered three plants: 1 Clematis & 2 Hydrangias. They arrived healthy & well-packed. The pots might have been a bit small (maybe 3" size) but each plant was tall & had strong stems. I liked that the pots were obviously bio-degradable - I can plant the pot & all - a nice touch. They have a beautiful catalogue which is a little confusing to use at first, but the plants that arrived matched the healthy look of their pictures. One additional note: the clematis I ordered is one for which I had been searching for over 15 years! The costs were reasonable. I will buy from them again & recommend this nursery to others.

Positive gdpmgary
(2 reviews)
On Apr 6, 2013, gdpmgary Highland Acres, DE (Zone 7a) wrote:

I recently purchased a number of perennials from Bluestone Perennials. The plants received were meticulously packed with excellent usage of green materials. The coco pots are not only green + functional but they ensure the consumer never receives rootbound plants from Bluestone as the Coco pots are so highly biodegradeable that the likelihood they will last for any appreciable amount of time is almost impossible. Having a fairly new property, the time savings in being able to simply dig a small hole and plant - pot and all is a real consumer pleaser. I give Bluestone Perennials two enthusiastic thumbs up. Everything about the company oozes quality! Gary from Lewes, Delaware

Positive LandscapeDAWG
(3 reviews)
On Apr 4, 2013, LandscapeDAWG Vicksburg, MS wrote:

I am giving them a positive review because:
1. Plants came in ahead of schedule.
2. Plants were in great shape.
3. Potting was excellent with the new packaging they use.

The only thing that could have been better was the size of the plants. There was lots of headspace in the boxes so I was thinking the plants would have had plenty of room to be bigger. That being said, I realize that it is April and the plants have not had that much time to mature.

All in all a great mail order experience and would order from them anytime.

Positive curlyjoe1967
(8 reviews)
On Mar 24, 2013, curlyjoe1967 Marshfield, WI wrote:

Posted on June 3, 2008, updated March 24, 2013
I have ordered from this company three times now. I have always been satisfied with their plants. They've all grown well and most have bloomed the first year. None of their plants have ever died on me either, except for the one that the cute little chipmunk chewed off. Oh well!!! This is good company. I will certainly order from them again.


On March 24th, 2013, curlyjoe1967 added the following:

It's about time they make it back on the Top 30. They deserve it. They have great plants, good prices, and excellent customer service.
Positive RiverFarm
(2 reviews)
On Feb 8, 2013, RiverFarm Manchester, MO wrote:

I have ordered from Bluestone Perennials since 2008. I would estimate that a third of their plants would die, especially those from the 3 packs. I quit ordering for a year because of my disappointment. But I went back to them in 2012 due to the new coconut pots. Just in case, I ordered sale items in order to keep the price lower. By the end of the summer everything I had ordered in 2012 was still alive! That was never my experience with Bluestone in previous years. I can't wait to see if the 2012 plants made it through the winter and if they will thrive in 2013. In any case, I placed another order last week. If you gave up on Bluestone, try again.

Negative woof12
(16 reviews)
On Dec 14, 2012, woof12 Philadelphia, PA wrote:

Posted on April 26, 2011, updated December 14, 2012
Posted on April 28, 2006, updated April 26, 2011
They used to be better. I've gotten stuff from them for years and the last two have been the worst. It used to be buy 2 get 1 free. Then it was changed from that to 25%.and this year it's 20%. On top of that that the plants they sent last spring were all out of their pots & everthing was all over & dried out. They sent replacements but this year the same thing happened. dried out plants out of their pots & dirt all over. On top of that the replacements that they sent were even worse. The replacements were in worse condition that the original ones this spring. I'm waiting to see if I'll get a refund for all this trouble as I was told, but Bluestone's not as reliable as they used to be.


On May 4th, 2006, woof12 added the following:

On May 2nd. Bluestone replied to this rating & my comment of April 28th., but for now I'm keeping it as is. I've contacted the company and now I'm just waiting for the refund. But I still don't see it as being the carrier's fault as they suggested. I've gotten other plants thru various mail order places & never had problems like these. I still think Bluestone has a problem with the way their plants are packed and shipped. The plants arrived totally bone dry & all over the carton out of their pots. That's not the carrier. That's how they were probably packed up in shipping.
On May 9th, 2006, woof12 added the following:

The refund from Bluestone finally came thru but I I still stand with the original rating & I see I'm not the only one with this problem. Also, since Bluestone will see this it would be nice if they did something about their shipping & handling department. There's no excuse for what happened!
On April 25th, 2007, woof12 added the following:

Geez! Another so-so order. A few plants were okay but some were too small and got weighed down by all those stupid peanuts. One was so small it shouldn't been shipped, at least not yet & not at those prices. Also, some of the plant pots/cells were broken. in shipping.
On April 26th, 2011, woof12 added the following:

Another loser of an order. Out of everything ordered ony 3 plants were any good. The rest were either dead or dried up. They replaced the dead & dried up ones, but some replacements had the same problem.
On December 14th, 2012, woof12 added the following:

Just got their spring 2013 catalog & don't like anything about the new system they have forsing their catalog. now they sell just one plant in a plantable pot for double what the old way cost. I still think the old way was better.
On Dec 14, 2012, Bluestone Perennials responded with:

"


On May 2, 2006 3:09 PM, Bluestone Perennials added:

Bluestone here: Sorry to hear that your order is not surviving transit. If once carrier is more gentle in your area than another, we can assign a method of shipping to your order of your choice. We can't tell who you are from this site, but we hope you have contacted us directly for a full refund. Our apologies.


On Apr 28, 2011 10:25 AM, Bluestone Perennials added:

We are glad that you have been in touch regarding a refund on your order, as this is always an option with our 100% guarantee. We are as disappointed as you are that your plants arrived in poor condition."


Positive kazen
(1 review)
On Oct 20, 2012, kazen Cherokee, KS wrote:

Posted on February 4, 2012, updated October 20, 2012
Just made an order of 6 Hardy Sugar Cane. Pricing was exceptional! $7.50 per plant with the 3+ discount. This is the first order I have placed with them so I dont know what the pricing was last year. Considering that the other company offering them is Plant Delights Nursery- they are selling for $20.00 a plant! They are both highly recommened so for me it was a no brainer. With shipping my order was $55.00 vs. $120.00 from Plant Delights. Will post updates with my order.


On October 20th, 2012, kazen added the following:

Well since my last post my Hardy sugar cane arrived in the coco pots looking fantasic and healthy. When I recieved them they were about 12" high, in one growing season they are now with flower and 6' tall!!! I was concerned about the coco pots not allowing for root growth but now looking at my huge and still growing grass,I'd say they did well. This company has been phenomenal and I will be ordering much more from them in the future!!
Positive daffodil_lover
(2 reviews)
On Oct 5, 2012, daffodil_lover Nova, OH (Zone 5a) wrote:

I found Bluestone last year only because of also finding Dave's Garden. Many people had great things to say about Bluestone. I ordered some plants last year and they were great. I am writing today because I ordered some end of season specials this fall. In just two days these 5 lovely plants were on my doorstep. Nice plants and fantastic service. They also have a wonderful selection of plants. I will definitely buy plants from them in the future.

Positive Randy98745
(4 reviews)
On Oct 4, 2012, Randy98745 Bloomfield, NJ wrote:

I ordered from them a few years ago and was happy with the quality of the plants. I ordered some hens and chicks, bulbs and oriental poppies. I moved and had to leave the plants behind. Since I moved, I've been ordering from a few companies this spring and fall to stock my new place. I commend this company for their awesome shipping/FedEx notification policies and the great plant material I received. I ordered from the other companies before I placed my 2 orders with Bluestone this fall and I am still waiting for the other companies shipments. I called the other companies and they tell me they cannot even give me an estimate for delivery. It's a little hard to plan planting without any info. The Bluestone material is already planted and looks ready to take off. These guys are the best I've seen in years, that is why I am taking the time to recommend them.

Positive dlewisny
(2 reviews)
On Oct 1, 2012, dlewisny Hazlet, NJ wrote:

Posted on June 7, 2009, updated October 1, 2012
I have been using this company for several years now and am quite happy with them. Once in a while in the order a plant may arrive in bad shape and all you have to do is call and it is quickly replaced no questions asked. Yes, the plant arrives smaller then most of the other mail orders, but they mature to beautiful plants. Sometimes something you order may not thrive, but that is more because of the zone, the soil or something else not pertaining to Bluestone.


On October 1st, 2012, dlewisny added the following:

Since my last posting, Bluestone started using new potting which makes planting so much easier, and now they do not seem to send a pack of 3 small plants in lieu of one nice sized one. Selections include plants that you sometimes are hard to find elsewhere.

I only utilize 2 mail order companies and they are one of the two. I have used them for years and always look forward to their mail order catalogue.

Should a plant be DOA, they will replace happily. Surprised they are not part of the top 30 in Garden Watchdog.


Positive JonSchneider
(12 reviews)
On Sep 26, 2012, JonSchneider Fleming Island, FL (Zone 9b) wrote:

Posted on September 26, 2012, updated September 26, 2012
Posted on October 26, 2007, updated September 26, 2012
One of the very BEST internet garden sites I have ever dealt with... great plants with excellent packaging. Customer service goes the extra mile in working with you if there is any problem with any of the plants. They deserve to be in the top tier!


On September 26th, 2012, JonSchneider added the following:

Once again, I have ordered from Bluestone and have received excellent quality plants in their new coir pots. The customer service as always is excellent and they saved me shipping costs by combining several orders that were (ordered) months apart.
I am surprised to not see them in the top 30... from my experience over many years with internet gardening sites, they surely deserve to be in the top tier!
On September 26th, 2012, JonSchneider added the following:

Once again, I have ordered from Bluestone and have received excellent quality plants in their new coir pots. The customer service as always is excellent and they saved me shipping costs by combining several orders that were (ordered) months apart.
I am surprised to not see them in the top 30... from my experience over many years with internet gardening sites, they surely deserve to be in the top tier!
Positive wantlotsofflowers
(1 review)
On Sep 8, 2012, wantlotsofflowers Middlefield, MA wrote:

This company is fantastic. I ordered from their winter sales (you get cheaper plants, they get money in the winter, a win-win) several times last winter & all orders were combined with combined shipping charges & shipped together in the spring. I ordered close to 100 plants. The office staff is extraordinarily helpful & friendly. With so many plants there were a very few problems which were solved instantly. Their packing is wonderful, the plants were healthy. I had heard from others not to plant compostable pots because the plants got root bound before the pot decomposed. Not these pots - the coconut fibers allow the roots to grow out through it. Now in fall, all the plants are still doing beautifully. Also, I had never ordered plants by mail before & I love it! Cheaper plants and you eliminate most of the impulse buying which is so tempting in a nursery. I give Bluestone 5 out of 5 stars!

Positive Old_Gardener
(36 reviews)
On Sep 3, 2012, Old_Gardener Calabasas, CA wrote:

Posted on June 29, 2012, updated September 3, 2012
Posted on June 9, 2012, updated June 29, 2012
Posted on June 5, 2012, updated June 9, 2012
After seeing Bluestone reviewed here multiple times, I decided to place a "test order". Due to the large selection and the end of season sale, my little test order grew! After submitting my initial order of 47 plants, I realized that I had omitted 9 evergreens. I emailed Bluestone and they updated my order (thank you, Pat, you're fantastic!!!). I received my 56 plants yesterday - some traveled well, some arrived dry and wilted, and one is basically DOA. I have emailed Bluestone and I am comfortable that they will address the DOA Callicarpa. Although I did not receive a shipping notification (fortunately I was home when the boxes arrived) and despite the fact that a few of the plants are rather bedraggled (plus the issue with the Callicarpa), I am giving them a positive review as

- customer service is fantastic (again, thank you, Pat!!)
- the plants were shipped securely (great inserts)
- my order arrived in a timely manner
- they have a wonderful selection and, with the sale prices, everything is attractively priced
- every plant is good-sized, well-branched with full root systems
- I believe that they will respond to my email.

At this point, I would definitely order again.


On June 9th, 2012, Old_Gardener added the following:

Pat at Bluestone has been great. I did send pictures (Bluestone did not request them - I sent them as it was easier for me to show them the plants in question rather than trying to describe their condition) and replacements are on the way. As another reviewer said, problems occur - it is the response that counts and, in this area (as well as others), Bluestone has excelled. I would definitely order from them again.
On June 29th, 2012, Old_Gardener added the following:

I did receive the replacements quickly and they looked wonderful. As of today, all of the Bluestone plants are actively growing and doing exceptionally well. I would definitely recommend Bluestone.
On September 3rd, 2012, Old_Gardener added the following:

Last spring, I ordered a lot of plants. Unfortunately, one did not recover from shipping and I was told it would be replaced this fall. I was happily surprised when I received a ship notice last week from Bluestone letting me know that they had not forgotten and my plant was on the way. I received it Friday - well packed and good-sized. Thank you, Bluestone, for such great service!
Positive asdragon
(2 reviews)
On Aug 31, 2012, asdragon Brooklyn Heights, MO (Zone 6a) wrote:

I just received an order of several fine, healthy plants. As usual it was extremely well packaged and the plants arrived in excellent shape. Among them was a replacement for a plant that arrived in next-to-dead condition. Although the damage appeared to be the result of negligence by the shipping service, Bluestone replaced it for free.
Since I tend to order on a sporadic basis, I like that they combine orders so that the plants arrive in a single lot at the appropriate planting time.

Positive aaflyr
(1 review)
On Jul 21, 2012, aaflyr wrote:

Posted on July 17, 2012, updated July 21, 2012
placed a large order,recieved damp pots with soft mushy leaves.Husband planted them,none grew even with babying them.Not wanting to admit defeat Ilet them struggle with fertilizer.and water.I lost my packing slip;by this time hubby was very upset.I sent Emailexplaing situationand saidI would be willing to buy from them again if they could check my order recordand offer a csecond chance discount. Of course no response.All I wanted was to let them know half dead plants in wet pots wrapped in plastic do not grow;at least free shipping?


On July 21st, 2012, aaflyr changed the rating from negative to positive and added the following:

I easily change my rating to Positive! After speaking with rep.Pat,she helped understand my confusion as to how Bluestone shipsetc.She made right with the plants that didnot bloom.I will contiue to reccomend and purchase from thi top quality grower;Don't miss a chance to plant the best.Buy Bluestone
On Jul 21, 2012, Bluestone Perennials responded with:

"On Jul 18, 2012 9:04 AM, Bluestone Perennials responded with:

Could you please give us a call at your earliest convenience? We reply to every email we receive, and would have offered you a reshipment or a refund without question. I am puzzled - Our plants are not wrapped in plastic (with the exception of a 3/4" removable band at the top of the coconut fiber pot) and they are shipped in a cardboard carrier (again, no plastic). Is it possible they came from another nursery? Let's get to the bottom of this. Call 800-852-5243 or email me directly helpdesk@bluestoneperennials.com We look forward to hearing from you and resolving the situation.
"


Neutral WoodlandLisa
(2 reviews)
On Jul 13, 2012, WoodlandLisa KILLINGWORTH, CT wrote:

Posted on July 10, 2012, updated July 13, 2012
I had made 3 purchases from Bluestone Perennials and up until the 3rd order, I had been satisfied. It was upon receipt of my 3rd order when I opened the box to find 1/2 of my plants (barely seedlings) sickly looking and half dead. I took pictures of them all along with the plant ID cards, and then I emailed Bluestone Perennials the pictures, complete with the order number and advised them of the plants' conditions upon arrival, expressed my severe dissatisfaction and asked them to kindly respond. I never heard a single word back from them in response... not by email, phone or USPS mail. I understand things go wrong in shipping -- anything can happen. But when a customer reports a valid complaint and the company ignores it? Unacceptable. I got no apology, no explanation, no acknowledgement, no attempt to make things right. Of the order, there were 3 of each of following: foxglove, sweet woodruff, zing rose dianthus, and 3 different types of campanula. After planting all 18, only 10 survived. After this, I have never and will never order from them again. I still get the catalogs and merely use them for reference... when I find something I like, I spend my hard earned money elsewhere.


On July 13th, 2012, WoodlandLisa changed the rating from negative to neutral and added the following:

Addendum/update: Bluestone Perennials responded to my post w/ apologies and explanation for why they never received my original email. While I never received any kind of system notification indicating that my email was returned and/or undeliverable to Bluestone, I have since spoken w/ Bluestone and they were extremely pleasant, apologetic and willing to remediate the problem to my satisfaction - either by refunding my money or shipping new plants.

I have elected to have new plants to replace those that died sent to me in the fall. For now, I am keeping my status for this company as neutal until I receive the new plants and see the condition that they are in. As I indicated in my original post, all my plants in that order were not healthy looking and for this reason, I am not fully confident giving a postive status. I will gladly update this post in the fall once I receive new plants.
On Jul 13, 2012, Bluestone Perennials responded with:

"On Jul 12, 2012 3:05 PM, Bluestone Perennials responded with:

Sorry to hear that your email was lost in transit. Our server will refuse emails with large pictures or many images, so that may have happened. Please be in touch by phone, or try sending your images individually. We answer every email we receive within 2 days. Let's get this resolved right away to your satisfaction. We can reship or refund at your discretion. Please be in touch, and never hesitate to call if you have not heard from us - we are standing by to help!"


Positive Sam1999
(3 reviews)
On Jul 7, 2012, Sam1999 Ann Arbor, MI wrote:

I have ordered from Bluestone the past 2 years. I love their selection and quality of information on their website. I am new to gardening and don't really like the coco pots, but my experience could very well be a product of my inexperience--ended up removing the majority of them from the pots because they seemed to get dry so fast, when I did everything did much better.

Positive spicetail
(6 reviews)
On Jul 6, 2012, spicetail Mansfield, OH wrote:

love the coco pots, wish everyone used them - plants i receive from here always do well

Negative smwgarden
(1 review)
On Jul 1, 2012, smwgarden Shawnee Mission, KS (Zone 5b) wrote:

I have ordered from Bluestone many times in the past because I loved their "3 small plants" pricing structure. I emailed them and complained to when they announced their change to the new coir pots and increased their prices. They said the plants would be significantly larger than they used to be in the 3 packs. But I ordered this spring, and they're not. Now, Bluestone is charging as much for small plants as I pay for significantly larger plants at my local nurseries. So I won't be ordering from them again unless I find something really unusual in their catalog. It's too bad -- they're reputable, nice people. But they've lost a good customer.

Positive Lee21
(2 reviews)
On Jun 29, 2012, Lee21 Ann Arbor, MI wrote:

I have bought from Bluestone for years and my most recent order was this spring. Prices have gone up but the quality is still good and customer support excellent.

Positive rainy326
(1 review)
On Jun 12, 2012, rainy326 Columbia, MD wrote:

I ordered a large number of perennials from this site to begin a garden at a new house. All of them arrived in beautiful condition. The selection was excellent. I'm not sure I've seen so many varieties of capanulas anywhere else. I was so grateful that all of the plants were in grow pots and that there were NO packing peanuts. The packaging all recycled beautifully.

Positive Engcotgar
(1 review)
On Jun 12, 2012, Engcotgar Greenville, SC wrote:

My excellent experience with Bluestone started with ordering process. As a new DG member, I found BP in the last 2 days of their half price spring sale (without realizing deadline). Took me 2 days to fill my cart with about 40 plants. Next day, went to edit to make sure I had right spot for each plant and found prices doubled. Not having read all the wonderful reviews, thought this was an online gimmic. However, Pat was wonderful extending prices for, what became, 2 more days to accomplish edit. The plants came within a week, large, green and beautiful (except 3 hollyhocks which, after reading reviews, I'm convinced BP will replace if necessary). Propitiously, arrival preceded 2 cooler days of drizzleing rain in our SC 7b/8a climate. Accomplished easy planting in 3 days, following directions. Now, after reading reviews, I question if coir pots should have been slashed or bottoms removed as I am sure to order again before fall.
Much thanks to Pat and advanced thanks in hopes of a reply to coir pot planting methods. Claudia T.

Positive bryana
(61 reviews)
On Jun 10, 2012, bryana Albany, NY wrote:

Posted on May 9, 2011, updated June 10, 2012
ordered 5 sets of plants. One was an out-of-stock item from the previous year. They were out of it again and sent me a credit slip. The plants I got were very small and one set looked like a rabbit had eaten the tops off.
The whole point of ordering early (and having your charge card billed at the time of the order) is to reserve the plants for the customer. I suspect it is the colder zone places get shipped last and end up with poorer stock or none.
dissapointed.


On June 10th, 2012, bryana changed the rating from neutral to positive and added the following:

I ordered 6 plants at the end of the season sale. All arrived well packaged in moist pots. All are growing well - good value as most were half off.
Positive lisaaj
(15 reviews)
On Jun 9, 2012, lisaaj Columbus, OH wrote:

Posted on September 3, 2011, updated June 9, 2012
Posted on May 26, 2011, updated September 3, 2011
Today I received my order from Bluestone's Spring Sale (saved a LOT!): thyme "Annie Hall", Phlox "David", crested iris "Powder Blue Giant", campanula "Elizabeth Oliver", oenothera "Sunset Blvd", eupatorium "Wayside", and coreopsis "Sweet Dreams": all look terrific. In late April I received another order in perfect shape; I order from BP usually at least 3 times a year. My garden has been built from the ground up from their catalog- 75%, I'd say. I know I can count on Bluestone for excellent plants and outstanding service. The recycling program helps a lot with shipping costs, and is well worth it!


On September 3rd, 2011, lisaaj added the following:

I just receiving a mailing from Bluestone that they would not be able to ship the plant (backordered from my Spring order), and a refund check. Fair enough. What blows my mind is that they ALSO enclosed a voucher for a free plant! Once again they go above and beyond. I am interested in trying their new coco-fiber potted plants, and this is my chance to do it!
On June 9th, 2012, lisaaj added the following:

I received a Bluestone order in April 2012 (1 helleborus "bicolor mix", 2 pieris "Passion", 1 geranium "Orkney Cherry", 2 salvia "Plumosa", 2 mum "Matchsticks", and 1 hydrangea "Blue Bunny". They also included a free plant (I had a coupon for one), a cardinal flower, which I had actually come close to ordering, so it was perfect. All are thriving in my garden now. Received and planted 2 columbines "Songbird Cardinal" and 1 daylily "Raspberry Pixie" this week from the big sale, all great. The new larger size plants in coco pots seem much more likely to survive; with the 3packs, the cheaper price was offset by the tendency of one of them to not make it, at times. They still have terrific coupons and amazing end-of-season sales the last week of May and I think also at the end of their fall season.
Positive pollyk
(83 reviews)
On Jun 8, 2012, pollyk Hannibal, NY (Zone 6a) wrote:

I have been ordering from Bluestone for years and years. I have a very small nursery, so sometimes I order wholesale for the nursery, and sometimes retail just for my garden. I've always been a happy customer.

Recently I ordered from their 50% off sale. Received the plants in a timely fashion. 14 plants total. 2 of them were not looking well, the rest were great as always.

I kind of hesitated to contact them, as I've always had such great service, what's a little fluke? But I did. I sent them pictures of the two plants in question. I think it's only fair nowadays, with digital cameras and the internet to send a company pictures of any plants that are questionable the day you receive them.

The next day I heard back from Bluestone. They felt the plants had not been watered properly before shipping, and that is what I felt to. They said replacements were on their way. Apologies were given.

Two days later, and here comes the replacement. In excellent condition, along with some coupons for further purchases.

I like getting plants in good shape the first time. But mistakes happen. It's how a company handles their mistakes that means all to me. They could have argued, or offered credit only, but no, they shipped new plants at their shipping expense.

You can't ask for anything better.

I've always loved Bluestone, and I still do.

Positive smallville
(1 review)
On Jun 8, 2012, smallville Newton Highlands, MA wrote:

I placed an order before I was sure about my planting site, and in remorse, I cancelled it. No problem. They don't charge you until the plant materials are in the pipeline and they know they have it in stock.

I then went ahead and placed four more orders, and although they did not take the initiative to combine (though they might have done so if I asked), the price of shipping was modest, not like some fancy Connecticut place I can think of.

If something wasn't in stock, I didn't get charged and handed a backorder of uncertain future date.

The stock arrived looking wonderful, without the usual styrofoam peanuts, but just simple cardboard holders, and the plants themselves are in plantable coco fiber pots.

I did receive one hosta which turned out to have a different stick than the label taped to the pot. Turned out it was alphabetically just before the one I ordered (Ice Age Trail came to me, when I ordered Independence). I called and they are sending me the right one, saying that they hadn't seen Ice Age Trail in awhile, thought they didn't have it in stock, so I must have gotten the last one which I could just keep for free.

Anyway, I am happy with everything and with the way the people in the business treated me, every step of the way. I'll definitely choose them again.

Positive gardengeneral
(1 review)
On Jun 6, 2012, gardengeneral Wasco, CA wrote:

Plants and service are A+

Positive kschlub
(2 reviews)
On Jun 6, 2012, kschlub Miamisburg, OH wrote:

Posted on May 6, 2012, updated June 6, 2012
Let me start by saying the number of negative comments is unfair to this company. People should not be allowed to rate them just because they are unhappy with a change to the pricing structure.

My order arrived a week ago in great condition even after sitting in a UPS warehouse for the weekend. The plants were all healthy, and they are bigger than previous orders. I planted them right away, and a week later, they are looking great. I would not hesitate to order again, and will gladly pay more now for a plant that will thrive.


On June 6th, 2012, kschlub added the following:

I just received 24 plants ordered from Bluestone's spring sale. They look fantastic, and all but the sedum have roots growing through the pots. I have no doubt they will thrive! Can't wait to order some bulbs!
Positive dfulton
(3 reviews)
On Jun 2, 2012, dfulton Spokane, WA wrote:

Posted on September 23, 2008, updated June 2, 2012
My first order with Bluestone was for 5 shrubs and 9 groundcovers early this spring. The shrubs were small (4"-6"), but very healthy and in 4" pots. While Bluestone quite clearly states the size I guess in my poor feable brain a 4" pot is much larger. I was rather concerned that if I planted them in the ground would they make it through their first winter in my zone 5. But I don't think I'm going to have to worry at all. Those shrubs that I planted in late June have grown from 4-6" to over 3' tall each. I will definitely order from them again.


On June 2nd, 2012, dfulton added the following:

Update: really late getting to this , but 4 of the five shrubs died their first winter. All the same species all planted in same bed, soil and light. Think their root mass was too small. Would change this rating to neutral but since I wait so long I don't feel that would be fair. I haven't purchased from them since, but I'm not saying I wouldn't. Just more selective next time.
Positive SunshineMaura
(1 review)
On Jun 2, 2012, SunshineMaura Strasburg, CO wrote:

Well I ordered from Bluestone for the first time about two months ago. I originally ordered four plants and decided I wanted to add one more last minute (five days later). So I called to see if I could and they told me my order had been processed but they would be happy to add my desired plant. I was a lil nervous that my order would be incorrect or be pushed back due to my addition but I was pleasantly surprised when the order arrived less then a week later correct and packed very nicely. As it said in other reviews the plants were pretty small (but for me part of the enjoyment will be helping them to grow)... unfortunately two did not make it. So I called Bluestone to get them replaced and they were out of the one I had originally ordered till fall. So I really wanted to get it planted asap so I accepted a different kind of Clematis instead. This time the two replacement plants were not packed well and the post office obviously miss handled it cause there was no dirt in either pot and the plants arrived dead. Sooooo I called again kind of ready to give up but wanting to let them know my disappointment. Bluestones customer service is EXCEPTIONAL! Even with the let downs I will order from them based on the type of customer service they provide (polite understanding and timely) The truth is there is always a chance of mishandling especially when you are ordering a plant from across the country but Bluestone stayed true to there guarantee and made me feel they were happy to do it. Some of the other places I have ordered from made me feel like an inconvenience if I asked any questions even during my purchase. These other companies have made it even more difficult to feel confident that if there is an issue with the order that it will be handled in a customer service orientated manner. Even if the plants arrive more mature I prefer enjoying every part of my gardening experience (even purchasing)! I will definitely continue to use Bluestone and look forward to receiving the original clematis I ordered in the fall! There is no substitute for great service and feeling like a valued customer Thank You Bluestone!

Positive NHBabs
(6 reviews)
On Jun 2, 2012, NHBabs Concord, NH wrote:

Posted on June 3, 2011, updated June 2, 2012
My recent order from Bluestone arrived with all but one of what I ordered, their typical small and healthy appearing plants. (The other is out of stock and I will cancel as I don't want this plant in the fall.) I always open a box from Bluestone with trepidation, knowing that I will have to spend an hour or more dealing with packing peanuts, trying to tease them from the plants without causing damage, usually damaging at least one beyond retrieval. I have to unpack inside as outdoors the peanuts would be distributed hither and yon by the wind, and the recycling or returning is a hassle. So it is with joy that I read the reply from Bluestone's customer rep that they are changing their packing system, which has always been the worst of any of the several plant nurseries I order from.


On June 2nd, 2012, NHBabs added the following:

Ordered twice from Bluestone this spring. My first order has arrived, and the plants looks happy and healthy, far larger than their previous small 3-packs. The issues they had last fall (when I received one plant from them) as they changed their growing pots have been resolved with a combination of new soil and different shipping style. It only took me a few minutes to unpack my boxes, the plants all looked great, and only a tiny amount of plastic. Last fall I trimmed the top of the coir pot to soil line and then planted it, and I'll do the same this year. The coir will disintegrate over time, adding organics to the bed, and is loose enough for roots to grow through without being pinched, so I am pleased with the whole new system. Great service, healthy plants.
Positive roseydew3
(7 reviews)
On Jun 1, 2012, roseydew3 West Jefferson, OH wrote:

Posted on May 30, 2009, updated June 1, 2012
Excellent Excellent Excellent!!! Two shipments of plants arrived and I could have not asked for better packing, healthier plants and service. One small shipment and one for almost $200.00 both arrived in near perfect condition, some perennials blooming, healthy roots on everything! I would recommend this company 100%.


On June 1st, 2012, roseydew3 added the following:

Just want to say that I ordered from the spring sale and 27 individually packed plants in 2 boxes arrived at my house in perfect order. Growing, green, lush, with damp soil still in the pots. I do have to say I love the new pots. Excellent choice for growing and shipping it seems. The prices have gone up but so has the size of the plants which for me is a good thing. No digging through "peanuts" to find plants is a plus. I will continue to do business Bluestone Perennials.

« Previous Page 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | ... 31 Next »


We recommend Firefox
Overwhelmed? There's a lot to see here. Try starting at our homepage.

[ Home | About | Advertise | Media Kit | Mission | Featured Companies | Submit an Article | Terms of Use | Tour | Rules | Privacy Policy | Contact Us ]

Back to the top

Copyright © 2000-2014 Dave's Garden, an Internet Brands company. All Rights Reserved.
 

Hope for America