Photo by Melody

Comments regarding Wayside Gardens

Click here to return to Wayside Gardens's listing.

You are viewing only positive comments

  Feedback History and Summary  
311 positives
128 neutrals
378 negatives


Page 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | ... 8 Next »

Positive brianaucuba
(15 reviews)
On Nov 2, 2015, brianaucuba PEQUEA, PA (Zone 6b) wrote:

Posted on October 22, 2015, updated November 2, 2015
Just received first shipment of my order. Very nice starter plant of Illicium \'Florida Sunshine\' packed with great care.j

On November 2nd, 2015, brianaucuba added the following:

Just received second half of my order -- two very nice Sarcococca cultivars. They arrived in great shape because of good packing. It has been a while since I ordered from Wayside because of my budget. I am glad I ordered again from "an old friend." My experience has been totally positive.
Positive Glomill
(2 reviews)
On Sep 13, 2015, Glomill TACONIC, CT wrote:

Posted on September 11, 2015, updated September 13, 2015
Posted on September 8, 2015, updated September 11, 2015
I called this morning to say that a newly purchased Lady Gardener Rose which had never really emerged from its dormancy was now done-I babied it all summer and even though the other two are beautiful in the same area-Not this one.
I was informed that the growing season was closed -therefore- No replacement.
It seems weird that they are still selling plants and sending out specials if the growing season is closed.
So for the price of one rose bush Wayside Gardens has lost a long time and frequent customer-
There are many other responsible growers who have extensive varieties and responsive customer relationships.

On September 11th, 2015, Glomill added the following:

So- now i received a lecture!

Subject: RE: Sales Order Number-SO1437189
Date: Fri, 11 Sep 2015 14:16:35 -0400

So-what you are saying is that the next time someone orders from you-instead of trying to get a plant to grow-we should immediately call and say that we want another one to replace it-
That is counter productive but very instructive- I will be sure to report this to all of my friends and to the Dave network.
\"Do not be honest and wait for a plant to thrive- -Just immediately call for a new one!\"
Great policy!
I am no longer a customer.
Subject: RE: Sales Order Number-SO1437189
Date: Fri, 11 Sep 2015 18:06:42 +0000

Dear Gloria,

I am sorry to learn the Lady Gardner rose did not perform as expected in your garden. Our records indicate the order was delivered on 5/29/15 via UPS ground. Our horticulturist do feel that you would be able to tell if a plant is going to establish within 6 to 8 weeks of planting. If the plant does not establish for you and form new growth for you during the spring growing season, our horticulturist are always happy to offer advice on any of the plants you received. We do want our customers to be completely satisfied with their purchase, therefore if a plant fails to establish we do ask that you please let us know as soon as possible within the guarantee period so that the proper adjustment can made at that time. In addition, in some cases if we are notified within the guarantee period we are able to notate the order so that the guarantee can be extended longer for the plants in question. Since we did not receive any notification on the order the initial guarantee expired on 6/30/15 and the extended guarantee expired on 8/31/15. Unfortunately, due to the expired guarantee an adjustment could not be made on this order.

The offers you are receiving at this time would be for plants that can be ordered for fall planting. A lot of plants can be shipped and planted during the fall season once the weather begins to cool down. These plants can survive the winter if they receive the recommended care and are provided winter protection such as mulching or being moved to a protected area. If you order any plants for fall planting, these plants would be guaranteed until 6/30/2016, provided they received the recommended care.

Our guarantee states as follows:

We guarantee all Park Seed products to be high quality, true to type, shipped properly, and to perform as advertised. If your plant has received our recommended care and doesn\'t perform to your satisfaction, notify us and we will replace it free of charge or provide the cost of the product as credit toward a future purchase.
If any product was damaged in shipping, please contact us immediately.
To ensure that each living product has adequate opportunity to perform, we\'ve established the following guidelines for reporting other problems:
Annual plants: contact us within 14 days of receiving your plants
Gift plants: contact us within 30 days of receipt
Seed: contact us by the end of the growing season, which is:
For Spring seeds, June 30th
For Fall seeds, December 31st
Roses, bulbs, perennials, trees, and shrubs:
For plants received in Spring, contact us by June 30th of the year received
For plants received in Fall, contact us by June 30th of the year after receipt
Please understand that we cannot accept responsibility for the results of extreme weather, neglect, unforeseeable acts of nature, or ignoring our hardiness zone recommendation.
Non-Plant Products. Your complete satisfaction is guaranteed with every product. If you are not fully satisfied with your purchase, please follow the guidelines below and we will furnish a replacement or merchandise credit:
Living Gifts: contact us within 30 days of receipt
Tools and gardening accessories: within the 90 days, please contact Park Seed Returns Department at 1-800-845-1124 for RMA.
Again, we apologize for any inconvenience. If you have any more questions or concerns, please do not hesitate to contact us at 1-800-845-1124.

Chandra Moore
Retail Call Center Supervisor
Parkseed, Wayside Gardens, Jackson and Perkins
(864) 223-8555 ext. 3109

From: Gloria Miller []
Sent: Thursday, September 10, 2015 7:57 PM
To: Chandra Moore
Subject: Sales Order Number-SO1437189

Dear Chandra M-
Thank You for responding to my irritation with your phone Rep-
I ordered three roses at the beginning of the summer-
Two of them emerged from dormancy immediately-
The Lady Gardener took well into late July to sprout leaves from just a few canes. The others did not.
Each week as the others seemed to be on super charge, The Lady Gardener just seemed to fail-cane by cane. I kept expecting it to respond eventually just as the other two but it did not and this week it just gave up. The others are gorgeous and all planted close by with the same care and attention .

When I called the other day, the phone rep said it was too late to replace it and that I should have called sooner, and perhaps I should have, but I thought that I could get it to grow.
I get offers from your company everyday so apparently you still believe that the plants you are selling will survive the winter- If I buy from you now does that mean in the spring if it is dead that you do not stand behind your product?
I feel sad to have to write negative comments-That is not my style-especially with plant companies.
Thank You for listening-
On September 13th, 2015, Glomill changed the rating from negative to positive and added the following:

This was resolved-Thank You-

Sales Order Number-SO1437189
Chandra Moore ( Add to contacts 9/11/15 Keep this message at the top of your inbox
To: Gloria Miller
Dear Gloria,

First of all, I would like to apologize for any inconvenience you have experienced with the order. Wayside Gardens prides itself on delivering top quality products and service in a timely manner. Our goal is to meet and exceed the expectations of every customer. Unfortunately, it appears in this case our goal was not achieved on this order.

However, as a customer courtesy we have reviewed your order and have requested an adjustment be made on your account at this time for the Lady Gardner rose. Unfortunately, the Lady Gardner rose is unavailable at this time for a replacement to be issued. Therefore, we have issued you a merchandise credit on the order for the amount of $20.27. The merchandise credit number is CD110048Z21E and can be redeemed on a future order of your choice.

Again, we deeply apologize for any inconvenience and thank you for your patience in this matter. We hope you will consider allowing Wayside Gardens to provide your gardening needs again in the future. If you have any questions or concerns, please do not hesitate to contact us.


Chandra Moore
Retail Call Center Supervisor
Parkseed, Wayside Gardens, Jackson and Perkins
(864) 223-8555 ext. 3109
On Sep 13, 2015, Wayside Gardens responded with:

"On Sep 10, 2015 11:22 AM, Wayside Gardens responded with:

I am sorry to hear you are dissatisfied with our service and that your Lady Gardener rose failed to grow in your garden. Please email me your order number or complete billing address (including zip code), and any other pertinent information to assist you. We at Wayside Gardens would like to make your experience better. I would like to review your account so that I may bring a better resolution and/or understanding to your issue.

Chandra M
Jackson and Perkins Sale Associate


Positive flowermaiden2
(10 reviews)
On May 21, 2015, flowermaiden2 Saint Maries, ID wrote:

Posted on June 4, 2013, updated May 21, 2015
I ordered three delphiniums and one other plant from Wayside Gardens this year. They did send an e-mail confirmation when the order was shipped, but it took eight full days before it finally arrived. In the e-mail, it said UPS when they really meant USPS, a mistake. I was waiting for the familiar brown United Parcel Service truck to bring it by. Instead, I got a notice in our mailbox to pick it up at the Post Office. Either way, it finally arrived.

But, when I opened the box, the central (main) stems of all three delphiniums were cracked or broken, and the lower leaves were yellow. There was no support provided to stabilize these taller plants and prevent breakage. The other plant, which is short and squatty, is fine.

I called customer service and they referred me to one of their horticulturists. He was very polite and he did put in a note for them to credit me for the price of the delphiniums on another order of my choice, and there is no expiration date on the credit, so I can use it in the Fall. I was given a reference number for that purpose.

They couldn\'t replace the delphiniums because they were sold out.

That\'s fine, as long as they honor the credit when I get ready to use it.

The horticulturist also advised me to clip off the broken stems and yellow leaves, and to go ahead and plant the delphiniums anyway, as he thought there was a good chance they would recover.

I did, and one of them is starting to put on some new growth, but I\'m still waiting on the other two to do anything.

It\'s a shame, because these had been nice green, healthy plants -- the upper leaves on the broken stems still looked nice. Now they\'ve been set back so far that it might take our entire short growing season for them to progress to where they previously had been. I had my heart set on seeing lovely blue flowers this year on tall, stately stalks.

In the future, I suggest these folks pack their plants more securely and when they confirm the shipping, to get the carrier right.

This is much, much better than the last experience I had with Wayside Gardens, so I\'m giving them a positive rating, because they were polite and helpful this time, and didn\'t ignore my problem.

On May 21st, 2015, flowermaiden2 added the following:

This year's order arrived in much better condition.

As per my previous comment, the horticulturalist I spoke with the last time I ordered delphiniums advised me to go ahead and plant them in spite of broken stems and leaves. I did, and while it took another year or so, they did come back and have bloomed. They're still going strong, two years later, two of them already have flower buds.

The delphiniums with this year's order look much better. I also ordered a yellow Baptista, and got a nice green plant with some size to it, and two Knophia (Red-Hot Poker or Torch Lily). One is huge and the other not so large, but still has several leaves on it.

Everything should do well. I'm keeping the positive rating for Wayside this year.

Positive oliviass
(1 review)
On Apr 22, 2015, oliviass Nashville, TN wrote:

Posted on April 20, 2015, updated April 22, 2015
This has more to do with customer service at the moment as I haven\'t gotten my plants (though from reading these comments I\'m not sure that I will). I have reached out to them several times regarding shipping and tracking see if I could confirm that they are actually preparing to send them. My card has not been charged yet for my plants and I\'m just wanting to make sure that I can properly allocate my funds in my checkbook. Every time I call the service line, I end up with an answering machine on which I have to leave a message that never gets returned. I\'ve sent an email almost 48 hours ago and have not received any response besides an automated one. Hoping I can redeem my view of this company, but from what it seems, they focus on appearances and not customer service.

On April 22nd, 2015, oliviass changed the rating from negative to positive and added the following:

Ms. Davenport contacted me very promptly to resolve the issues I had. Looking forward to getting my plants and appreciate the quick resolution very much.
On Apr 22, 2015, Wayside Gardens responded with:

"On Apr 21, 2015 11:01 AM, Wayside Gardens responded with:

I would like to assist in bringing a solution to your issues. Please email me your name, address, and order number so that I may help you with this situation.

Angela D
Wayside Gardens Sale Associate

Positive srvadt
(5 reviews)
On Oct 11, 2014, srvadt Smyrna, GA wrote:

Ordered one Mountain Laurel from Wayside Gardens. It came in about 1-2 weeks, and was very healthy looking. It's in the ground now and I guess the rest is up to me. I manage to kill everything. :( No problems with WG based on my limited experience.

Positive Flowers4Seasons
(2 reviews)
On Jun 5, 2014, Flowers4Seasons wrote:

I've been ordering from Wayside Gardens for ten years and I have only had good experiences. The plants have arrived healthy and well packed. In a few rare instances, the plants did not survive, and replacements were sent without a hassle.

Their prices are higher than some other mailorder plant suppliers, but I feel the price is worth it for the quality I've received. Believe me, I have been burned by other mail order companies.

On Jun 5, 2014, Wayside Gardens responded with:

"On Sep 29, 2014 10:07 AM, Wayside Gardens responded with:

We appreciate you taking the time to let us know how pleased you have been with your orders and services received. Thank you! Your opinion is valued and we, of course, always welcome feedback. It's customers like you who act as a reminder of why we do what we do and the importance of supplying only top quality products as well as to offer the best service possible. Again, thank you for sharing your thoughts!

Angela D
Wayside Gardens Sale Associate"

Positive elizabethbaxley
(1 review)
On Aug 11, 2013, elizabethbaxley Middleburg, FL wrote:

Posted on August 5, 2013, updated August 11, 2013
ordered tree in march 2013. didn't get it. they cashed check. called three times long distance over a four month period. wouldn't let me talk to owner or manager. wouldn't send tree from new catalog. said three times, check in the mail $74.00. no check no tree. am tired of calling and getting the same person and not getting any results. always before, great plants. packed right. a real dissapointment not to be able to order from them again.

On August 11th, 2013, elizabethbaxley changed the rating from negative to positive and added the following:

Positive Schwager
(4 reviews)
On May 29, 2013, Schwager Pueblo, CO wrote:

Ordered from Wayside despite the reviews here. They had a couple of things I couldn't find anywhere else. Plants were small but healthy and are doing well.

Positive clantonnaomi
(9 reviews)
On Oct 4, 2012, clantonnaomi Iredell, TX wrote:

Posted on October 2, 2012, updated October 4, 2012
I have ordered from Wayside for years and for the most part have been pleased with their service; however, I ordered a Baptisia Decadence from them and received it a week ago. It was just a brown stick. I called them and told them I did not want to pay $14.95 for a twig and they said they would replace it. On 9/24/12 they sent me another one and it was worse than the first one. I called them again and said I was not paying $14.95 for two brown sticks. She said they would give me a merchandise credit but that I could not use it until the next day-10/02/12 because the woman that approves this had gone home. Well - I tried to use it today and I could not because the same lady had gone home and the computer said the number of the certificate was not valid. At the moment I am giving them a neutral rating because I am calling them tomorrow-10/3/12-and see if they will honor the merchandise credit they gave me. If not, they will positively get a negative rating.

On October 4th, 2012, clantonnaomi changed the rating from neutral to positive and added the following:

I finally got in touch with somebody at Wayside that knew something and they finally got the merchandise credit approved. So, theoretically, they are applying it to another to another purchase. Time will tell.
(2 reviews)
On May 22, 2012, OUTSTANDING Saint Louis, MO (Zone 6b) wrote:


Positive cooleybufo
(9 reviews)
On Apr 22, 2012, cooleybufo Bakersfield, CA (Zone 8b) wrote:

Posted on January 5, 2012, updated April 22, 2012
I had some trouble with a 'groupon' so I called Wayside's customer service. They took my order and said that it would be about an hour before they could check on the groupon and would call me back. 45 minutes later I received their call telling me that they had applied the coupon. Fast, Friendly. I will try to remember to come back and report on the plants when they arrive.

On April 22nd, 2012, cooleybufo added the following:

The plants arrived on time and in great condition, well rooted and undamaged. They have since grown well.
Positive morningloree
(12 reviews)
On Apr 19, 2012, morningloree Heathrow, FL wrote:

I ordered the Hartlage Wine spice bush, Daphne Odorata Maejin, and 2 Weigelias. The plants were packed well, of nice size, and arrived 2 days after my shipping notice. I was very happily surprised. The Weigelias had blooms and some flowers. Packed with invoice and instructions on care. I hope my future orders are as consistent quality and shipping.

Positive Sandwichkatexan
(11 reviews)
On Dec 6, 2011, Sandwichkatexan Copperas Cove, TX wrote:

The Arbeqina olive I had ordered two years ago is now a 12 foot tall shrub . This is my only experience with them but it has been a positive one . Arrived well packaged potted healthy and green .

Positive dgrhosta
(3 reviews)
On Nov 11, 2011, dgrhosta Marietta, GA wrote:

I live in marietta Ga. and i was looking for the Edgeworthia "red Dragon' for it's fragrance and Wayside gardens seemed to be the only one that I could find that carried them . Very hesitant to buy because of the reveues on them but I did anyway. In about a week the plants came and i opened the box i front of the mail man and he stated that someone sent me dead plants. I emed. went in and called wayside to inform them of my displeasure about NO water and 2 sticks in a box. The lady that i spoke with was very friendly and very supportive about my concern and informed me that they would replace these plant right away. about a week the box came in and low and behold the plants were alive pretty good shape but NO water again but very good plants. I have since planted the two and i'm pleased not only with the plants( LITTLE HIGH) but also the service and i called wayside to state just that and that i would certainly be a customer again. Don't know why plants had no water both times unless weight issues.,but i will be using them in the future!!!

Positive rwwynne
(1 review)
On Oct 21, 2011, rwwynne Portland, ME wrote:

I ordered three, four inch potted plants from Wayside. Shipping was very quick, when I went to inspect the plants I found 2 of the 3 to be in good condition while one of my trumpet vines snapped at the top due to improper staking. I called customer service and they were happy to help with a replacement, no questions asked.

Positive LoveForests
(3 reviews)
On Aug 24, 2011, LoveForests FU
United States (Zone 9b) wrote:

First of all... getting plants through mail should be a blessing!
If all nurseries stopped shipping plants through mail you all would be PISSED!
Second.... once the plants arrive at your house and are still green and you all put them into the ground, the nursery that shipped it to you is 'not' responsible for those plants. They are not responsible for the type of soil you have, the temperatures you have, the frequency of water, the constant direct sun you have those plants in.

Positive sunsign5
(21 reviews)
On May 25, 2011, sunsign5 Ipswich, MA wrote:

I received a large bare root rose bush. Well packed with good planting instructions. Already broken dormancy with huge green buddings. Very pleased with my purchase.

Positive gardenchik
(3 reviews)
On May 1, 2011, gardenchik Robbinsville, NJ (Zone 6b) wrote:

After reading all the negative feedbacks about Wayside Gardens, I was a bit nervous about the quality of an order I placed. To my pleasant surprise, the plants were packaged very well and they were in great condition. The plants are in the ground now and they seem to be doing well.

Positive sandgarden
(11 reviews)
On Mar 17, 2011, sandgarden Millsboro, DE wrote:

I just received a rose bush, two potentilla shrubs and a silver fleece vine and the size and health of the plants were excellent. The plants were packaged beautifully and are as healthy as any I can buy at a local nursery. I have absolutely no complaints and am e-mailing the company with my compliments.


Positive veryblessed
(19 reviews)
On Oct 4, 2010, veryblessed Morehead, KY wrote:

Posted on March 26, 2008, updated October 4, 2010
I have ordered from Parks both as a wholesale and retail customer for years. As far as shipping and germination I really dont have a problem, I do however think there are cheaper sources of seed out there. I guess if I had a complaint it would be the foil seed packets. They seem to create a static, and it is very difficult to get the seeds out especially if you want to sow 1/2 now and 1/2 later.

On March 26th, 2008, veryblessed added the following:

Sorry, This was for Parks not Wayside...But they are one in the same anyway. I did just receive some pretty expensive plants from Wayside. For the price I think there are better mail order choices out there as well, many in the Watchdog Top 30. The plants seem to be OK, one or two are still dormant, so we will see.
On October 4th, 2010, veryblessed added the following:

Just received 3 Leucanthemum 'Banana Cream'. These were beautiful healthy plants, they were packaged well and shipped promptly.
Positive detroitspeed
(4 reviews)
On May 31, 2010, detroitspeed Detroit, MI (Zone 5b) wrote:

I looked all over for a Kerria Japonica shrub and Wayside was the only company I had heard of that had it. I am so pleased with my purchase! The plant arrived in great condition, very well packed in sturdy cardboard, and best of all the bush is about 3' (yes, that's feet, not inches) tall. I can put it straight into the garden instead of nursing it in a pot for a year as you have to with the usual tiny offerings. Less than $20 for a large shrub that is pretty hard to find is a great deal in my opinion. The $10 shipping was well worth it too considering the size and weight of the plant/pot.

Positive GrammyVW
(1 review)
On May 7, 2010, GrammyVW Rumford, RI wrote:

Wayside Gardens has been my favorite mail order company for plants for many years. They haven't always been perfect, but they have replaced any plant that did not satisfy me. My garden is filled with their bare root roses. More than twelve years ago I visited their store and bought a wonderful pruning saw that I still use.

Positive flygflowers
(2 reviews)
On May 4, 2010, flygflowers Hudson, FL wrote:

I ordered a Butterfly Bush "Miss Ruby" when it was on sale
and no shipping charges except $2.00. I received the bush today via UPS. I was very happy with its size and it looks very healthy. It was packed really well to prevent damage.
I would buy from this company again.

Positive benjaminwolf
(1 review)
On Apr 29, 2010, benjaminwolf Tulsa, OK wrote:

I received the plants I ordered from Wayside Gardens in several shipments. I am very pleased! After seeing some negative comments I was worried, but now I can't understand why people had complaints about this service. The plants were healthy and packed very well. Before I received my shipment I didn't really understand what size of pot or container I could expect--but after checking and then getting my shipment, I am really satisfied. Yes, I still buy at the local landscape and plant business, but I enjoy the extra diversity of Wayside. Three cheers!

Positive pgt
(5 reviews)
On Apr 13, 2010, pgt Chalfont, PA (Zone 6b) wrote:

Posted on May 12, 2009, updated April 13, 2010
I was nervous ordering from Wayside b/c of all the negative comments. But, I have to say that I was extremely pleased with my experience. I ordered 3 Origanum rotundifolium "Kent Beauty", and they were packaged extremely well (they were packed by #26 if that makes a difference), and arrived in beautiful shape, and they arrived in the week that Wayside said that they would. I will try them again in the future. Very very happy.

On April 13th, 2010, pgt added the following:

It's April, 2010 now. And my Kent Beauties did great last year. They bloomed beautifully and were very healthy. And, they are back up, and looking great this spring! I would definitely order from Wayside again.
Positive dhouli
(1 review)
On Apr 13, 2010, dhouli Greer, SC wrote:

I have an entire garden ordered from Wayside gardens. Plants are healthy well packed and sent at the proper planting time. Twice in the last 10 years I complained that some of the plants did not do well. I was quickly sent replacements.

Positive LMPN
(1 review)
On Mar 27, 2010, LMPN Mount Laurel, NJ wrote:

The oakleaf hydrangeas that I planted last fall did not show any signs of spring growth, so I contacted them. To my satisfaction, the company replied promptly, advising me to do a "scratch test" to check for green near the crown. (2 out of 3 passed the test). I'm waiting a few more weeks to see whether the shrubs actually bud, but my initial interactions with their customer service have been positive.

Positive azkatn
(1 review)
On Oct 22, 2009, azkatn Glendale, AZ wrote:

I ordered 3 sunshine blue blueberry plants from Wayside Gardens.
I did pay for expedited shipping as I am in a very hot climate and
did not want the plants to be traveling too long.

My blueberries arrived as scheduled. They are healthy, full, very
nice plants and are doing quite well under grow lights at present.
I will plant them in an outdoor container next month when it cools
off a bit more. I was very pleased and surprised at the size as they are about 12 inches taller than the 4 inch pot and have several branches each. So with the pot they are 16 inches, and these are 2 year old plants.

Thank you Wayside Gardens!

Positive nford
(2 reviews)
On Sep 16, 2009, nford Hot Springs Village, AR (Zone 7b) wrote:

I've previously placed two orders in 2009 with Wayside and all the plants in both orders are doing nicely, despite problems with local critters. (A rabbit ate most of one Scabiosa, but it has rebounded.)

I'm awaiting the Fall shipment of another order -- a hydrangea and 3 more helleborus.

The only thing that keeps me from ordering more from Wayside is their high s&h, which is usually (for me) about a third of the total product prices. This appears to be because Wayside charges s&h by the # of plants while others (like Spring Hill) charge by the order total. I had one order at Wayside where the products came to $26 and the s&h was $13.50.

I didn't place one recent order because on a $40 order, the s&h was going to be nearly $20

Nevertheless, I don't have any complaints with the plants so far.

Positive PamelaQ
(22 reviews)
On Jun 15, 2009, PamelaQ Navarre, FL (Zone 8b) wrote:

I ordered Rose Brilliant Veranda® and it arrived in a timely manner. I received a bareroot rose of excellent size that had new shoots and a very good root system. It was still moist wrapped loosely in plastic. There were no broken branches. So I was very pleased with this order. I would order roses again from 'Wayside Gardens'.

Positive bassein33
(4 reviews)
On Jun 8, 2009, bassein33 Marlborough, MA (Zone 6a) wrote:

I ordered 4 shrub roses and 2 old English style climbing roses from Wayside Gardens in April or May 2009. They arrived promptly & in great condition. They were of very decent (bare root) size as well as cane size. I was unable to plant them within the recommended time frame so I left them in the plastic bag for about a week (longer than recommended). Then, I planted the shrub roses but could not plant the climbers yet, so they stayed in the bag another week... then in a tub of water an additional week or so... far longer than their recommendation. (I know, neglect to start! We just moved into a new house & lots of prep work was needed.) When I did get to them, they were vigorous and started leafing out immediately...even while in the tub of water! Same with the 4 shrub roses I planted too! It's a great start, even with a not-so-ideal start. I would give them a shot again. This was my 1st order with them.

Positive JiminRingoes
(18 reviews)
On Jun 7, 2009, JiminRingoes Ringoes, NJ wrote:

I don't have much experience with Wayside, but two weeks ago I ordered three Euphorbia "Rudolph" and three Rhorodendron yakushimanum 'Yaku Princess' at very good sale prices. The plants arrived quickly and were large and healthy. I received excellent value on this order.

Positive paulrichjr
(6 reviews)
On Jun 7, 2009, paulrichjr Savannah, TN wrote:

I ordered some Lo & Behold Blue Chip butterly bushes and they were packaged good and arrived in good shape. All but one appeared to be in very good shape and even that one wasn't bad....just not as good as the other 6. I am surprised by all of the negative comments here about this company because I have never had a problem with them. The only problem that I could see was the shipment was sent so that it sat in a warehouse over the weekend and even on Memorial Day so I was a little surprised that they didn't show any wear from this. I would have preferred that they delayed their shipping so that it wouldn't have had to sat there that long but they did fine so why complain. Wayside was the only company that I could find that was even reasonable for this new plant and I am overall happy with my order.

Positive thegladiator
(6 reviews)
On May 20, 2009, thegladiator Pottstown, PA (Zone 6b) wrote:

On 3/18/09 I ordered a Burgundy Iceberg Rose bush from them and on 3/31/09 the status said shipping soon. I don't recall when I got the bare root plant but the packing slip that was in the box says it was shipped on 3/23/09. I planted it and it has taken off and been growing nicely. I will try this company again if I find something else I like in the future. This was definitive a positive experience since the rose bush was a present for my wife. I would recommend this company to my friends and family.

Positive roseydew3
(7 reviews)
On May 19, 2009, roseydew3 West Jefferson, OH wrote:

Received 6 healthy grafted roses with very large roots and 3 quite large potted perennials(2 w/blooms). My order was shipped in 2 separate shipments, packaged wonderfully, as good as, or better than some other mail order nurseries. Nothing but praises for Wayside!

Positive flowerchild67
(4 reviews)
On May 2, 2009, flowerchild67 Athens, TX wrote:

I have been ordering from this co for many, many years. Last spring, I tried to get my C Card credited because an item I ordered was not available. It took several calls but finally got the credit. This spring I ordered one item only because I wanted to see how it would go. The plant arrived on schedule and in very good condition. Maybe they have cleaned up their act from what I have read on these posts. I hope so because they have a special collection of plants.

(4 reviews)
On Apr 18, 2009, SNAKEBARK San Francisco, CA wrote:

I hadn't ordered from Wayside for a few years (although I have been a long time customer), and I also had read many of the negative reviews in the Garden Watchdog. This month (April, 2009) I ordered (through the website) a dozen plants- six lonicera and six viburnum. The e-mail correspondence I had with the company was very prompt and very satisfactory. My order was delivered in two weeks, and I am happy to report that all of the plants were very healthy and robust. After this recent experience, I plan to order from Wayside again, probably in a few weeks.

Positive kattrox
(20 reviews)
On Mar 27, 2009, kattrox Floyds Knobs, IN (Zone 6b) wrote:

Received my order today. Siberian iris were in perfect condition and well packed. I have ordered from Wayside in the past and have not had any trouble but I'm keeping my fingers crossed!

Positive flowerfantasy
(10 reviews)
On Nov 14, 2008, flowerfantasy Washington, IN (Zone 6a) wrote:

Ordered and recieved my plants in a very timely manner.
The Plants were in good health and in pots as stated they would be. Have placed another order with them so shall see if it arrives in timely manner as the first one did, and is in as good as shape as the first.

On November 20th, 2008, flowerfantasy added the following:

Just recieved my second order from Wayside Gardens. It was for some lily bulbs and they were very big bulbs and healthy. Just have to say no problems here so far.

Page 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | ... 8 Next »

Overwhelmed? There's a lot to see here. Try starting at our homepage.

[ Home | About | Advertise | Media Kit | Mission | Featured Companies | Terms of Use | Tour | Rules | Privacy Policy | Cookie Policy | Contact Us ]

Back to the top

Copyright © 2000-2015 Dave's Garden, an Internet Brands company. All Rights Reserved.

Hope for America