Photo by Melody
Calling all "judges" for the annual DG County Fair! Vote for your favorites here!

Comments regarding High Country Roses

Click here to return to High Country Roses's listing.

  Feedback History and Summary  
91 positives
7 neutrals
1 negative

Comments:

« Previous Page 1 | 2 | 3 Next »

RatingAuthorContent
Positive rogg11
(1 review)
On May 14, 2010, rogg11 El Sobrante, CA wrote:

I give High Country roses my highest recommendation and I will definitely be ordering from them again. I ordered three roses Darwin's enigma, Charles de Mills and Frances Lester. When I called HCR, the staff was able to tell me approximately when they would arrive. The plants were at my house precisely on Wednesday just as HCR said they would be.
The plants were in very good shape, soil in the containers was moist and leaves and buds were well hydrated. They went in ground within two days.
The plants are now thriving in my backyard-I am very pleased with the new addition to my Garden ...Thank you Very Much High Country Roses. Fred Andres, Northern California

Positive dwc47
(14 reviews)
On May 6, 2010, dwc47 Chattanooga, TN (Zone 7b) wrote:

I only ordered one rose, but it was healthy and well-rooted. Packing was good, and shipment took place on the promised date. Add them to your list for rose sources.

Positive aimeej
(10 reviews)
On Mar 1, 2010, aimeej Albuquerque, NM wrote:

Every rose I have received from High Country Roses has been large, well rooted and very healthy. I would recommend them to anyone and everyone.

Positive cattjovi
(15 reviews)
On Oct 7, 2009, cattjovi Richmond Hill, GA wrote:

Just received my first order from High Country Roses and it won't be my last. Largest bands ever. So impress with this company. Great roses and the packing of the roses was top notch. Highly recommend this company.
Arlene

Positive davis1676
(20 reviews)
On Oct 3, 2009, davis1676 Disputanta, VA (Zone 7a) wrote:

I received 11 large & healthy roses from High Country Roses. They were packaged well, arrived in a timely manner & the company has been very helpful to deal with. I look forward to buying more roses from them next year!

Neutral kentstar
(39 reviews)
On May 27, 2009, kentstar Ravenna, OH (Zone 5b) wrote:

I wanted to try High Country Roses, because I needed very cold hardy plants and because of all the positive feedback. I ordered Ramblin' Red and Iceberg. Both were received ok but they looked wilty and drooping. Iceberg I gave to my neighbor. Maybe she can get it to do better. Ramblin' Red I went ahead and planted as soon as I got it and it never has gotten better. It is going downhill, yellow leaves (the ones that haven't fallen off) and still very small no growth at all. I am not very pleased. I had contacted them through email and haven't heard anything yet. I hope this post reaches them then. I have hopes that somehow RR will pick back up but I have my doubts. I don't know if I will be back. I'll have to wait and see if they contact me about RR rose or if the rose picks back up. More later...


On May 30th, 2009, kentstar changed the rating from neutral to negative and added the following:

The company did call in response to my email, and said that they sent an email themselves, and were surprised that I didn't receive their email. Basically they said that I shouldn't have planted it right away and it is probably in transplant shock. So basically, they say it's my fault. That may or may not be, but no offer to refund or replace was ever made! I was told to give it 3 to 4 weeks and see if it improves. So far it is STILL going downhill! I have hope still, but... If it doesn't improve in 3 to 4 weeks I probably won't order there again, my fault or no. If someone takes the time to email you AND talk on the phone, you should do what you can to rectify the situation and keep your customers. Now, if I do call in 4 weeks with a dead rose, what then? I must have done something wrong to kill the rose. Oh well, live and learn I guess.
On August 15th, 2009, kentstar changed the rating from negative to neutral and added the following:

Sorry I took so long to respond. I don't get on too often. I will change the rating to neutral, because of two things. I did get the refund, thankyou, and a lot of it was probably my fault anyways. I should have let the rose rest upon arrival for a few days. I bought it late in the season, and was in a hurry to get it in the ground to develop a root system.
However, even after a month and a half to two months, the rose never recovered and just went downhill. It is dead now, unfortunately. This experience taught me one thing, get the rose in the ground earlier in the season, and after having some time to adjust.
On May 27, 2009, High Country Roses responded with:

"On May 31, 2009 8:20 AM, High Country Roses responded with:

We try very hard to ensure our customers' satisfaction and want your experience with our company to be a positive one. We also hope that the rose will thrive after it is better established in the ground.
Since you are having trouble with it, we will issue a refund for the rose to your credit card on Monday, but hope that you will still give the rose a few weeks to take off and grow.
From what you described on the phone, you received the rose and planted it right away, while our planting instructions recommend that you wait a couple of days to allow the rose to acclimatize. Coming out of our greenhouse and being in a shipping box for 3 days, the leaves are tender and can be damaged by sun and wind if the plant is not gradually hardened off.
That is why we felt that the rose suffered some transplant shock and encouraged you to give it some time to adjust. We hope that it will soon begin to grow vigorously for you and become a valuable addition to your garden.
Sincerely,
Heather Campbell


On Jun 23, 2009 11:22 AM, High Country Roses added:

As some time has passed, we would appreciate an update on the status of the rose and would like to know if it is still alive. You should have received your refund, but if there is a problem, let us know.
If we have handled the situation to your satisfaction, we would appreciate it if you would consider changing your rating back to neutral.
Thank you,
Heather Campbell"


Positive divvajacko
(40 reviews)
On May 20, 2009, divvajacko Hinckley, OH (Zone 6a) wrote:

Great products. This is the third order I've had with them.

I ordered Europeana and Graham Stuart Thomas. Great out of the box. I'm looking forward to planting them.

I still have Queen Elizabeth that I ordered 5 years ago. It is one of my strongest growers.

I'd buy again.

Positive RhiannonBGKy
(2 reviews)
On May 11, 2009, RhiannonBGKy Sidney, MT (Zone 3a) wrote:

I ordered 3 zone 2 roses on April 30 and receive them on May 7. They were well packed and still moist, truely great specimens. I received prompt email corresondence and payment was credited on email receipt of shipment. I couldn't ask for better service. I will definitly order from them again

Positive trospero
(20 reviews)
On Apr 3, 2009, trospero Corvallis, OR wrote:

Excellent mail order nursery. Customer service was very competent and polite and I was able to complete the order by phone in about 2 minutes. The rose was shipped in a matter of a couple of days and it arrived within 5 days of placing the order. The rose was an excellent specimen in ideal condition. Not a bruised leaf anywhere. Five stars out of five. Highly recommended.

Positive Marisa_K
(2 reviews)
On Dec 23, 2008, Marisa_K Lincoln, CA (Zone 8b) wrote:

I've ordered from this nursery more than once, buying roses for myself in northern California and my mom in southern Oregon. All of our roses are doing extremely well. The bands arrived securely packed and still moist with no damage to the plants. My Mutabilis has bloomed nonstop, every month, for the last two years...but the one that blows me away is Great Western (a Bourbon). It arrived as a band-sized sprig around the first of May. By September, it had grown into a fountain of eight-foot tall canes. I've never seen anything like it. The plant is massive. It boggles my mind to think of the little twig I planted in May growing eight feet in three months. I can't wait to see it in bloom!

Every rose I've purchased from High Country Roses has succeeded. I've been very pleased with their quality, prices, prompt replies to questions, and the number of old garden varieties they carry.

Positive shauss
(6 reviews)
On Oct 19, 2008, shauss wrote:

Since High Country Roses had such good feedback, I decided to give them a try during a fall sale. I ordered 3 roses, and wished I had ordered more! They were beautiful little plants--larger than the typical bands I've received from other mail order own-root rose companies, and very healthy. Their regular prices look like they run a little more than some others charge for band-sized plants, but the larger plants are worth that slightly higher price. They also have some of the better shipping rates around, which can make up for the difference in the price of the plants, and you get a bigger plant, too. I wish their selection of OGRs was larger, but with all the other roses they offer, they should have something for everyone. A nice selection of species roses, too.

Positive tiffanyhenschel
(1 review)
On Sep 23, 2008, tiffanyhenschel Anna, TX wrote:

I am unexpectedly disappointed in the service I have received from this company. I recently placed a large order, and I chose High Country Roses specifically because of the positive feedback and comments about them on this forum. This high level of service is not what I have experienced with them, however. I have two complaints, and they have not responded to either issue.

#1 Their website clearly states that my account would be billed when the roses shipped, but they billed me four days early--resulting in overdraft charges at my bank. I did not really expect a refund from them, but they did not even respond to my email with an explanation or an apology.

#2 I ordered seven different kinds of roses at three to six roses each (almost 40 roses total.) I know I ordered sale roses, so I was OK with the fact that some of them only had one or two canes. I was not expecting the top of the line quality. Two of the kinds I received were just plain not healthy, though--leaves yellowed and spotted. Even after several days of intensive care, they are not recovering from shipping like the others. I contacted customer service and told them how happy I was with part of my order but that I had a problem with another part. Again, they did not even respond to my complaint.

I am disappointed.


On September 24th, 2008, tiffanyhenschel changed the rating from negative to positive and added the following:

Thank you for addressing my issues. I do not know why I did not receive your initial emails, but I did receive the one you sent when you responded to this webpage. I am satisfied with the way things have been resolved. I have a pending order for October that I was going to cancel, but I will keep the order now. Thank you.
On Sep 23, 2008, High Country Roses responded with:

"


On Sep 24, 2008 7:24 AM, High Country Roses added:

We are very sorry that you had an unsatisfactory experience with our company and agree that your concerns are justified. We have received your email messages and so have replied via email as well, but it is possible that you did not receive our messages, as some spam filters do not allow them to go through. We did send a note of apology the day after we received your message, but apparently it did not reach you. We also received a note from you Monday afternoon, September 22nd, and sent a response to you Tuesday morning, September 23rd.

We appreciate your order and do want to address your complaints and do our best to justify and remedy the situation.

Our website and catalog state that a customerís credit card will not be charged when the order is placed, but rather at the time of shipping when the order is finalized. We have changed the wording on our website so that our customers are informed that they will be charged 1 to 2 business days prior to shipping. We do this so that if there are any problems with the card (address changes, expiration date changes, etc.) then we have time to contact our customers and still ship the roses on their scheduled ship date. This means that if a shipment is scheduled to go out on Monday, we charge the card on the preceding Thursday or Friday. We regret that our previous wording caused you to incur an overdraft charge and will reimburse you for that charge.

Your second concern is also valid, and has to do with our local weather, more than the health of the roses. We had several mornings with frost in early September and our nighttime temperatures have been in the 30ís. Some rose varieties respond more quickly to temperature changes than others, and the roses you are unhappy with are in the process of losing their leaves for winter. We would like for you to plant them as you would other roses and allow them to complete their natural dormant period. It may be spring before they grow new leaves, though in Texas they may re-leaf more quickly. If they do not grow out by spring, please contact us and we will issue you a credit.

We will be happy to call you about the order, especially if our email messages are not reaching you. Please let us know the best way to contact you about your concerns and we will do our best to insure your satisfaction.

Sincerely,
Heather Campbell
"


Positive baeger
(3 reviews)
On Aug 19, 2008, baeger Rumford, RI wrote:

I ordered several roses at the end of May. They were well packed, well rooted and quite vigorous. I would definitely recommend them and plan on ordering more next year.

Positive Cynara
(2 reviews)
On Jul 11, 2008, Cynara Champaign, IL (Zone 6a) wrote:

I have ordered three roses from High Country. The roses were healthy, large for own-root stock, and established well. Service was excellent, even though I changed my mind.

One thing I should note, although it's not as bad as it sounds. The "Mme Isaac Pereire" I received definitely has rose mosaic virus. That's not a huge deal -- a lot of roses have it, it's not fatal, and it doesn't normally infect your other roses. But it's a detail that could be improved -- virus-free stock is available.

http://www.ars.org/About_Roses/disease_mosaic_virus.html


On Jul 11, 2008, High Country Roses responded with:

"


On Jul 17, 2008 8:57 AM, High Country Roses added:

Thank you for your nice comments about our roses and service.
I'm concerned, though, about the mention of rose mosaic virus on a rose you received. We have not seen any evidence of the virus on our 'Mme Isaac Pereire' stock plants or in any of the young plants we ship out. We have participated in Dr. Manner's program with some of our varieties and work hard to make sure our plants are virus free. If there is a problem with a rose, please contact us directly and we will try to rectify the situation.
Sincerely, Heather Campbell"


Positive JerseyWendy
(5 reviews)
On Jul 9, 2008, JerseyWendy Howell, NJ (Zone 6b) wrote:

This was my first time ordering from High Country Roses, and I am thoroughly impressed. I had been looking for an antique rose, "Mme. Isaac Pereire" to be exact, and saw that High Country Roses were offering it Once I placed my order, I was quickly notified by email that my order was received and the date the rose would be shipped. Sure enough, 2 days after the shipping date she arrived safe and sound. MUCH bigger than I had anticipated, very healthy, and still moist. The packing was superb as well.

I will definitely order from them again.

---
Wendy

Positive GophersLoveMe
(1 review)
On Jun 22, 2008, GophersLoveMe La Habra, CA wrote:

This is the first time I've ordered from High Country Roses. I don't know where to start with the compliments, customer service or the roses I received? High marks to both. 35 roses, excellent "careful" packing and all were green, healthy, one with an open flower! and several other plants loaded with buds. I am thrilled.

Positive mwitthoft
(4 reviews)
On Apr 28, 2008, mwitthoft Austin, TX wrote:

High Country Roses was friendly and helpful in choosing varieties for my climate, location, and preferences. The plants arrived in excellent condition. It is now a year since I planted them and they are extremely healthy and robust, and blooming profusely.

Positive MUDCATSLIM
(2 reviews)
On Nov 18, 2007, MUDCATSLIM Chesapeake, VA (Zone 7a) wrote:

I was pleased with the plants I purchased. The roses were packed well without a lot of dirt spilling around in the container they came shipped in. They were also still fairly well hydrated despite being shipped all the way from Utah to Virginia. That is a long distance for a plant to be kept in a dark dry box. They had some mildew and black spot but that is to be expected. They did very well , none died and they were planted later in the spring than I would have liked. They did so well in fact, I had to remove a few and give them away . I over ordered not really thinking about the space they would take up. Those plants are doing well for the new owner. Maybe this company isn't as well known as some of the others but don't let that put you off. The plants are usually healthy and thrive once in the garden. At least that has been my experience , taken with a grain of salt of course.

Positive karenann7
(2 reviews)
On Nov 14, 2007, karenann7 Millersburg, OH wrote:

High Country Roses really impressed me with the health and quality of their plants. Their roses are by far the most vigorous I have purchased from any nursery. Some of the roses arrived blooming and/or in bud and they continued to thrive. High Country Roses has a very good selection. I hope they will continue to increase their rose offerings. Customer service is excellent.

Positive eplutko
(3 reviews)
On Nov 7, 2007, eplutko Baudette, MN wrote:

Ordered from High Country Roses twice. Roses were delivered quickly. I am pleased with their roses.

Positive Len123
(5 reviews)
On Sep 27, 2007, Len123 Adrian, MO (Zone 6a) wrote:

excellent source for roses. roses are top notch, and best of all are the shipping rates, very reasonable.


On April 13th, 2008, Len123 added the following:

received order for spring 34 roses and look as good as last fall's roses. all of the fall planted roses from this vendor survived winter. Roses are 8"-24" tall. Very good size and healthy.
On April 13th, 2008, Len123 added the following:

received order for spring 34 roses and look as good as last fall's roses. all of the fall planted roses from this vendor survived winter. Roses are 8"-24" tall. Very good size and healthy.
Positive bonniekao
(2 reviews)
On Aug 29, 2007, bonniekao Milpitas, CA wrote:

I ordered two roses from High Country Roses.
They both arrived at the exact day I expected (2 days after placing order) .
Both arrived in good condition,
though one with some leaves "wrinkled" because of the wrapping, it recovers quite well next morning.
To my amazement, one of the two roses I ordered comes with some buds already!
They both look healthy and now are growing well in my garden.
The customer service is terrific!
They are very patient to answer my questions and give me very helpful advices concerning growing roses.
The shipping fee is reasonable too.
This is a highly recommended online nursery!

Positive Dan1465
(8 reviews)
On Jul 11, 2007, Dan1465 Northfield, NJ wrote:

Last year I ordered from them and was very happy. This year, once again I'm even happier. Their Customer support is excellent, very helpful and accommodating. The 3 Roses I ordered all arrived very well packaged and were very healthy. I'm going to order from them again in the spring. What a pleasure.

Positive floria
(24 reviews)
On May 9, 2007, floria Athens, GA (Zone 8a) wrote:

I ordered 3 roses from this company last fall. Not only did the roses arrive in great shape, but they survived the crazy winter we had in Pennsylvania. They started growing in January, then got hit by an extended frost in early March. They are doing well now, and I honestly believe that this is due not to my beginner skills, but to the quality of plants this company is selling.


On September 16th, 2009, floria added the following:

Over 25 roses which I ordered from this company in 2007-2009 are thriving. They grow very fast and and are very healthy. In my experience, the company makes sure that the roses are in good shape for shipping: 3 out of the 14 ordered this spring were delayed - they came only now, but what a pleasure to unpack and see how healthy and large (1-2' tall) they are. I will definitely order again.
Positive sayma
(5 reviews)
On Mar 10, 2007, sayma Tujunga, CA wrote:

I ordered one Tamora rose in February ( a little early for own root roses in some areas). It arrived this week and it looks good so far, already growing new leaves.

Positive treytop
(3 reviews)
On Aug 26, 2006, treytop Northfield, VT wrote:

I ordered two roses from the company. About a week before they were due to be shipped, I was contacted via e-mail that one of the roses wouldn't be available and asked if I would like to choose a substitute. I did and both roses arrived in good condition at the end of May. One is blooming for the second time this summer! Both have grown well and are very healthy. I would definitely order from High Country Roses again.

Positive zenpotter
(3 reviews)
On Jul 17, 2006, zenpotter Minneapolis, MN (Zone 4b) wrote:

I have had two shipments from this company. The roses came in perfect condition. The first shipment was 6 years ago and every one of them is still going strong. The second was last year and they look great.

Positive tinadoc
(3 reviews)
On Jul 14, 2006, tinadoc Stanwood,
United States wrote:

Very healthy plants, arrived quickly and in great condition.

Positive vabyvlue
(10 reviews)
On Jul 13, 2006, vabyvlue Taylorsville, UT (Zone 6b) wrote:

I have been ordering from High Country Roses for several months. Every time I get excellent customer service and excellent roses. I sure will keep ordering from them because I know that they stand for quality and service. Thank you very much for everything!!

Positive wild_willow
(1 review)
On Jun 21, 2006, wild_willow Kaycee, WY (Zone 3b) wrote:

Just got my order today and what lovely healthy roses!
Too of the 3 were blooming! The packaging was excellent!
They arrived quick!
I would buy from them again in a heartbeat and plan too.

Becky

Positive wharrison
(3 reviews)
On Jun 17, 2006, wharrison Manistee, MI (Zone 5b) wrote:

This is the first year that I've ordered from High Country Roses and it certainly won't be the last.

Sue and I stayed at a wonderful B & B (Hoods in the Woods) located north and east of Gaylord, MI and we thoroughly enjoyed our first stay with these wonderful (gardening, etc.) folks so much that we placed a gift order of Therese Bugnet to grace their zone 4 /3 residence.

A few weeks later, I decided that we had enough room to add two William Shakespeare 2000 and one Winchester Cathedral to our evolving garden. They arrived well - as a whole and individually - packaged last Thursday and will be added to our patio garden area very shortly. These own root roses were in excellent condition with a few having buds on them and we are looking to seeing them come into bloom.

I was especially pleased with the patience, the level of service, and the information I received from my several phone calls - all this in the middle of their shipping season.

Currently, I am considering the addition of "Darlow's Enigma" to our garden and have no doubts that it will be ordered from High Country Roses.

Impressive customer service and roses!

Highly recommended!

Bill

Positive fireant13
(3 reviews)
On Jun 15, 2006, fireant13 (Zone 9a) wrote:

Today, I received the three rose plants I ordered. The plants were well-packaged, undamaged, and nice sizes. I found the company through a link in Plantfiles, which gives good pictures and comments that helped me make my selection. I am just learning a lot of gardening, and roses are a challenge to me, but in time, I hope to have the east side of my house covered with Fourth of July blooms. This company is not too expensive and the plants look good, so I will probably order from them again in the future.

Positive Meig
(13 reviews)
On May 25, 2006, Meig Far Northwest 'burbs, IL (Zone 4b) wrote:

Shipping was fast and the roses were packaged well. They arrived in very good shape, not wilted at all.

I was very pleasantly surprised at the size of the roses. I had emailed them and was told the size of the plants being shipped. I expected them to be smaller based on what I have gotten elsewhere that were supposedly the same size. Good root systems, too and more canes than I expected.

I have planted my roses and will update as they grow. So far, I am very happy with the size, price and customer service of this company.


On June 12th, 2006, Meig added the following:

Just wanted to say that both plants have put on a goodly amount of new growth and are doing very well.
Positive bisou218
(1 review)
On Apr 20, 2006, bisou218 Westlake, OH wrote:

Thank you high country for a service well done. The plants arrived in perfect shape and were well packaged. The delivery was done just as I had requested and I was surprised to see that several of the roses had flower buds on them! High country has an extensive selection of roses and they are all well suited to my zone on Lake Erie in Ohio. I will definitely repurchase. My family and I operate a landscaping company and I would like to add your website to our links on our homepage for our customers if you'd like. Thanks again!

Positive gedgar
(14 reviews)
On Mar 20, 2006, gedgar Mobile, AL (Zone 8a) wrote:

I ordered three roses (Lady Banks, Joseph's Coat and Seven Sisters). First time ordering from this company. The roses arrived right on time, packaging was excellent, and the roses are beautiful. I will definitely order from this company again.

Positive ponddigger
(1 review)
On Mar 15, 2006, ponddigger Orem, UT wrote:

Great roses and the customer service is excellent. I received three Betty Priors that were on sale and they are all monsters now.

Positive DanaDW
(7 reviews)
On Feb 1, 2006, DanaDW Pahrump, NV (Zone 8b) wrote:

The roses (6) I ordered from High Country Roses last year outperformed the other 12 I ordered from two other companies.
I will most definitely order from them again.

Positive ojaicheryl
(1 review)
On Oct 2, 2005, ojaicheryl Ojai, CA wrote:

Having ordered twice from High Country Roses I can say I am VERY happy with everything I have ordered.

My sister, (who lives down the street from me) has well over 200 roses ordered from another source and ends up with roses that are half the size and punny at a much greater price. The roses I ordered (at the same time my sister ordered from her source) have already bloomed and look great, whereas hers have still not bloomed yet. After seeing these results my sister has now converted to this source as well!

High country roses are larger and greener and healther than any roses I have ordered on line. And I have ordered from serveral sources on line. The staff is easy to work with if you have any issues, want to add or change your order, etc.

Thank goodness for High Country Roses! I know I will be ordering from them again and again!

Positive Bellingham
(8 reviews)
On Sep 3, 2005, Bellingham Bellingham, WA wrote:

For me, the thing that seperates a good company from a great company is the level of awareness they seem to have about what is going on with orders. This company is obviously paying attention.

I placed three orders over the course of about two weeks, for about a dozen roses altogether. All were packed and shipped very quickly, and, without my even mentioning anything, it looks as if they saw the third order come in when the 2nd order must have been almost out the door. They quickly added the third order and shipped everything together.

In other words, somebody cared enough to say, "Hold it a second, I think there's another order from that guy."

Maybe that's a small thing, but I think it shows that they are paying attention, and I'll definately buy again for this reason.

Receiving healthy roses didn't hurt either.

« Previous Page 1 | 2 | 3 Next »


Overwhelmed? There's a lot to see here. Try starting at our homepage.

[ Home | About | Advertise | Media Kit | Mission | Featured Companies | Terms of Use | Tour | Rules | Privacy Policy | Cookie Policy | Contact Us ]

Back to the top

Copyright © 2000-2016 Dave's Garden, an Internet Brands company. All Rights Reserved.
 

Hope for America