Touch-me-not (Mimosa pudica)

Helsinki, Finland(Zone 4b)

Foliage (untouched) - HUBG - 16.7.2002

Common name: Touch-me-not
Family: Mimosaceae
Genus: Mimosa
Species pudica

Plant Link: http://plantsdatabase.com/go/2573/

Thumbnail by Evert
Lappeenranta, Finland(Zone 3a)

onko kasvitieteellisen mimosa?
pääsin tänne DG:n kautta....kattoo nyt miten rupee toimimaan....

On

niin, siellä taitaakin olla ( ainakin oli) isot Mimosa viljelmät palmusalissa, siellä pöydällä.....

No, isot ja isot.. onhan se aika röntelö se kasvi :) Levittää niitä oksiaan jokapuolelle. Itse en ole vielä koskaan saanut tuntokasvia isoksi asti. Oletko sä muuten jo alottanut kylvämään jotain? Tekis mieli alottaa jo, tosin tilaa on vähän mutta.. siemeniä paljon.

minä kylvän koko ajan.....ainakun sopivia siemeniä ilmenee niin eikun multaan vaan..........mutta mitä niinkuin tarkoitat? siis ulko kasveja vai? niitä en ole vielä kylvänyt........vaikka tosiaan, hinku on kova......kyllä silloin syksyllä kylvin jotain ulko kasveja, sellaisia mitkä pitää kylvää syksyllä, joitain clematiksia ja jumaltenkukkaa......

No kaikkea.. mitenköhän ne pärjää kun on niin pimeetä, sen takia en ole vielä oikein uskaltanut. Kun muutkaan kasvit ei oikein pärjää. No, onhan mulla toi yks puuvilla juronut puoltoista kuukautta ;) Just huomasin että se multa oli aika kuivaa, joten kastelin sen, ja kaikki muutkin kukat. On vähän jääny kastelu vähemmälle :} No ihan hyvä vaan.

kyllä ne näyttää ihan hyvin pärjäilevän......siis minä luotan loisteputkiin 100%......siis oman huoneeni kasveilla ei ole ollenkaan ikkunaa......paitsi minikasvihuoneella joka on ikkunan edessä.....mutta siinäkin on pikkuloisteputki ja toinen kasvi valo......
siellä idättelen lihansyöjiä ja kasvattelen niiden taimia....
minulla on kasvattamot.......ekana on idätys kammio......sitten ne siirretään pikku-taimikasvattamoon, jossa on kaksi loisteputkea, toinen kasvi ja toinen tavallinen..........sitten kun ne eivät mahdu enää siihen ne siirretään kasvattamo-2, ihan vaan loisteputki, ja sitten lopullinen ja uusin hässäkkä, siinä on loisteputki valaisin jossa on kaksi putkea ketjuilla kiinni kannattimissam, korkeutta voi säätää.....

katsohan tätä, onko taimikasvattamon hyöty? en tiedä mutta kasvuun se silti lähtee.......sanoppa sitten kun olet nähnyt kuvan, ei oikeen liity mimosaan:

Thumbnail by Mitjo

Sunhan on kasvanut nopeasti! Mulla ei edelleenkään oo se oikea lehti lähtenyt kasvamaan. Arvaa ärsyttääkö.
Vaikka on loisteputken alla.

Mulla olis tyhjä 128 litran akvaario, siitä tulis hyvä kasvattamo ;) Ja 2,5 litran. Hmm.

joo se olisi varmasti hyvä......minullakin on yksi akvaario, ostin sen kirppikseltä.....se on aika pikkuinen.....ja kulmikas....ei sellainen neliö/suorakulma............kunhan nuo Droserojen taimet kasvaa teen siitä lihansyöjä kasvi terraarion, sellainen "klassisen", turvetta suoraan sisään.....ei ruukkuja.................
en kyllä tiedä miksi tuo on lähtenyt nopeasti kasvuun.....ja vielä kun siitä katkesi n.puolet juurista....
ps: en voikaan poistaa tuota kuvaa.......kun otan edit niin siinä voi vaan muokata taikka pyyhkiä tekstiä......kuvaan siinä ei voi vaikuttaa!

This message was edited Sunday, Jan 5th 8:33 AM

Kuinka monta litraa?
Joo sellaset lihisakvaariot on kivannäköisiä. :)

Kuvia ei tosiaankaan voi poistaa jälkeenpäin.
Laita muuten tuo kuva PDB:een..

en muista, eikä sitä ole edes minulle kerrottu.....arviointikin heittäis mettään.....
ne on kivoja!
ps: jo laitan kuvan......jos suostuu toimimaan......taikka saatan laitta ehhä yhden toisen kuvan.....se on otettu vähän kauempaa......

Tiedätsä, otappas nytten mitta käteen ja mittaa sen akvaarion pituus, leveys ja korkeus keskenään. Kerro mitä saat.

Okay :)

kun se on niinkuin pyöreä mutta kulmikas.....you know!
mutta voinhan mitata korkeuden, ympärysmitan ja halkaisian.....

No jopa on kumma vaario. Pystyyköhän sen litramäärää sitten laskemaan tuolla tavalla.

Otappa kuva siitä ja lähetä mulle s-postissa, mua rupes kiinnostamaan sen ulkonäkö =)

otin juuri kuvan.....lähetänsen kohta...

Post a Reply to this Thread

Please or sign up to post.
BACK TO TOP