32115 Prairie Lane
Winona, Minnesota 55987 (United States)
1-866-417-8156
(507) 454-5238

Notes

For nearly 3 decades Prairie Moon has been offering an ever-increasing diversity of seeds and plants NATIVE to the upper Midwest and Northeast. Besides stocking over 600 species we also have seed mixes for prairies, woodlands, wetlands, meadows, and savannas. We provide growing information in our print catalog and expanded information, photos, and videos on our website. We invite your feedback here at Dave's Garden. Please contact us directly with any concerns - our goal is 100% satisfaction!

posted on October 26, 2010

Reviews:

positives
neutrals
negatives

Displaying the 50 most recent reviews

RatingContent
Positive
On May 7, 2021, jcg2 (1 reviews) from Nashua, NH

Great company! I've ordered seeds from them several times and have been impressed with the packaging and the clear directions they give to maximize the chances of success. Some things have germinated better than others, but I'd say it's all been well within what I'd expect of non-domesticated plants that require stratification. I also like how they are very upfront with how difficult you can expect a given seed to be. I just ordered some bare-root plants from them for the first time and was impressed. All of the plants that arrived were at least as big as the picture on the website (unlike some other nurseries I know). Some of what they send is pretty small, but again, they are upfront about that and are very transparent if you take the time to read the listing and look at the pictures. The ostrich fern crowns are huge! I was a little hesitant about ordering bare-root ferns, but I think these will do just fine.

Positive
On Mar 18, 2021, lassa8 (6 reviews) from Damascus, MD

I have ordered seed three times from Prairie Moon Nursery, and I've been pleased with the results each time. The seed comes well packaged and well marked. I have not had any germination issues. Will go back to them whenever I can for future purchases.

Positive
On Feb 10, 2021, BrentonSims (7 reviews) from Jacksonville, FL

I ordered some seeds and have had good success! They have some plants that are somewhat hard to find and they're a great source for pollinator plants.

Positive
On Jan 23, 2021, dwarfconifer (11 reviews) from Boyds, MD (Zone 6b)

First time ordering. Good selection. Good packaging. Clean seed. Have not yet planted; currently smothering ground to kill weeds/grass, in preparation.

Positive
On Oct 17, 2020, meade0406 (2 reviews) from Roanoke, VA

I've ordered twice from them this year, both for bare root plants. The communication is good: emails to confirm the orders, quick response to an email from me to add a couple of plants to an existing order and then emails with a tracking number when they were sent. The packaging is good: bare roots in a soil-like medium, with a label showing how deep to plant them. I've had a little problem with the plants coming up. One of the wild geraniums and one of the maidenhair ferns took a REALLY long time to grow. They did eventually start sprouting, however. It's odd, as they were planted close to the ones that grew well. I am not sure that's the product fault versus my fault, however.

Positive
On Sep 26, 2020, kat1959 (5 reviews) from Saint Johnsbury, VT

When I was looking for native seeds I stumbled upon Prairie Moon Nursery, and have been delighted with their seeds and plants. They provide an awesome selection. For each plant they provide incredibly useful information in a format that is very helpful. Plant information includes: -- a range map - showing where the plant is native and not native; -- a germination code for seeds - indicating difficulty of germination, details such as whether a period of cold moist stratification is required, etc.; -- planting and growing details such as USDA hardiness zone, sun exposure, plant height and spacing, whether a pollinator favourite, whether deer resistant, etc. The staff are super friendly, knowledgeable and helpful answering all questions. The plants and seeds I have received have all been in great condition. Note: some native seeds are slow or difficult to germinate (no mater who offers them) and Prairie Moon Nursery is very helpful in letting us know what is involved with germinating native seeds by providing a germination code and explanation for each. Note: you can also order plants instead of seeds which is especially useful where germination is more difficult. Prairie Moon Nursery has bent over backwards to share native seeds and plants with us providing us with as much information as possible. They are an awesome company truly interested in saving our pollinators and helping us to do so.

Positive
On Aug 17, 2020, mdhalp (2 reviews) from Dexter, MI

Some of the best customer service I have EVER received. I came upon Prairie Moon when I was trying to figure out where to source seed for a 3000 square foot native wildflower area (and where to get info on how to do that successfully). I called PM with a general question about a seed mix and ended the call with answers to questions I didn't even know to ask thanks to the incredibly knowledgeable staff I spoke with. Their guidance on the phone and their educational materials on their website completely demystified the big task of installing a wildflower garden. If you're looking to install a wildflower area, big or small, I highly recommend talking with the people at Prairie Moon to get your project off on the right foot!

Positive
On May 6, 2020, BostonPlanted (11 reviews) from Boston, MA (Zone 5b)

Second year ordering from them. Only place I have found where I can get liatris ligulistylis corms and not just tiny seedlings, although they offer those as well in 3 packs. I love that you can also get species-specific legume inoculants. Iím disappointed that they will no longer automatically come with the seeds but I hope it will still be a free option if requested. I have had great experience with this company both years.

Positive
On May 2, 2020, glasstoad (8 reviews) from Omaha, NE

Received my plants this week and they were larger than expected. The packaging is exceptional and all the plants were very healthy. They are now in the garden and can't wait for the first blooms. Thanks to all, very nice job.

Positive
On Jul 6, 2019, daveman (13 reviews) from Johnson City, TN

I searched for phaseolus polystachios seeds and found this company had some. I really like they have actual pictures of what they have, seeds and plants, because I like growing different varieties of the same species. Got the seeds in the mail within a week and also received a bonus packet of partridge pea. Planted 1 of the phaseolus polystachios seeds in a pot and it's already started to germinate. I'll shop here again if I find other seeds I'm looking for listed.

Positive
On Jun 10, 2019, cwalke (15 reviews) from Longview, WA (Zone 8b)

I ordered three bare root plants last fall and when they arrived found them to be medium sized and pretty dried out. I planted them in a raised bed where I could monitor them and all three came in this spring and are healthy young plants that I planted out in the garden this week. I've learned from experience that bare roots may need a bit of extra coddling in the beginning and am pleased with the resulting plants. Would order from them again as they carry many plants unavailable elsewhere.

Negative
On Jun 4, 2019, kolomikta (3 reviews) from Somerville, MA

Posted on May 5, 2019, updated June 4, 2019 I have ordered from this strange outfit three times. The first time was fine. The second time, they were about to send the order a month late, so I cancelled it. This year, I received a microscopic collection of hair-thin "roots" and decided not to order again. In any case, I'm a bit skeptical about "nativism." Are plants that are native to the Great Plains really "native" to my New England state? But that's another subject.


On June 4th, 2019, kolomikta added the following: In response to my comment, Prairie Moon kindly offered me a $25 credit, which, as I calculate it, will get me five more tiny sprouts of carex pensylvanica. I really do appreciate the attempt, but I've opted against it.
Company representative comment on May 6, 2019:
On May 6, 2019 4:22 PM, Prairie Moon Nursery responded with:

We appreciate all feedback even if not positive. I have reached out via email to kolomikta and hopefully we will be able to solve the problem. Our website shows a photo of the "minimum" size of all the bare root plants we offer. We will certainly replace/refund anything that is undersized or fails to grow. Plant origin is an important subject and we have maps showing the native range of all the species we sell. Guess I'll take that "strange outfit" comment as a compliment :)

Positive
On Apr 17, 2019, Tofuscrambly (1 reviews) from Moorhead, MN

Iíve ordered several packs of seed and had considerable success with each. I also purchased a pair of bare root witch hazels that did extremely well through spring, summer, and fall (culminating in their untimely rabbit driven demise over winter) Their website is a pleasure to use as well. I love that I can search by hardiness zone, sun, soil type, moisture, growth height etc.

Neutral
On Jun 25, 2018, onilollaig (10 reviews)

I've ordered 3 plants from Prairie Moon. They were all quite small. (They did give me an extra plant to make up for the small size, I think.) Anyway, after over a month in the ground, it appears that only 1 of the plants is going to make it. Disappointing. Frankly, I think these plants were too small to really have much of a chance.


Company representative comment on June 26, 2018:
On Jun 26, 2018 9:18 AM, Prairie Moon Nursery responded with:

Sorry to hear about this. Can you please email me directly and let me know your order number. I'll look into it immediately. While it's too late to offer replacements for now and can see about replacements in the future or a refund. Thanks, Bill
[email protected]

Positive
On Jan 30, 2018, dduff (4 reviews) from Fort Collins, CO (Zone 5b)

Great source for native bare root plants! I only wish they had a wider selection from the western US. The bare root plants I have ordered here have varied in size, but that is somewhat expected, given that we're working with living organisms. I recently placed an order and had to submit a revision before it shipped and they promptly made the adjustment. I have noticed that some of their prices have crept up in recent years, but still feel they generally offer good value for the money.

Positive
On Jun 15, 2017, skyg1831 (8 reviews) from Lynbrook, NY

the plants were a bit smaller than I expected, but they are doing well and growing quickly. I really can't complain.


Company representative comment on June 15, 2017:
On Jun 15, 2017 10:44 AM, Prairie Moon Nursery responded with:

We appreciate your positive rating and comments. We try to provide bare root plants that are at least as large as the ones shown on our website. If you had potted material then they should have a well developed root system. I'm glad these are growing well for you but if you should have any problems please do not hesitate to contact us. Thanks, Bill

Positive
On Mar 6, 2017, LazyGardens (2 reviews) from Phoenix, AZ

Great prices on seed packets. Prompt shipping and excellent instructions. I don't know yet how the seeds will do, but it's an experimental year for me.

Positive
On Mar 4, 2017, Missosprey (3 reviews) from Tulsa, OK

In an age where many online nurseries exploit customers, Prairie Moon is a refreshing, trustworthy site. Each plant profile shows the exact range map of the species - unlike many other sites that simply say what region the plant is from. Scientific names are displayed first before common names, which is a massive plus when searching for a specific plant. They even will say if a plant is potentially aggressive - which is extremely nice of them. Not only are they trustworthy, but they have some of the best prices and variety for native seeds. My only wish is that they would sell more southwestern endemic species - but I can see why they don't since they're based in Minnesota. The staff is eager to help - and each plant profile lists a germination code - and some even will say it may be difficult to grow from seed. Seeds are nicely packed in a plastic baggie, which is nice considering many other online nurseries just throw the packets in the bag where they're susceptible to damage. Some of the smaller seeds are double-packed! They'll even scarify seeds if needed and requested - and since I have carpal tunnel, I have a hard time doing it myself so its really nice of them. Seed packets will also say what year they were bagged, which can be helpful if you store seeds for a long time. I have bought many seeds from them, and many of my plants are happily growing! Any that have died have been because of mistakes made by myself. As for bareroots and potted plants... I'm not sure! I was thinking about ordering witch hazel and some rosa species from them at some point. I'll update my review if I do! But in conclusion, I highly recommend this website for your native needs.

Positive
On Mar 2, 2017, TMichelle (7 reviews) from Platteville, WI

They shipped quickly and answered questions about seed germination promptly. I'll update this later on as my plants grow, but so far this company's service has been excellent, and they offer a very large selection of native plants and seeds.

Positive
On Jan 1, 2017, Jeepguy (1 reviews) from Marthasville, MO

I have been buying seed from them for a few years. I have not bought plants from them. I am doing prairie rehab in Missouri and they have a great selection. They are good about designating those plants that are hard to start.

Positive
On Nov 6, 2016, coriaceous (18 reviews) from ROSLINDALE, MA

I ordered a dozen bare-root Veratrum virginicum. They were sent out the next day. Well-packed, plump, and huge. Price was very reasonable, especially for nursery-propagated plants. Company communication was prompt and businesslike. I look forward to dealing with this nursery again.

Positive
On Jun 19, 2016, BJames1 (19 reviews) from Elizabeth City, NC (Zone 8a)

Germination rates have been good. Shipping is a little more than expected.

Positive
On Jun 14, 2016, Toddott (20 reviews) from Kentwood, MI (Zone 5b)

Very nice and healthy bare root plants, shipped quickly. Answer emails in a timely fashion. Have order from Prairie Moon more than once. Will order from them again.

Negative
On Jun 3, 2016, Rpeazalea (5 reviews) from Potomac, MD

Posted on May 18, 2016, updated June 3, 2016 I ordered a tray of seedlings in the dead of winter. 6 different plants, a total of 36. Due to a miscommunication they were shipped in May when I had told them not to ship since my house was empty. Upon arriving home, I found my plants, box upside down, on my front step. A lot of the plants had fallen out of the tray, and some were so small that for one second I thought they were weeds. I put everything back in the tray, right side up, with some potting mix added where lost. I left the whole tray outside to enjoy a day of cool rainy weather. Many plants are yellow or brown but I hope their roots managed to survive.


On June 3rd, 2016, Rpeazalea added the following: I only placed a 27 live plants in the ground. This includes the New Jersey tea which were so small and packed in so little soil from the Trip I thought they were weeds at first, and from my own germination experience don't hold out much hope. Nice of merchant to offer to replace, first I heard.
Company representative comment on May 18, 2016:
On May 18, 2016 12:51 PM, Prairie Moon Nursery responded with:

Hi Rpeazalea,
I have reviewed the communication you have had with our company. As you know, we were not contacted about holding your order until after the plants shipped. You also expressed concern at that time about freezing temperatures in your area which may have contributed to the poor shape they are in. It's unfortunate that sometime UPS does not bother to properly handle boxes. I'm sure you noticed how well they were marked with arrows showing which side should be up. Prairie Moon Nursery will replace or refund any plants that do not grow. Just let us know ASAP and we will take care of it. I'm sorry for your disappointment. Our goal is always to have 100% satisfaction. Thanks, Bill

Positive
On Apr 21, 2016, PhillyLover (12 reviews) from Philadelphia Suburbs, PA (Zone 7a)

First time customer in winter 2016. Purchased seeds of Asclepias exalta, Chamaecrista fasciculate and Pycnanthemum tenuifolium. Order shipped quickly and germination percent and seedling vigor has been great. Will buy from them again in the future.

Positive
On Oct 30, 2015, Sequoiadendron4 (26 reviews) from Lititz, PA (Zone 6b)

I got seeds from Prairie Moon last fall. They were wintersown in December '14 and sprouted wonderfully this past spring. I was very impressed with them and have made another recent purchase for winter sowing this year. I really love their selection of native plants and the germination instructions make it easy for seed sowing newbies like me.

Positive
On Jun 7, 2015, jenly (1 reviews) from New York City, NY

I needed to order milkweed seeds for my daughter's Girl Scout troop project. I ordered A. Syriaca, Exaltata, Tuberosa, plus the company sent along a free packet of Incantata (rose/swamp milkweed). My order arrived promptly--within a couple of days. Because we were short on time, I did the cold stratification myself using the directions supplied by Prairie Moon. The day before we were scheduled to plant, I soaked the seeds briefly in warm water and kept them in coffee filters/baggies at room temperature. Based on what I had read, I was very, very worried about what our germination rate would be. However, the seeds started to germinate within a couple of days (really!) and almost all the flats were well under way by two weeks EXCEPT the free seeds supplied by the company. Not sure what happened there, but I would guess there is a link between the fact that they were free and their poor performance. I had also separately ordered planting cells and trays from the company but they did not arrive in time. I sent the whole box back and Prairie Moon not only reimbursed me for my order but the shipping as well, which is not something I had asked for or expected. They have a gardener on staff and I emailed her a couple of times before placing my order but never heard back. She was probably overwhelmed. In short, the only blips were the staff gardener not getting back to me and the poor performance of the free product. In the future I suggest if you really want a particular seed, order it and do not rely on free samples. The rest of the customer service and performance of the seeds I ordered was fantastic. I would definitely order from them again.


Company representative comment on June 8, 2015:
On Jun 8, 2015 10:04 AM, Prairie Moon Nursery responded with:

Sorry to hear of the difficulty you had getting the free Rose Milkweed Seed to germinate. I'm not sure what the problem was but our free seed is of the same high quality. I will check and see who was supposed to call you back. Our goal is to always return calls in a timely fashion. We very much appreciate the positive rating! Thank-you, Bill

Neutral
On May 10, 2015, bryana (72 reviews) from Albany, NY

I ordered New England Aster, Bush's Poppy Mallow, Liatris aspera Button Blazing, Liatris ligulistylis, three Mertensia virginica , Violet Wood Sorrel, Foxglove and three Silene regia (Royal Catchfly). This is on positive side of neutral. They were all bare root plants - and all on the small side. Most are growing ok - I spent over $90 and was expecting better after the reviews I saw. I have experience planting bare root plants - preparing the soil and watering, etc.


Company representative comment on May 12, 2015:
On May 12, 2015 11:42 AM, Prairie Moon Nursery responded with:

Hi Bryana, Thank-you for taking the time to comment about our company. I'm sorry the plants you ordered were not up to your expectations. We realized late that we need to re-photograph some of the roots to show the smallest size possible. Our goal is to exceed expectations. All of these plants with the possible exception of the Mertensia should flower this year. (Bluebells often have a bit of transplant shock no matter what the size) Please contact us directly if later on you are still disappointed in any way. We will work with you and replace/refund or do what is needed. Thanks, Bill

Positive
On Apr 9, 2015, Aconitum19 (6 reviews) from Miami Beach, FL

Have ordered many times from Prairie Moon and plants and seeds are always very good. Almost my entire garden in Texas was planted with seeds or plants from Prairie Moon and even after moving the owners there still enjoy my garden and send me pictures of the flowers. I always had good germination success with the seeds and the BONAP maps really helped with what types of plants would work well in the extreme heat and droughts of Texas. Would highly recommend this nursery!

Positive
On Mar 12, 2015, BlazingStar11 (1 reviews) from Buffalo Grove, IL

We are restoring a 5 acre parcel and have seen great results from their seed. They do a great job with service, provide information when trying to select seed and determine the site conditions, provide plant plugs with strong root development and have the most comprehensive native variety out of all Midwest vendors of which I'm aware. They recently added a map to show the origin of each plant. I find this highly useful as I used to use a second website to make sure I was selecting only plants native to my area. Prairie Moon Nursery remains the vendor of choice for my restoration goals and I highly recommend them for your project.

Positive
On Sep 1, 2014, Iamjujubee (1 reviews) from Cincinnati, OH

I really like this company. Seed prices are quite reasonable for a small gardener, shipping costs are reasonable, and I have gotten great customer service. Once, I forgot the whole reason I was on their site, looking for native aquilegia, and ordered everything but that. By the time I had realized my mistake, I had already completed the transaction. I emailed them, told them what I had done, and they sent them in a separate shipment with no shipping charge! I can't tell you how much I appreciated that! I have had good germination results, some things they offer need cold stratification or outdoor fall planting, but I feel good that I can get native plants from seed for a great price. I hope they are able to offer even more varieties. Prices on seed are still very reasonable, in my opinion. Some plants take a few years to get to a sale able rootstock size, so I understand why some things might seem a bit pricey to some but in reality it is still a good price. Hope they stay in business forever. One of my favorite seed companies to deal with.

Positive
On May 5, 2014, bradman79 (8 reviews) from Grovetown, GA (Zone 8a)

I have been using Prairie Moon since about 2011, almost exclusively ordered bare roots. They offer several bare roots hard to find elsewhere. I have noticed that they are becoming more popular and their prices are starting to rise, and their orders are becoming somewhat backlogged IMHO, but they still offer extremely high-quality plants and they are shipped healthy. They routinely sell out of products every year. I appreciate the email notification features and special offers this nursery provides, and I will use them again in the fall. My advice is to shop for the plants you want, and when their shipping season starts jump on the plants you want because they are selling out faster every year.

Positive
On Apr 1, 2014, ja2850a (1 reviews)

My Dad I help maintain an adopt-a-highway site in New York City. This year, I wanted to try planting a variety of low-maintenance flowering perennials on the site for the benefit of both passer-bys and pollinators alike. I was blown away by the large variety of plant species offered as both seeds, plugs, and bare roots. The descriptions of the plants and the associated cultural information was very detailed and were of great help in guiding me to the right plants for the adopt-a-highway site. When I inquired about adding some more bare root plants to a previous order, I was quickly contacted by a P.M.N. worker who informed me that the nursery would combine the shipping charges of my two separate orders. If you are looking for native plants that can be hard to find at your local nursery of big box store garden center, this company offers an excellent service at a very affordable price. I can't wait until the weather is ripe for planting and I will definitely be coming back next year! Thanks so much!

Positive
On Jan 31, 2014, irmaly (14 reviews) from boone, NC (Zone 5b)

I'm a bit late adding my strong endorsement for Prairie Moon, but wanted to be sure I added my say on what a great company this is. They helped us out with plugs last year for an annual community plant sale. Really worked with us on what for them, I'm sure, was a small order -- 3 trays of native perennials. The plugs came and we were blown away. They were amazingly large, with incredible root systems. We potted them up right away, and they took off. By the time of our sale, a few weeks later, the plants were beautiful and strong. We were proud to offer them. I wouldn't hesitate for one minute to order from Prairie Moon and to recommend them to one and all.

Positive
On Dec 26, 2013, kenjack123 (4 reviews) from Asheville, NC

You'll be hard pressed to find a company with better customer service and great seeds than PMN...and the prices for these wildflower seeds are incredible. 6th year ordering from them..never an issue, not once. Great source of seeds.

Positive
On Aug 27, 2013, Lovenatives (3 reviews) from Nokesville, VA

Fast! Fast! Fast! The seeds arrived in three days! (That is very quick from MN to VA). I love the packaging! The company has an excellent selection of native plants, and the prices are great. I found this company by reading their negative feedback regarding seed germination, but I have to disagree. From my experience, some native plants can germinate for up to 2 years, and that is normal. I ordered 9 packets of seeds, and I am already planning to put another order in. I am so happy that I found Prairie Moon Nursery!

Positive
On Sep 19, 2012, Joseph_Cincy (13 reviews) from Cincinnati, OH (Zone 6a)

I ordered native seeds from Prairie Moon Nursery last fall, wintersowed them, and planted the seedlings this spring and summer. It was my first year with native seeds, and I am happy with the results.

Positive
On May 8, 2012, rabbitfighter (3 reviews) from Oconto, WI

Posted on May 19, 2011, updated May 8, 2012 I have been a customer of Prairie Moon Nursery for numerous years now and the order I just received yesterday shows why. I ordered 17 bareroot plants from their bareroot clearance sale, they came yesterday (2 days after ordering), packed, as always, in bags of peat moss. It was when I opened the bags that I could not believe my eyes!!! I figured, being the end of the shipping season for bareroot plants, they would be somewhat dried out and stressed, boy was I wrong! These plants looked amazing! Many had young, healthy top-growth beginning, and several of the ordered items had 2-3 roots in the bag when only one was ordered! No signs of drying or stress whatsoever, just beautiful, large, healthy roots. I have absolute confidence that all of these will grow and thrive in my woodland / savannah garden, if they do not, I can assure you, it will be my own fault and not that of this awesome company. Thank you so very much Prairie Moon Nursery...I will be ordering again and again!!!!!


On May 8th, 2012, rabbitfighter added the following: Just received my spring bareroot order today and....wow!...just wow!!!!!. I know why I go back to PMN every year....it's QUALITY! Pure and simple. I ordered 13 bareroot plants and received 13 plus a couple of extras. Quick shipping, very nicely packaged, and excellently priced. All roots looked extremely healthy and most had buds / new growth. If they fail, it will be my own fault. It's so nice to be able to order with full confidence! Keep up the awesome work PMN.

Positive
On May 7, 2012, gregr18 (28 reviews) from Bridgewater, MA (Zone 6b)

These folks really have it together. The bareroot plants that I ordered for last fall have come up almost without exception. My spring order, in which I took advantage of some of their sale items, was also well packed, and the plants healthy. I have never been shortchanged on barefoot plants, on the contrary, many of the plants they send are able to be further divided and occasionally they simply send more plants than ordered. I appreciated that bonus, and look forward to my fall order. To those that feel unsure about taking care of bareroot plants, I would suggest you try this company, pot up what you're not ready to plant, and just watch them wake up into beautiful healthy plants. Don't be afraid!

Positive
On May 7, 2012, janerx (6 reviews) from Haubstadt, IN (Zone 6b)

excellent prompt service, plants arrived in great condition. Very pleased with the plants I received!

Negative
On Apr 23, 2012, nativeblooms (1 reviews) from Huntsdale, MO

Everything I have read about Prairie Moon Nursery has been positive. However, most of what I have read has referred to plants. I ordered $50 worth of seeds (25 species) for my nursery and across the board I have had very poor germination rates even after stratification. Their selection is great, and the quality is poor. I will never order seeds from them again.


Company representative comment on April 23, 2012:
On Apr 23, 2012 10:06 AM, Prairie Moon Nursery responded with:

Hi Nativeblooms,
I'm sorry to hear of your difficulty in getting some of our seed to germinate. Can you please contact us 866-417-8156 Ext. 210 or [email protected] Our goal is to do the best we can to have no unsatisfied customers. A number of the species we offer can be difficult to germinate. In the future we plan to specifically mention the difficult species which may require fall planting outside.
Thanks, Bill

Positive
On Apr 22, 2012, Chris_W (4 reviews) from Cement City, MI (Zone 5b)

Ordered 36 Actaea rubra, and overall the plants are healthy though the sizes varied greatly. Some were larger than expected, but others were really tiny. It would have been nice if they had sent a couple extras to go with the small ones, and that would have made this an extra positive review. As it is, the large ones sort of balance out the tiny ones, which might be what they thought too, but I was slightly disappointed. They are all actively growing and several are going to flower and I would order from them again.


Company representative comment on April 23, 2012:
On Apr 23, 2012 10:26 AM, Prairie Moon Nursery responded with:


Hi Chris,
We appreciate your review. I thought it might be a good opportunity to explain how we pack plants. We try to be consistent in the sizes we supply but sometimes when we only have a certain number left we have to supply plants of various sizes. Even the smaller plants should have been at least as large as the root shown on our website for that species. It is our "minimum" size. If it was not of minimum size or if that plant fails to thrive then we will provide a replacement or refund. I will also follow-up with the folks who pack the plants to make sure we are doing a good job.
Thanks, Bill

Positive
On Apr 22, 2012, FlowerDiva (5 reviews) from Raleigh, NC

If you are a native plant enthusiast, PMN is your source! Such a fabulous selection of native plants. I've placed several orders with them over the years, and the bare root plants arrive healthy, robust and sprouting! Plus, there is sometimes 1 or 2 extra roots in the bunch, which is a nice bonus! Courteous customer service, great selection and timely accurate shipping all add up to a superior company to do business with!

Positive
On Apr 18, 2012, l6blue (3 reviews) from Coon Rapids, MN (Zone 4b)

Love, love, love Prairie Moon. I've been ordering from them for three years now, and have had good success with their plants. Their plant finder makes the experience easy.

Positive
On Mar 31, 2012, asdragon (2 reviews) from Brooklyn Heights, MO (Zone 6a)

I just received my first order from them, and was delighted with it. The plants were in excellent condition, healthy and vigorous. They were extremely well packaged, and came with clear, detailed planting and care instruction.

Positive
On Sep 16, 2011, jtellerelsberg (11 reviews) from Norwich, VT (Zone 5a)

I have placed several seed orders with Prairie Moon and been pleased each time to receive a correctly filled order without delay. One variety that I purchased was rather finicky, and I emailed for help. The staff at Prairie Moon replied with excellent and friendly advice. Prairie Moon has an excellent selection. I especially appreciate their automatic inclusion of any required inoculant for leguminous species. In particular, they offer inoculant for Desmanthus species, a type of inoculant that I had been completely unable to locate despite extensive searching online--if only Google had known that Prairie Moon carries it, my searching would have been done much quicker! (For some reason, Google had dropped that ball.) Whenever I am looking for perennial legumes, I go to Prairie Moon first--and then while I'm there, I find myself tempted my many other fantastic plants. In short: highly recommended.

Positive
On May 27, 2011, mnfriend (9 reviews) from Winona, MN

Posted on July 2, 2004, updated May 27, 2011 I have ordered seed and plants from this nursery over the past ten years and have never been disappointed. Plants are of high vigor and seed has great germination rates. Their packaging and shipping is always prompt and reliable.


On April 28th, 2005, mnfriend added the following: I ordered for probably the 4th time this Spring from Prairie Moon and was overall satisfied. Their strength is a great variety of selection (in both seed and plants) and excellent packaging. Although one must be aware of the slight challenge offered by growing "bareroot" plants. I noticed though that some plant species they sell can be bought nearly as cheaply and in pots at other sources. Prairie Moon sells mainly bareroot. For example, I have seen purple coneflower at Menards in pots for roughy $1.00 more than Prairie Moon's offering. But this is not to Prairie Moon's detriment as their massive selection is hard to beat. The staff is also knowledgable and friendly. I would recommend Prairie Moon to anyone who desires a garden dominated by native prairie and woodland species.
On May 27th, 2011, mnfriend added the following: I have ordered from Prairie Moon for years (including this Spring) and their service us always good and their seed always worth the money. Their variety is great and I am always blown away by their annual catalog.

Positive
On Apr 22, 2011, dave12122 (82 reviews) from East Haddam, CT

I ordered some Astragalus, Delphinium, and an Amorpha. Everyting had some top growth and should acclimate just fine, as a rainy week is expected. I was a little leery about the Astragalus as the tap roots were cut back a bit. I am hoping mature plants can survive this treatment. Astragalus are notoriously difficult to transplant, so it will be interesting to see how they grow. I also appreciate the metal labels. All told, an inspiring experience!


Company representative comment on April 25, 2011:
On Apr 25, 2011 1:28 PM, Prairie Moon Nursery responded with:

These Astragalus plants were too small last year so they are two years old but nothing like mature salvaged plants which probably would not transplant. We have not had problems with these before but please do call us (toll-free) if anything fails and we will replace or refund. Thank-you for taking the time to comment! Bill

Positive
On Mar 31, 2011, dirthound (19 reviews) from Cohocton, NY

Have purchased numerous times over past few years, seeds and bareroot, and have nothing but praise for this company. Had a small problem with 1 seed pack. Ann suggested a different germination code to try and sent 2nd packet . Excellent selection of natives and super service. Buy with confidence.

Positive
On Mar 16, 2011, plantingoaks (8 reviews) from Marysville, OH (Zone 5b)

I was very wary of the concept of a bare-root perennial when placing my first order, but am now convinced it is a wonderful idea. Without all those pesky leaves in the way, shipping is much simplified. I received plastic bags full of dry loose peat containing roots much as pictured on the website. While the packing material was dry, the plants themselves were no drier than any other dormant plant, and some had beginnings of new white top-growth. The roots I planted much like a regular transplant, and dumped the extra peat on top so as not to shield delicate emerging leaves from the sun and temperatures without crushing them. The plants all did well. One of the plants I ordered (lobelia cardinalis) had some very small root clusters, but there appeared to be one or two extra to compensate. After observing the plant for a while, it seems to just be that plant's habit to have lots of very small plants, rather than a few large ones, but I appreciate the consideration shown in shipping multiple 'mini plants' in the place of the larger plant that might be expected. You do have to be sure to order early, as you are essentially planting things before they break winter dormancy. If you cannot plant immediately, they did very well potted up, but do not hold barely for any time at all as shipped - you really need to un-bag them and expose them to light and water within a day or so (duh?).

» Read the rest of the reviews
BACK TO TOP