Photo by Melody

The scoop on 'PlantingTree™ Online Garden Center'

  Company Profile  
PlantingTree™ Online Garden Center

Mailing Address:
241 Mazeppa Rd
Mooresville, North Carolina 28115 (United States)

Phone: 1-855-541-7526

» E-Mail them
» Visit their website

Recent reviews:
Past month Past 6 Months Past 12 Months
Positive 0 0 1
Neutral 0 0 1
Negative 0 1 4
This company offers a variety of plants.

This company specializes in:

  Feedback History and Summary  
5 positives
1 neutral
6 negatives

Comments:

RatingAuthorContent
Negative AngelaHG
Powder Springs, GA
(1 review)
March 11, 2021
Buyer beware. Unlike most other nurseries, they do not provide a 1 year warranty. You must purchase it, and you must read the fine print to locate this offer. I purchased several Fireball Nandina's in October, and half of them did not survive the mild Georgia winter, less than 5 months later. So, when I phoned expecting a replacement offer, I was told about the warranty at cost. Again, buyer beware because if the plants can't survive the mild Georgia winter, they are not strong. I planted them all the same way, and at the same time, in two beds right next to one another, and only half of them survived. I WILL NOT BE BUYING FROM THEM AGAIN. I only used Planting Tree to support small businesses and because I thought their plants would be hardy. My local Home Depot will be getting my garden budget this season.
Negative jah2020
Chesterfield, MO
(1 review)
August 19, 2020
Disappointed in plant's survival (6 small sky pencil holly bushes) ...I was requested to send pictures which I did. I was first told they aren't guaranteed (as most nursery's do for a one year period) and then that they were planted incorrectly (my pictures showed the dead ones in the back yard on the lawn...although the specific planting advice was not provided with the original plants-which were planted per only instructions given with the shipment). I just went to their site to see choices when trying to order and it says the sky pencil holly are eligible for warranty but never got to a screen which indicated I had to 'buy' the warranty. So basically nothing done but tell me what I had done wrong. Next offer was to allow me to buy 4 more at "a discount". The discount was a price higher than I could get 4 new of the same size on Amazon (which screenshot I sent to them)...not much of an offer to resolve a customer's bad result with their plants. I was disappointed with this purchase and the company's weak response to that disappointment.

Company representative comment on August 19, 2020:
On Aug 19, 2020 2:52 PM, PlantingTree™ Online Garden Center responded with:

Hi Joy! Every customer is given the option to purchase a 1 year warranty when checking out. You chose that you did not need the 1 year warranty.

From the photo's that you sent, the trees were planted in the middle of a lawn without any mulch or protective barrier around the base of each tree. I'm not sure how the lawn was able to be mowed... which is probably the cause for the death of these trees.

We do supply planting directions with every order. The photos that were sent in did not show any resemblance that the directions were followed.

We offered you 50% off of replacements which is more than generous. It wouldn't be fair if we replaced these trees to our great clients that do purchase the warranty.

Tree's and plants are perishable and can die at any time. Weather, soil, planting, and many other factors can cause stress and decline which is why we offer a warranty.

We would suggest if you do purchase anything in the future that may perish, to purchase a warranty protection plan just in case something happens.

Positive DahliasForDays
Oakland, CA
(4 reviews)
August 5, 2020
I've placed a few orders from them. They tend to be notably overpriced, but they have quality products and service. The higher prices probably reflect the built-in cost of "free" shipping. They do an outstanding job with shipping. They have specially designed boxes to ensure your plants arrive in great condition and aren't battered in the mail. They also try to ship in a way that avoids plants sitting in warehouses over the weekend. I like that they ship to west coast horticultural states most companies do not. I've always purchased the one year warranty and had to use it once when all the roses I ordered ended up having black spot. They replaced them without difficulty and the new batch has done wonderfully. Would recommend, though primarily for plants you can't get locally given the higher prices.
Neutral LadyTXGardener
Montgomery, TX
(1 review)
May 29, 2020
Posted on May 29, 2020, updated May 29, 2020
I purchased an expensive hydrangea that was unavailable in local nurseries. After weeks of waiting, I learned the plant must have been lost in shipment and contacted PlantingTree, who replied it would show up eventually. They were right, it eventually did, but half dead from the Texas heat. Following PlantingTree's instructions, I sent photos of what the plant looked like upon arrival and follow-up photos for three days afterwards as the plant continued to decline. PlantingTree sent me a new case number rather than a replacement plant. Other than that, I have not heard from them. This was not my first purchase from PlantingTree but it will be my last.
On May 29th, 2020, LadyTXGardener changed the rating from negative to neutral and added the following:

Finally heard back that they have had a dramatic increase in business so it's taking longer to respond to customer cases. Anyway, they suggested I plant the hydrangea and offered me a six-month warranty, which I appreciate. We'll see if it lives.
Negative NancyT01
Broken Arrow, OK
(1 review)
May 27, 2020
I ordered 12 Apricot Drift Roses, expecting them to look like the picture of the ones in cellophane with the tags (otherwise, why show that picture both on their website and in their email advertising?). What I received were plants that were obviously thrown in the boxes without the cellophane and without tags, and arriving with soil spilling out from the containers all over the box, These plants are not anything I would ever consider buying even at bargain basement prices and were a total waste of money. I spoke with Tony and he did not see my concern, even after seeing the pictures, so I now question their knowledge of plants and their integrity about wanting customer satisfaction. If I could post the pictures here, I would, because I know that other consumers would be just as upset as I am to receive such inferior quality plants.
Negative Weepingcherry19
Hancock, NY
(1 review)
May 12, 2020
I just got a weeping cherry tree in the mail yesterday immediately upon opening the package I was confused it didnt look anything the weeping cherry trees I've seen in stores and nurseries. It was tall but very thin and just one long stick it did have leaves and looked somewhat ok the the leaves had holes in all of them and had some kind of bug on them. Now for what I paid $130 for a stick is ridiculous my neighbor just bought one last week from the nursery close to us and it was the last one or I would have went there and with this virus going on I cant exactly go to other stores so I decided online would be easiest but my neighbor paid $150 and her tree is pretty thick more like a tree than a thin branch and her has alot of weeping branches mine is just one tall branch. I'm so mad at myself for trusting an online tree seller. I really thought since the price was close they would look similar but that is not the case at all at this point I dont even know if it is a weeping cherry because it looks nothing like the ones I've seen before. I've tried emailing and got no response and I've tried to review it on the website and both of the reviews I wrote are not showing up. They are very deceptive and I will never buy from them again!
Positive MacMatt
Mattituck,
United States
(2 reviews)
October 3, 2019
Great plants and fast shipping. Prices very good. I bought two hydrangea plants, both 3 gal size. I bought online because my local nurseries are out of stock and I want to plant now. The plants were shipped two days after I ordered. They came very well packaged and are nice and full and healthy. I am very pleased.
Positive kudzoo83
Suncook, NH
(1 review)
April 12, 2019
Ordered several evergreen shrubs. They shipped VERY quickly. Had a small snag with the delivery carrier, but Planting Tree customer service was very responsive and helpful. Plants look to be in good condition. Paid the extra 10% for the 1 year warranty. Prices will probably not beat the big box home stores, but Planting Tree has a much larger selection. Will update if my experience changes, but so far I'm very pleased!
Negative John01
Vero Beach, FL
(1 review)
September 23, 2018
Deceptive Sales Practices.
Immediately upon receiving an email from the Planting Tree I was interested in buying some Crepe Myrtle at the prices shown on the email. But when you try to add the items to the cart the prices advertised are not offered. The price doubles when added to cart.
I emailed the company and got a response that they were out of stock of the small crepe myrtle. All of the 16 different varieties shown were suddenly out of stock within an hour of them sending out an email advertising in stock and ready to ship! I emailed back with a screen shot of their advertised email prices and asked if they would honor their prices but they said no that they would not sell the larger (2'-4') for the advertised price of the smaller (1'-2') trees. I then asked to be removed from their email spam list and informed them that since they were sending out deceptive email ads that I could no longer do business with them and would be writing my experience in the form of reviews. I have since picked up a few 2'-4' Black Diamond Crepe Myrtle from my local Lowes at 1/4 the price of The Planting Tree, Dave's Garden or whatever other name they want to use to deceive perspective customers out of their hard earned money. Lowes offers an additional 10% discount for Veterans as well.
Do not buy from this company. Classic example of bait and switch advertising is practiced here. I would post pictures if it was possible. My google review will include false ad pictures.
Company representative comment on September 24, 2018:
On Sep 24, 2018 4:49 PM, The Planting Tree (theplantingtree.com) responded with:

Hi John,

We are sorry you had this frustrating experience with our sale. When an item is placed on sale it is size specific, for example, 2-3 gallon or 3-4 gallon plants. We try to keep the guidelines of the sale simple and transparent. The plant must be the size on sale and the sales are while supplies last.


There are times when the response to our sales is so abundant that we sell out very quickly. We realize this can be disappointing and for that reason we offer several sales a month to our customers.

Thank you for your feedback; we appreciate the opportunity to improve.

Positive JiminRingoes
Ringoes, NJ
(19 reviews)
January 31, 2018
Cercis canadensis 'Ruby Falls', a weeping version of 'Forest Pansy' redbud, can be hard to find and last summer the online sources I'd identified had already sold out. This year I got an early start and chose to order from The Planting Tree because it seemed they offered the most tree for the price. For $99 (and free shipping) I received a 4 1/2 foot tall tree, measured from the soil line, with a ~1" caliper, well branched and trained. The plant is in an ~3 gallon pot and was packaged securely for shipping. It's a gorgeous little tree and I can't wait to plant it this spring. I'll definitely order from The Planting Tree again and will recommend them to my gardening friends without reservation.
Negative Cen
Hughesville, MD
(2 reviews)
April 17, 2017
WARNING. I have never purchased from this company. I plan to never purchase from them because of their advertising. The Planting Tree ads have suddenly appeared on my iphone interrupting other ads. I wrote to The Planting Tree and received no satisfaction. The best I can do is label them as spam and not purchase from them.
Company representative comment on April 20, 2017:
On Apr 20, 2017 9:02 AM, The Planting Tree (theplantingtree.com) responded with:

We do not "spam". We replied to your email immediately explaining what you may be seeing. We can only assume you are referring to google ads. Google arranges their ads as they see fit. We do not choose this or control who sees our ads. You never ordered from our company so it seems a bit unfair for you give us a poor review for something we have no control over. We are a small family run company with excellent products. We genuinely care about our plants and our customers.

Positive smeggy
Cherry Hill, NJ
(2 reviews)
May 31, 2016
I ordered three blueberry bushes and a fig tree from this company. I paid $16.99 for the blueberry bushes (Each) and $21.99 for the fig tree during a sale. I am very happy with what I received for those prices. I would happily order from this company again. It was well packed and all plants were in very good condition. I lost a small twiggy branch or two trying to get them out because the cardboard reinforcements inside were stapled on so tight. This protected the items inside from shifting but you must use care when ripping them off. That's how I snapped one or two off by mistake. but for the most part they came out of the box near perfect. The blueberry bushes have quite a few berries on them already. The fig tree was stated to be 1-2 feet and it is almost exactly 12 inches tall with a couple leaves. I was hoping it would be more in the 1 1/2" foot range and/or have more leaf growth on it, but it looks healthy. They are all potted still because I am waiting on a soil PH testing meter and to finish getting an area in the back yard cleared out. I will get the blueberry bushes (and some blackberries & strawberries that i purchased elsewhere) in the ground soon. The fig tree is going to be potted in a large pot so I can bring it in the garage over the winter. I hope all the plants are still doing well after they are transplanted. I will update my review if I encounter any problems, but so far so good. :)

Read the rest of the comments


Add your own comment and rating to this company

Return to the Garden Watchdog homepage

Learn how to link to this page


Overwhelmed? There's a lot to see here. Try starting at our homepage.

[ Home | About | Advertise | Media Kit | Contact Us | Do Not Sell My Personal Information]

Back to the top