Photo by Melody

Comments regarding Logee's Greenhouses, Ltd.

Click here to return to Logee's Greenhouses, Ltd.'s listing.

You are viewing only positive comments

  Feedback History and Summary  
266 positives
29 neutrals
44 negatives

Comments:

Page 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | ... 7 Next »

RatingAuthorContent
Positive 1vtp1
(4 reviews)
On Apr 3, 2021, 1vtp1 Washington, DC wrote:

A few months ago, four different types of fragrant jasmine plants were ordered. All of them arrived in perfect condition and are still thriving today with minimal care. They came with care instructions, and not a single leaf was lost or stem broken. Will order from Logee's again. Oh! and I love their YouTube videos on plant care.

Positive Tanu
(1 review)
On Mar 12, 2021, Tanu Oahu, HI (Zone 11) wrote:

I've been ordering plants from Logee's since 1987, yes, even before the days of online ordering and internet. I did it the old fashioned way, via catalogs and magazines and sending snail mail with a hand-written check.

To this day, we still have those very same plants that Logee's has sent us, all the way to Hawaii. Some have come and gone, but the ones that have gone have died from our neglect, or just plain outlived their life span.

ORDERING - Recently I have been a big fan of Tropical Hibiscus, and have ordered numerous hibiscus from their stock. Backordered plants have never been a problem for me, as the company communicates very well and sends them out as soon as they can. They pack their plants with utmost care and there's instructions with every shipment. I live in the middle of the Pacific Ocean and nothing they have sent me has died in transit, even without expedited shipping. All the plants that I have received were healthy and robust (nepenthes, succulents, hibiscus, etc).

SHIPPING - As far as shipping costs, they are one of THE most reasonable shippers out there. Trust me, I've ordered a bunch of live hibiscus from other companies and the shipping fees are well over $50+ for standard shipping.

PRICES - As far as the cost of the plants, if you are willing to pay their prices, you shouldn't complain. I don't buy from places that I am going to complain about the prices later...you either want it, or you don't. If you are a rare plant collector or want something very badly that you cannot get at your local Home Depot or nursery, be willing to pay for what you want. It's not fair to rate Logees negatively for high prices when the wallet was opened on the complainer's end. You don't stay in business for over a hundred years by not making a profit. I want to keep Logee's in business for another hundred years, so I will pay the price for the plants I want. If I don't want to pay for what they are asking, I shop around at other retailers.

SELECTION - Some of the most rarest plants are on Logee's, even the plants that grow here in Hawaii that are coveted for leis! I have to tell the local nurseries to buy the plants from Logees as they themselves cannot easily propagate or find said plant. I don't know any other company that has a more varied selection of plants!

QUALITY - All of their hibiscus are top-notch. Most bloomed quicker than larger specimens I've purchased from my local nursery; some from Logee's have not bloomed but I am not blaming Logee's for this; hybrids are finicky; some won't bloom until they are 6 ft tall, and some hybrids are not frequent bloomers; some flowers are different colors and sizes than shown on their website as weather affects them greatly - cold weather changes the flower color and makes them smaller, but once it warms up, the colors go back to normal and the blooms are larger. I did my research before purchasing, so I knew what to expect.

I've purchased nepenthes and succulents from them and all are doing very well. My 4-yr old Nepenthes alata has overtaken my trellis and it's one giant vine with tons of pitchers.

Logee's has been in my family since the 80's and we are still ordering from them, never have been disappointed.

Regards, 808StateGardener





Positive KrisMarie
(1 review)
On Feb 19, 2021, KrisMarie Brooklyn, NY wrote:

I have placed four orders through Logees, totaling over $450, and have had great luck with their plants. They are packaged very thoughtfully and shipped timely. I really like their selection of rare and fruiting plats, some of the plants I have received include: Eucalyptus, Pineapple Guava, Variegated Pink Eureka Lemon, Vanilla Vine, and Black Cotton. Their plants are not the cheapest, but they are a quality product.

Positive BrentonSims
(7 reviews)
On Jun 18, 2020, BrentonSims Jacksonville, FL wrote:

They have a good selection of starter plants!

Positive Anjsand
(1 review)
On Jun 8, 2020, Anjsand Lisbon, NY wrote:

I ordered from Logee’s earlier this year, they mailed my plant at the time I asked them to. Due to no fault on Logee’s side the USPS fumbled and ended up forwarding my plant to the wrong address. I called up Logee’s when I didn’t received my order on the expected day and even with the busy covid-19 rush they still took time to figure out what went wrong and called me back to explain it to me. They didn’t have a replacement plant so they refunded me. They have amazing customer service, I plan to order from them again when the plant is back in stock.

Positive Hawkster61
(3 reviews)
On May 14, 2020, Hawkster61 Rowley, MA wrote:

Purchased mandarin orange and coffee tree from logee that arrived today. Plants are in excellent condition, packing was very good. Great experience and will buy from them again. Plants were in better shape than 90 % of the plants I have received from other nurseries

Positive futso
(1 review)
On Jan 5, 2020, futso Philadelphia, PA wrote:

Posted on December 30, 2019, updated January 5, 2020
I have such mixed feelings about this company. Needless to say I won't be ordering from them again.

Positives are a wide variety of house plant selections, all arriving seemingly healthy with good packing and shipping. This makes their rather high prices seem worth while.

My first negative was the somewhat condescending customer service which other folks here have also reported. After purchasing over two dozen plants in the past year I emailed them to see if I could get a credit as three plants were dying. The response was rather accusatory and unpleasant. Then a rep responded with an apology of sorts and an offer to credit me. I told the rep not to bother as I would not be purchasing from Logee's again.

Since then I have lost another plant. Quite disappointing.


On January 5th, 2020, futso changed the rating from negative to positive and added the following:

Although the response from Tina indicates they could not identify me, someone at Logee's did find my account and previous emails. I learned that they have issued a credit for the plants and I am generally satisfied the this matter has been resolved, especially after I told them I didn't need the refund.

As I stated in my initial review, I still have mixed feelings about this firm but I' m changing my rating from negative to positive as they handled this review far more professionally than my email to the company.
On Jan 5, 2020, Logee's Greenhouses, Ltd. responded with:

"On Dec 30, 2019 12:32 PM, Logee\\\'s Greenhouses, Ltd. responded with:

Good morning,
We are sorry to hear about your recent experience with our customer service. We try to make every customer experience an enjoyable one and it seems like we may have fallen short here. Unfortunately, I am unable to locate your account by just the name listed here, but I would love to check into this for you and try to determine what may have gone wrong. Please reach out to me at [email protected] and I would love to look into this for you.

Thank you,
Tina with Logee\'s Customer Service


On Jan 7, 2020 10:38 AM, Logee\'s Greenhouses, Ltd. added:

Good morning,
Thank you so much for the positive review. I apologize that in recent correspondence that I said that I wasn't able to locate your account but I did some email searching and was able to find you. Again, our sincerest apologies for your experience. We like to make sure that all of our customers are satisfied with their purchases. We hope that you will consider giving us another try in the future with our promise that you will not be disappointed.

Thank you,
Tina with Logee's Customer Service "


Positive brianaucuba
(21 reviews)
On Sep 6, 2019, brianaucuba PEQUEA, PA (Zone 6b) wrote:

I received my first order from Logee’s today. Shipping was fast. Plants were packaged securely. I ordered two different varieties of paw paws and a lucky bean tree. The paw paws were nice, healthy, grafted seedlings in tree band pots. The lucky bean tree was a large starter plant in a nursery pot. I am very happy with my order and will order again. Thanks to Logee’s for making the lucky bean tree available again after being absent from brick and mortar stores for some inexplicable reason.

Positive Hemhostaholic
(30 reviews)
On Aug 4, 2019, Hemhostaholic Scranton, PA (Zone 5b) wrote:

Posted on December 11, 2007, updated August 4, 2019
First, I would like to apologize to Logee's for not giving a review sooner. Second, I want to thank Logee's, on behalf of the NE Garden group who went to Logee's for an impromptu tour of their greenhouse at the beginning of October. Thirdly, I have ordered from Logee's, 2 Palomar Prince begonias, which are doing stellar, still!
There was a group of us from the NE Garden forum that made an appearance at Logees on October 6th (I believe) of this year. There were 8 or 9 of us that went to Logee's greenhouse(s). They had 2 staff members on, and the one staff member who was actually doing greenhouse chores, watering, etc. stopped and gave us a brief tour of the greenhouses, and answered a myriad of questions all of us were asking her, almost at the same time; she answered all with a smile, was very curteous, laughed, joked around, and showed us where things were when we asked...she was our personal tour guide.
There was another Logee's employee there to help out, he told us that he worked in a different department, shipping or maintenance?, who introduced us to Logee's resident "plant pet"---Pete. Pete, do not know "his" genus nor species, is a vining plant that goes all throughout Logees check out area, and beginning of their 2 greenhouses.
The plant selection at Logee's is much greater than that in their catalog, I encourage anyone who is in the area, to visit their greenhouses. I went their with the garden group to purchase 2 plants, tree ferns. I expected them to have their "stumps" already, and they did not...I was not disappointed, nor am I...because I did purchase almost $100 of other plants from Logee's. I purchased several begonias, a sensitive plant, and a variegated plant (whose tag I lost, and name escapes me.)
For their customer service, I give Logee's complete and full accolades. For friendliness, and great customer service, complete and full kudos. For rare, different, and unique plant offerings, kudos again!
After the visit to Logee's, my online order, I will be a repeat customer!


On April 9th, 2008, Hemhostaholic added the following:

Another SUPERB transaction from Logee's. I ordered 2 of the Colocasia gigantea "Giant Elephant Ear" and am totally blown away by them. They are HUGE!
Customer satisfaction-GREAT!
Plant material-AWESOMELY GREATNESS!
I will be a repeat, repeat customer!
On August 4th, 2019, Hemhostaholic added the following:

After hearing about Logee's for several years now, my other half asked if we were up for a day trip. I happily obliged! Logee's is about a 4 + hour drive from us, and it was worth it. We walked throughout the greenhouses and came home with several plants. We bought a Sensitive plant, a tuberous Begonia 'Martha Stewart,' Tree Fern, Golden Pothos, Ray of Light Agave, and a few others I can't remember. As always, their customer service was spot on, super friendly, and very accommodating! I'm on their wait list for a variegated Monstera and Pink Princess Philodendrum. Can't wait to order or visit again!
Positive Lylith
(2 reviews)
On Jun 4, 2019, Lylith Brecksville, OH wrote:

I have ordered from Logee's numerous times and have never been disappointed. They have lots of unique and unusual plants, continually adding to their varieties. They publish information online about caring for you plants and have videos online as well. AND most importantly, every time I have ordered I have gotten well grown, healthy, well packaged plants in perfect condition.

There IS a responsibility that falls on the buyer: Don't order if your weather is too hot or too cold - then you are much less likely to receive a damaged plant. Cooked or frozen plants that you ordered without considering the weather are not Logees fault!

They are my absolute favorite seller for unique, unusual and beautiful plants! I'd recommend them to anyone! Please note: this is a totally unsolicited review. I'm a small home gardener who loves her houseplants. Most of mine come from Logees.

Positive PottedLife
(8 reviews)
On Nov 28, 2018, PottedLife wrote:

This is the second time I have ordered (# 100129001) from them and both times have been a pleasurable experience and have been above my expectations.

Packing - First class! The box was lined with Styrofoam, then plastic and each plant was so carefully packed that they looked like I picked them up from a nursery myself.

Plants - Healthy, chubby, well established and happy.
I'd like to point out that it is winter now with temperatures the past two days below freezing so I was quite concerned. Plants were snug-as-a-bug with the included heat pack.

Communication - previous order and this order they have always been very responsive and accommodating to my requests and questions.

Thank you Logee's Greenhouses!

Positive mcsnail
(9 reviews)
On Jun 8, 2018, mcsnail Chicago, IL wrote:

Posted on October 16, 2012, updated June 8, 2018
Posted on June 28, 2012, updated October 16, 2012
I've been a Logee's customer for over a decade (maybe two) and I've come to see it as an unfortunate habit. I certainly don't regret all my purchases--but like others--I feel that their plants are not as robust or well established as those of competitors such as Almost Eden. And--their descriptions of plants are designed to seduce the credulous (like me) and are often somewhat-indirectly- dishonest. They sell, as houseplants, some plants that are not generally reccommended for the house. They never mention that a given plant is vulnerable to a common pest--and they imply that the home gardener will be rewarded with buckets of fruit from plants that are not likely to fruit at all-or rarely- in the house. And-I feel that the quality of their plants has grown worse in the last few years. So-I'm trying to stop-but that catalog still can get me.


On October 16th, 2012, mcsnail changed the rating from neutral to negative and added the following:

Well--after trying fruitlessly (so to speak) to grow Logee's citrus in my house--I gave up. I spent ALOT of money on Meyer's lemons, key limes, finger limes--and on and on. The only one that survived more than a year was a Kaffir lime. Many bit the dust after a few months-often prey to bugs. I figured that conditions in my house were too unfavorable. And then-against my better judgement I bought a Meyer's lemon from a local nursery. It cost $22 and was healthy and flowering. After at least 18 months--including a brutal Winter and Summer-- it is flourishing--and not a bug has come near it. 6 little lemons are on it now and it is big and healthy. I thought back on all the plants from Logee's that died (I recall an etrog that was about 2 inches tall and didn't seem to have a root system. It died in two weeks). I have probably wasted nearly $1000 on plants that never should have been mailed out. Its pretty infuriating.
On June 8th, 2018, mcsnail changed the rating from negative to positive and added the following:

A while back they had a promotion that gave free shipping for a largish order. I couldn't resist. Even though they had a promotion going on--all the plants I received were well grown and in good shape. Some months later the only problems I have had is in keeping them pruned so they don't take over my house. This may be an isolated experience--but it is possible that they have turned things around really nicely.
Positive aikanenuiloa
(1 review)
On Jan 17, 2018, aikanenuiloa Orlando, FL wrote:

Posted on January 15, 2018, updated January 17, 2018
Posted on January 15, 2018, updated January 15, 2018
Aloha Nui to my[friends?]at [email protected] Noni plants,shipped on the 9th,you say,I got them on the 11th,tho invoice says the 5th[ok]and yes,I agree,they should be brilliant and green,AS THEY HAVE ALWAYS BEEN!for me,anyway.I've had plants fail on some occaisions and they were always cheerfully replaced with another great specimen.Been a very pleased customer for over 10 yrs.Now I am being asked to give photos of the sadly brown and wilted plants.After trying[unsuccessfully]for 2 days they are totally dead which could make it look like I neglected them,which isnt the case-but since my phone didnt push the photos thru,I must try again w/a compatible phone.What I dont get is why dont they just take my word for it?Im not a liar.I agree that is a good policy to avoid scamming but I felt at this point in time I should be considered a decent client.The impression I got on the phone was that unless proof is provided,the 60 day warranty is negotiable.My feelings are as bruised as these noni starts!It was not at all pleasant for the lady on the phone that I was trying to reason with,nor myself!I am hesitant to even call back now....I am really trying to see their side,but it felt like a do-it-or-else situation,lol!!It is almost comical!I really want the plants,but this experience has left me scratching my head!I mean,WTH?C'mon,guys!That stung!If I could find noni somewhere else,I would get em there.It is only $41!!!I am gonna try my best to comply but I am doubtful what the end result will be if I am not able to get the photos across.My phone is apparently unable and even when they do get a look from a'smartphone' I think they'll tell me to take a hike.This is the one and only time I have gotten an order that was D.O.A.I have to say that in all fairness!But because of the interrogation,so to speak,Im very gunshy of ordering again.I wonder if anyone else has had this treatment??C'mon Logees,I thought you were kindred Hawaiian spirits,but now you wen turn 'haole'on me and give me only pilikia!!Wow,laulau!!!L.Alligood,Orlando,Fla.


On January 15th, 2018, aikanenuiloa added the following:

NEWS FLASH!!As of today,Martin Luther King Day,the decision is in-No replacements without PHOTOGRAPHIC PROOF. Plants shipped on 9th[so say supplier]Recievied here on the 11th.Plants dying on arrival,now definitly dead.Logees say they cannot perish in such a short time.Agreed.Since stems are green but spongy,it strongly suggests they were frozen in transit.USPS is not concerned about temps on live items....Since this week has had record lows and snowed in at airports,etc.it is the only logical explanation.[Yes,Mr.Spock!]Good thing I have a sense of humor and love Jesus dearly,cuz the temptation to go the other way is beckoning!!!I guess all the $ and years of patronage went over their heads.....so I suggest to anyone that cares to take note of the NEW unannounced policy----NO replace w/o PROOF.Your word and loyalty mean nothing.A sad condition of the times we live in.L.AlligoodAloha,Logees!Was nice while it was!
On January 17th, 2018, aikanenuiloa changed the rating from negative to positive and added the following:

In only a few days,Logees has extended the olive branch and made it right.Never write when you are feeling rejected!!!I am thankful they took this effort even tho I am not their biggestr customer.And glad to be able to get the unusual and rare nursery items.Thanks and Mahalo again Logees.It is now NICE again!May it always be.aikanenuiloa
Positive cathy166
(6 reviews)
On Sep 7, 2017, cathy166 Stamford, CT (Zone 6b) wrote:

Posted on April 17, 2015, updated September 7, 2017
Posted on September 27, 2013, updated April 17, 2015
I always feel I have to add my own two cents' worth when I see a vendor I used got a negative review.

My order from last week arrived today It was fresh, beautifully packed and the plants (mostly rex begonias) are just beautiful. I could not have been more pleased. Two days ago they sent a tracking number when the package was shipped.


On April 17th, 2015, cathy166 added the following:

Still getting great service with beautiful plants, appropriately prepared. Thumbs up!
On September 7th, 2017, cathy166 added the following:

Still ordering and getting wonderful rex begonias and a few other plants from Logee's. Beautifully packaged and healthy.

In case you are sleeping under a log, shipping is costly and continues to rise.
Positive architectmom
(5 reviews)
On Jul 27, 2017, architectmom San Francisco, CA wrote:

Pros: My bougainvilleas arrived well packed and very healthy . I put them in a shaded area outdoors and they still look healthy and growing.

Cons: the shipping cost is surprising and the plants were a bit smaller than I expected. So a bit pricey but fine, as they were the only source I could find online for this variety.

Positive KrautThistle
(5 reviews)
On Jun 6, 2017, KrautThistle Levittown, NY (Zone 7a) wrote:

Despite their dubious distinction of being very expensive on their shipping charges, I have been a repeat customer of Logees for the past 5 years as they are one of the only places where I can find some of the plants I grow, all of the plants I've ordered from them have been healthy, & none of my orders have ever arrived damaged.

They are one of the oldest nurseries for rare & exotic tropicals & every year new specimens are added to their stock. Personally I would like to see them offer more in the way of datura (metel v. fasutosa & wrightii), colocasia (Black Coral & Diamond Head), canna, ginger, musa (Bordelon, Velutina, Thai Black, & Siam Ruby), & more brugmansia that are not sanguinea hybrids. They used to sell Super Nova, Charles Grimaldi, & Ecuador Pink for many years but I noticed these are missing from their website this year.

Logees greenhouse is open to the public though I have yet to travel that way to explore such for myself. Website is easy to navigate with thorough product details & plant information but clear enough for the lay person. There's an eclectic assortment of plants with varying price points, some being on the extreme range for the size offered. They periodically have online sales which might be helpful to those looking for a deal. Cannot comment about the overall quality of the plants on sale now as I've only purchased one said plant 4 yrs ago. My plant arrived in a timely manner, unscathed, with a hearty root system although I was disappointed in the quality & size of the cutting I received as compared to the same type of plant I had purchased from them 2 months earlier that year. Still, the plant grew out & has thrived. So much for judging a book by its cover.

I always place my order with Logees around Feb/March for shipping in April & it's promptly mailed out the week of my specified ship date. Never had any problems there. Packages arrive within 3-4 days (for me) via USPS with no damage. As I mentioned earlier, none of the boxes my orders have been packed in have ever arrived with even a dent. Plants are not shipped in atypical white USPS boxes, they're Logees own brown cardboard boxes that have a little thicker mass to them which makes them far more resilient to the rigors of shipping. All my plants have always been packaged with care & attention, with a bamboo stake for additional support, shredded material packed over the soil in the pots to keep it from spilling out as well as to keep the soil moist, & what I refer to as their trademark black silky plastic wrapped around the entire pot itself with a rubber band around it to keep everything secure. Never had any soil nor plants loose in the box. No broken stems nor leaves. Ever. Soil has always been moist, not saturated, upon receiving. Plants themselves are exactly what their item descriptions state.

One of the chief complaints about Logees are their shipping costs. Even for someone like me who lives a state away from them, it is expensive - more so than any other place I've done business with. There's an explanation for this on Logees' website & I read the response a Logees rep gave on DGW here in regard to other posters' concerns. Like with any seller, I guess it boils down to a matter of take it or leave it.

The size & price of the plants from Logees can be debatable as some growers desire larger specimens for what Logees charges. Since I only purchase certain plants from them & they've always arrived to me healthy, pest free, & actively growing, I do consider the prices I've paid for my plants, as well as the shipping, worth every penny. My recent order was for a Stingray Alocasia which arrived to me in perfect condition & was much larger than the description stated. Root system was healthy, plump, & extensive. Plant is already putting out new little 'rays.

Not sure if this is any testament to Logees' quality of stock or my own growing prowess but in either case, every plant I've purchased from them has thrived in my yard as well as successfully overwintered to live out another season.

Cannot comment about their return nor refund policies as I've yet to go through such.



Positive TMichelle
(7 reviews)
On Apr 13, 2017, TMichelle Platteville, WI wrote:

This is the third time I have ordered from Logee's. The plants have all arrived in excellent condition and were well-packed even though I live in rural Wisconsin and they ship from Connecticut. Yes, the prices are higher, but sometimes you get what you pay for. I've bought a variety of plants, ranging from Venus fly-traps to "tooth-ache plant" to guavas to Meyer lemon to black goji berry to two varieties of kumquats and other citrus. All are still living and most are thriving..

Positive Mia_Lousie
(6 reviews)
On Apr 12, 2017, Mia_Lousie Evanston, IL wrote:

Got the plant and variety I wanted and it is healthy. Fairly small and pricey but unusual so understandable, I guess.

Positive w08833
(8 reviews)
On Jun 1, 2016, w08833 Lebanon, NJ wrote:

I ordered some figs online about a month ago. I thought I would be getting them within 7-10 days with standard shipping. Unfortunately they did not arrive as promised, although they were shipped promptly when I complained. other than this my experience was positive.

when the plants arrived,they had nice root systems and were well packed, I replanted them into larger pots and they have already doubled in size.

Logee's also has a comprehensive web site with more varieties than I had ever seen.

so just take the promised delivery date with a grain of salt!

Positive cardoons
(4 reviews)
On Mar 4, 2016, cardoons Longmeadow, MA wrote:

Always a good experience buying plants from Logee's. We have been to the greenhouse three times and bought plants online twice. The staff with whom we have interacted have always been pleasant and helpful.

Our most recent package was expertly packed. There was a layer of sphagnum moss on top of the soil, covered with moist shredded paper, and each pot was wrapped with a plastic sheet and secured with rubber bands. Each plant and pot was then wrapped with tissue paper and all were shipped together snuggly packed in the appropriate size box. All three plants had detailed labels, and the one dormant plant had a tag explaining that it was dormant and would leaf out in the spring.

One guava plant actually consisted of two plants in the pot. In the process of separating them, I could see that the plants had abundant roots, but were not pot-bound.

Compared to my experience with other nurseries, Logees is head and shoulders above the rest.

Positive musicalmud
(3 reviews)
On Jan 30, 2016, musicalmud Ames, IA wrote:

I ordered some citrus in the end of year sale, and did not expect them until March when the weather warmed up here in Iowa. Instead they got them shipped to me safely in January. The plants look good, with larger plants than expected for 4" pots. Great selection of interesting plants.

Positive commanderkibble
(4 reviews)
On Sep 11, 2015, commanderkibble Fort Pierce, FL wrote:

I ordered from loggees was great. I got replacement plants right away after the post office mangled my box. Very happy with this company would order from them again. Service was great

Positive grik
(11 reviews)
On May 26, 2015, grik Saint Paul, MN wrote:

Posted on August 21, 2009, updated May 26, 2015
Another good experience with Logees. I finally set up my light stand again in the basement after having dismantled for a couple of years and I was looking for some plants when their sale email reached me.

I purchased 6 plants for about $70.00. They were packed very well and I only lost one leaf unpacking. The soil and rootballs were intact.

The plants varied in top growth and root ball size. Most were really almost ready to repot up one size and I did that promptly. A couple appeared to be fairly newly started but healthy. I was especially pleased with the size of my Mitrostigma axillare because I know from experience how slowly they grow. I ordered the small size and it was at least 6 inches of top growth and well branched. :)

I will buy from them again. This is probably my 4th or 5th order over the years.


On May 26th, 2015, grik added the following:

I just received my order. They had a free shipping offer if you purchased over $100 worth of plants and I couldn't resist. The plants really look great and were pretty good size. Really I get excited when I open these mail order boxes from nurseries. I will continue to order from this nursery.
Positive bfreiberg
(2 reviews)
On Apr 15, 2015, bfreiberg Bay Area, CA (Zone 10a) wrote:

Great! They let me know exactly what was going on with the shipping status. The plant was well packaged and came with directions. I expected it to be small because it was in a 2.5 inch pot. It was actually very tall and had 9 mature leaves on it. I repotted it and it looks healthy with lots of leaves. I hope it will bloom this summer.

Positive pal98111
(2 reviews)
On Apr 8, 2015, pal98111 Atlanta, GA wrote:

I have ordered from Logee's many times going back 40 years before there was a website and they just had a skinny catalog with mostly begonias. We have both grown up together. Recently I received my spring order and again was very satisfied. The fun for me is growing the plants up to maturity. I know that i will be getting a small plant in a 2" pot as is shown on their website so I don't expect to receive plants ready to display. They ship promptly. It is my favorite mailorder nursery for their huge variety and reliability.

Positive Kjani
(6 reviews)
On Apr 1, 2015, Kjani Gig Harbor, WA wrote:

I had a great experience with LOGEE'S - in fact the plants were in excellent shape = perfect, all wrapped in a silk black material that feels like silk with white shredded material for stuffing. Everything was extremely well packed and therefore the plants were in stellar shape. I ordered 18 Scaevola aemula "Fan Flower" and 3 Schizostylis Coccinea 'Major'. This actually is the best packaging and condition of plants I have ever received from anyone or any place barring of course going to a local nursery and picking out my own. I will DEFINITELY be ordering from Logee's again. The quality was stellar. It did take them 9 days before they shipped, but then I got the order in 3 days and I just had standard shipping (Pacific Northwest) and Logee's is in Connecticut. So I am very impressed with Logee's. They also put in a coupon if I do another order in 15 days after receipt of this order I get another 10% off. So I gotta look at my plant wish list again.

Positive dodges7
(13 reviews)
On Oct 25, 2014, dodges7 Alna, ME (Zone 5b) wrote:

Have been ordering plants, both indoor and outdoor, from them for nearly 40 years. Plants are almost always larger than described and of high quality. Most have to be moved to larger pots soon after receiving. Those plants that have not survived are likely my fault as is the almost always the case with most people and plants.
I cannot praise Logee's enough for selection and quality.

Positive cheesesauce
(5 reviews)
On Aug 8, 2014, cheesesauce Seminole, AL wrote:

Ordered a few fruit trees from them this month. Arrived well packed, small but healthy and showing signs of new growth. I enjoy watching their youtube tours of the greenhouse and I hope they will post more informational videos about their products in the future. Thanks!

Positive DoreenMN88
(1 review)
On Jul 28, 2014, DoreenMN88 West Sayville, NY wrote:

I ordered a butterfly bush named Miss Molly. It was supposed to be red. Both the description and image in the catalog stated it was to be red. When it arrived it was purple. I sent an email to Logee's and within a day they apologized for the mistake and sent me another. It hasn't bloomed yet, so I'm not positive it is red. But I hope it is. I also have a purple one to find a home for.

Positive AprilsWin24
(3 reviews)
On Mar 27, 2014, AprilsWin24 Bowleys Quarters, MD wrote:

So happy with my recent order! I ordered 3 "Stingray" Elephant Ears, a Persian Lime plant, and a Dwarf Jamaican Heliconia. All of the plants were in great shape when they arrived and were packaged amazingly- small pots with dirt and protective plastic for shipping, each plant was wrapped in tissue and placed securely into a proper sized box. All of the plants are adjusting well and I couldn't be happier. Will definitely order more from them- the stock is excellent and their variety of rare plants is a bonus.

Positive westwick
(2 reviews)
On Mar 1, 2014, westwick Southwick, MA wrote:

I was a little reluctant to order houseplants in one of the worst winters in many years. But they said they would ship when the weather permitted. The plants arrived in perfect condition; all were healthy (a few in bud stage). I have never had plants so carefully packed and so well protected for shipping. On my second order, the experience was the same; nothing broken or damaged and no spilled dirt all over the bottom of the boxes. Everything very healthy. They have a wide variety to choose from and even have special sales periodically. I will definitely make future purchases from Logees.

Positive steamchili35
(2 reviews)
On Aug 9, 2013, steamchili35 Colorado Springs, CO wrote:

Posted on July 13, 2013, updated August 9, 2013
Posted on July 13, 2013, updated July 13, 2013
Posted on July 12, 2013, updated July 13, 2013
I am greatly upset with the way my plant was handled with this company. They shipped my plant via USPS. granted my plant arrived healthy, but it was by pure luck and timing that it stayed healthy. If I hadn't received my plant when I did my poor jasminum sambac maid of Orleans would have been fried to a crisp. USPS was kind enough to deliver my package to an outdoor metal USPS packtage drop box. Pretty much a plant oven in the summertime. Hey logees. When I called costumer service and said USPS dosnt care about what's in the package I ment it. That's another thing. The girl I talked to didn't sound to enthusiastic about her job. She talked to me like it was a chore to pickup the phone and answer my questions. Very flat tone in her voice. No excitement. If I was performing customer service at logees. I would be doing back flips and tap dancing over the fact that I get to work in a historic nursery that's been around for at least a century. Plus I'm surrounded by rare and unusual plants that I know people pay hundreds of dollars to go to south America to see. And I'm getting payed for it. there's no excuse for being unenthusiastic. Logees in the future please keep in mind that allot of the plants your costumers are purchasing are special gifts to a really good friend. I don't know how I would tell my friend that her surpise got cooked in the mail box. Please stop using USPS. until then I'm going to buy from a supplier that only uses UPS or FedEx. And please let your staff know how privileged they are to work at logees.


On July 13th, 2013, steamchili35 added the following:

I will upgrade my status to a positive and reconsider staying with logees if I here back promptly on why my plant was placed in a hot lock box instead of delivered to my door. If I hadn't of retrieved my jasmine when I did from the mail box it would have been toast. My review below was a tad harsh. Heat of the moment type situation. That is why I'm moving to neutral. But I still find the way my plant was delivered unexceptable.
On July 13th, 2013, steamchili35 changed the rating from negative to neutral and added the following:


On August 9th, 2013, steamchili35 changed the rating from neutral to positive and added the following:

I appreciate the comments above logees. Thankyou. As promised I have moved my rating to a positive. I will definitely order from you guys again after getting a dismal jasminum sambac from a separate provider. My friend loves the jasmine and it is thriving now. I plan on ordering a jasminum humile from you guys next. Thanks again logees
On Aug 9, 2013, Logee's Greenhouses, Ltd. responded with:

"On Jul 23, 2013 4:26 PM, Logee's Greenhouses, Ltd. responded with:

Dear steamchili35,

I apologize that we have disappointed you. Let me first say that you can always request delivery via FedEx if that is your preference. We also allow people to specify delivery via USPS if they prefer that. We have some customers who prefer each method and have had customers who have complained about each carrier and where the carrier decided to leave the plants. Unfortunately, we cannot control the delivery companies, which was a significant part of the decision to increase our guarantee from 30 to 60 days a few years ago.

We currently use both FedEx and USPS Priority Mail. By using both carriers it allows us to delivery plants as safely and economically as possible to the whole country. There are some packages for which FedEx is quicker and/or less expensive and there are some packages for which USPS Priority Mail is a better alternative. By using both we can keep our S&H charges significantly lower than if we picked either as a single carrier and also get the plants delivered in as few days as possible. Unfortunately, shipping a live product is both complicated and expensive.

Regarding our Customer Service Representative, I again apologize. We strive very hard to have employees who are excited to be here, but we find that not everyone is. Many are excited about the chance to work someplace “surrounded by rare and unusual plants” and those are usually the ones who shine.

I am glad that your plant arrived safely, but I again apologize for the concern and disappointment that you went through. In the future, please feel free to request delivery via FedEx for you order (on the web you can add a note with the request to your order).

Sincerely, Logee’s Customer Service
"


Positive MaliniS
(2 reviews)
On May 21, 2013, MaliniS Frisco, TX (Zone 8a) wrote:

I ordered jasmine plants from Logees in Feb and requested hold date due to midwest weather conditions. Last week of April they were shipped and I received beautiful healthy plants and I am very happy. One of the jasmines bloomed today and it smells wonderful. I will not hesitate to buy again.
Thanks

Positive Johnboy369
(4 reviews)
On May 17, 2013, Johnboy369 Fort Collins, CO wrote:

Posted on September 1, 2011, updated May 17, 2013
Posted on March 11, 2011, updated September 1, 2011
I have placed several orders with this company and I have gotten exactly what I expected. So far the plant specimens have all been in good shape and grown well.


On September 1st, 2011, Johnboy369 added the following:

Since I just placed another order with this company I felt it was time to comment again. My most recent order prior to this was lost by USPS. The tracking system showed it being received and processed by the facility in Connecticut mutiple times(three or four). When it did finally arrive the plants were dead and dry. Even though the problem wasn't Logee's fault, they promptly replaced the order without argument. That's a win in my book. Thanks!
On May 17th, 2013, Johnboy369 added the following:

Another great shipment from Logee's. These plants have been on my wanted list for years, but I couldn't get them until I built my greenhouse. The Sweet Almond Verbena even has flowers on it. Awesome!
Positive Lotsofloveforpl
(2 reviews)
On Mar 7, 2013, Lotsofloveforpl Phoenix, AZ wrote:

My experience with Logee's has been wonderful. The plants are well-packed when shipped. They are also prompt in answering my e-mails. I ordered two Miracle Fruit plants in December, and they are doing very well. They were growing so large that I was advised to transplant into non-glazed terra cotta pots. I did so two weeks ago and they are thriving. I can hardly wait to get my berries. Thank you, Logee's.

Positive Debsroots
(25 reviews)
On Feb 26, 2013, Debsroots Northwest, MO (Zone 5a) wrote:

I received my order of eight begonias and am very happy with the size of the plants and the care they took in packaging my shipment.

Of the eight plants received, all arrived looking fabulous with the exception of one, the leaves were all gone from the travel experience. I will give it a couple of weeks to see if the plant comes back for the healthy root system, and if not, I will contact the company for the replacement of the one plant "Begonia Buttercup"

I will definitely place more orders with Logee's....very, very please.

Positive esanita
(17 reviews)
On Feb 2, 2013, esanita Tyaskin, MD (Zone 7a) wrote:

I agree with some of the comments that Logee's plants are quite expensive. However, in my several orders to them, all the plants arrived in great condition, very well packaged, good size, and are all growing well. It's also true, as mentioned, that they carry plants that cannot easily be found anywhere else, which is the main reason I started ordering from the.m

Positive crazy_for_abies
(5 reviews)
On Feb 2, 2013, crazy_for_abies Fresno, CA wrote:

I ordered eight edible plants that I cannot find in any local nurseries: a dwarf maher star fruit, two different dwarf mulberries, two honeyberry plants, a china blue vine, an australian beach cherry, and a miracle fruit. My plants arrived yesterday, and I am very pleased with the quality of the plants I received.

The plants were packaged incredibly well, packed very tight and wrapped with sturdy paper so they could not move and be damaged, and were still moist upon arrival. Only the star fruit showed any sort of distress from taking the long trip from Connecticut to California, and it is already perked up after escaping its box. All plants were of good size for mail-ordered plants.

I will order from Logee's again. Their selection of hard to find edibles is hard to beat.

Positive gandyman33
(14 reviews)
On Aug 1, 2012, gandyman33 Saint Louis, MO wrote:

Posted on July 10, 2012, updated August 1, 2012
I have been wanting to purchase an avocado tree for quite sometime but the cost has always been more than I wanted to pay until I came across a "Day" avocado for sale at Logee's website. I did an internet search on this particular variety of avocado and thought "go for it" - the tree and shipping was $42.00. The tree arrived in a large box but the actual tree was half the size of the box. Imagine my dissappointment as I opened the box! On top of that I had to immediately transplant the little tree because the potting soil was full of bugs. I order plants frequently online but this was a first. I typically like to transplant a week or two later to give the plant a chance to recover from the stress of being shipped accross country. I read the reviews at this forum before purchasing and was pretty confident that I was going to get a nice tree. Everyday I look at my little "Charlie Brown" tree and think what a waste of money. The full priced avocado tree might be worth the risk but believe me when I say stay away from the "sale" priced avocado tree.


On August 1st, 2012, gandyman33 changed the rating from negative to positive and added the following:

I was contacted by Logee's Customer Service regarding my dissappointment and a replacement tree was sent. The replacement was a bigger and nicer tree. I am completely satsified and I appreciate that fact they went out of their way to provided exceptional customer service. The Logee catalog is filled with a huge variety of plants and trees so I can definitely see a future purchase. I have no reservation about recommending them to other gardners - good customer service is ultimately what we expect and deserve for our hard earned money! Thanks Logee's!!!
On Aug 1, 2012, Logee's Greenhouses, Ltd. responded with:

"On Jul 13, 2012 2:50 PM, Logee's Greenhouses, Ltd. responded with:

We apologize for your disappointment. We've looked over our records and do not see that you contacted us about your disappointment. We sent a D-mail to you, please contact us directly so that we can resolve this issue to your satisfaction.

The Day Avocado that you received, even though "sale" priced, should have been a good one. However, as a mail-order nursery we do tend to have smaller plants than local nurseries to keep shipping costs lower. Our current Day Avocado's are between 16-20" above the soil line which is on the small side (sometimes they are as tall as 2-3'), but we always try to send healthy, strong plants regardless of the height."


Page 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | ... 7 Next »


Overwhelmed? There's a lot to see here. Try starting at our homepage.

[ Home | About | Advertise | Media Kit | Contact Us | Do Not Sell My Personal Information]

Back to the top